Μπράξτον Κι
Ο Μπράξτον Κι ήταν ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της Βαλένθια στο τεράστιο «διπλό» επί του Παναθηναϊκού AKTOR στο Telekom Center Athens με 89-86, αποτέλεσμα που έφερε τη σειρά στο 2-2 και έστειλε τις δύο ομάδες σε πέμπτο και αποφασιστικό παιχνίδι την ερχόμενη Τετάρτη στη Βαλένθια.
Ο Αμερικανός φόργουορντ είχε 12 πόντους, 4 ριμπάουντ και 2 ασίστ και βοήθησε σημαντικά και στις δύο πλευρές του παρκέ, βάζοντας τη σφραγίδα του σε ένα ματς υψηλής έντασης και τεράστιας πίεσης, πριν σταθεί μπροστά στους δημοσιογράφους και μιλήσει για τη σειρά, την ατμόσφαιρα στο ΟΑΚΑ, τον χαρακτήρα της ομάδας του και φυσικά το Game 5.
«Στην Ευρώπη οι καλύτερες λέξεις είναι το Game 5»
Ο Κι χαμογέλασε όταν ρωτήθηκε για το πώς αισθάνεται μετά από ακόμη ένα θρίλερ απέναντι στον Παναθηναϊκό.
«Είμαι κουρασμένος», είπε αρχικά, πριν συνεχίσει:
«Είναι μία σπουδαία σειρά μέχρι τώρα. Δύο πραγματικά πολύ καλές ομάδες παλεύουν μεταξύ τους. Ξέρω ότι στο NBA λένε πως οι καλύτερες λέξεις στο μπάσκετ είναι το Game 7, οπότε υποθέτω ότι στην Ευρώπη οι καλύτερες λέξεις είναι το Game 5.
Θα είναι ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για εμάς, ένα διασκεδαστικό παιχνίδι και για εκείνους. Οι φίλαθλοί μας θα γεμίσουν το γήπεδο και θα κάνουν θόρυβο, οπότε είμαι ενθουσιασμένος για αυτή την ευκαιρία».
Ο Αμερικανός παραδέχθηκε πως δεν ήταν ικανοποιημένος από την εμφάνισή του στο προηγούμενο παιχνίδι και πως μπήκε στο τέταρτο ματς με διαφορετική νοοτροπία.
«Προσπαθώ να αποδεικνύω πράγματα κάθε βράδυ. Στο προηγούμενο παιχνίδι δεν ήμουν χαρούμενος με την απόδοσή μου. Ήξερα ότι έπρεπε να έρθω σήμερα και να είμαι πολύ καλύτερος και στις δύο πλευρές του παρκέ. Πιστεύω ότι το έκανα απόψε».
Braxton Key detonates the slam! 🔥#MotorolaMagicMoment @Moto I @valenciabasket pic.twitter.com/cBKaEpZfcJ
— EuroLeague (@EuroLeague) May 8, 2026
«Το χαοτικό παιχνίδι μάς ευνοεί»
Όταν κλήθηκε να εξηγήσει ποιο είναι το «μυστικό» της Βαλένθια, ο Κι στάθηκε στην ομαδικότητα και στο ιδιαίτερο αγωνιστικό στυλ της ομάδας του.
«Προσπαθούμε απλώς να δώσουμε στους παίκτες τα σωστά σουτ. Θέλουμε να σουτάρουμε τρίποντα, θέλουμε να τρέξουμε το γήπεδο, θέλουμε να βάλουμε τον Γιαν Μοντέρο νωρίς στο παιχνίδι. Προσπαθούμε να παίξουμε το δικό μας μπάσκετ και να βγάλουμε τον αντίπαλο από το δικό του παιχνίδι. Είναι ένα χαοτικό παιχνίδι, αλλά το χρησιμοποιούμε προς όφελός μας».
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη δουλειά που έκανε στα επιθετικά ριμπάουντ:
«Προσπαθώ να βρίσκω τρόπους να επηρεάζω το παιχνίδι. Η ομάδα μας είναι κάπως… ανορθόδοξη στον τρόπο που παίζει. Οι γκαρντ παίρνουν ριμπάουντ, οι ψηλοί κατεβάζουν την μπάλα. Προσπαθούμε όλοι να βρίσκουμε τρόπο να έχουμε αντίκτυπο κάθε βράδυ. Είδα ευκαιρίες να πάρω επιθετικά ριμπάουντ και τις εκμεταλλεύτηκα».
«Η ιστορία ίσως επαναληφθεί»
Η συγκεκριμένη σειρά έχει εξελιχθεί σε παράδοξο, αφού και οι τέσσερις αναμετρήσεις κρίθηκαν υπέρ των φιλοξενούμενων. Ο Κι δεν έκρυψε την απορία του.
«Σε αυτό το σημείο μάλλον μιλάμε για μειονέκτημα έδρας», είπε γελώντας.
«Δεν ξέρω. Έχει ξανασυμβεί ποτέ αυτό; Ελπίζω η ιστορία να επαναληφθεί,», τόνισε όταν ενημερώθηκε για την έκβαση του ζευγαριού Ρέαλ-Παρτίζαν το 2003. Η σειρά είχε ξεκινήσει με 0-2 υπέρ των Σέρβων, προτού οι Μαδριλένοι απαντήσουν με τρεις σερί νίκες, οι δύο εκ των οποίων στο Βελιγράδι.
Όταν του υπενθύμισαν πως πριν από τρία χρόνια είχε συμβεί ξανά το ίδιο σκηνικό με break σε όλα τα ματς και νίκη του γηπεδούχου στο Game 5, ο Κι απάντησε χαμογελώντας:
«Το έψαξα στο Google. Νομίζω εκείνο το Game 2 είχε τελειώσει με καβγά, παρόμοια με το δικό μας Game 2. Ελπίζω η ιστορία να επαναληφθεί.
Αλλά θα χρειαστούν πολλά. Είναι πραγματικά πολύ καλή ομάδα. Πρέπει να βρούμε τρόπους να εξουδετερώσουμε τα όπλα τους. Έχουν πέντε παίκτες στο παρκέ που μπορούν να κάνουν ζημιά ανά πάσα στιγμή. Θα χρειαστούν πολλά, οπότε πρέπει να είμαστε έτοιμοι».
Ο θαυμασμός για το ΟΑΚΑ και τον κόσμο του Παναθηναϊκού
Ο φόργουορντ της Βαλένθια στάθηκε ιδιαίτερα στην ατμόσφαιρα που συνάντησε στην Αθήνα.
«Οι φίλαθλοί τους είναι πολύ δυνατοί. Δεν είχα παίξει στο πρώτο παιχνίδι της σεζόν απέναντι στον Παναθηναϊκό, αλλά αυτό είναι σίγουρα ένα από τα πιο τρελά περιβάλλοντα στα οποία έχω αγωνιστεί στην καριέρα μου.
Από 90 λεπτά πριν από το τζάμπολ και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, είχαν πραγματικά σπουδαίους οπαδούς. Ελπίζω τώρα να ανταποδώσουμε στους δικούς μας φιλάθλους και να κερδίσουμε στην έδρα μας».
«Δεν ήμασταν νευρικοί στα πρώτα παιχνίδια»
Ο Κι απέρριψε την άποψη πως η Βαλένθια λύγισε από απειρία στα πρώτα παιχνίδια της σειράς.
«Δεν θα έλεγα ότι ήμασταν νευρικοί. Στο πρώτο παιχνίδι πήραμε τα σουτ που θέλαμε, απλώς τα χάσαμε όλα. Μερικές φορές έτσι είναι το μπάσκετ. Άλλες φορές η μπάλα μπαίνει, άλλες όχι.
Στο δεύτερο παιχνίδι πρέπει να τους δώσεις credit. Έβαλαν πολλά μεγάλα σουτ. Υπήρχε ένα διάστημα που κατέβαιναν και έβαζαν τρίποντο, μετά απαντούσαμε κι εμείς με τρίποντο. Είδα ξανά το παιχνίδι πριν από αυτό το ματς και πραγματικά έβαζαν πολύ δύσκολα σουτ. Και φυσικά ο Νάιτζελ έβαλε το μεγάλο σουτ πάνω μου στο τέλος».
Η στήριξη στον Μοντέρο
Ο Αμερικανός μίλησε και για τον Ζαν Μοντέρο, που βρέθηκε στο επίκεντρο τις προηγούμενες ημέρες.
«Κάνει εξαιρετική δουλειά. Είναι προφανώς ένα νεαρό παιδί. Νομίζω ότι τα λόγια του παρερμηνεύτηκαν όταν μίλησα μαζί του γι’ αυτό. Έπρεπε να τον προστατεύσουμε σε ένα δύσκολο και εχθρικό περιβάλλον και θεωρώ ότι έκανε καταπληκτική δουλειά απόψε.
Το κάνει όλη τη χρονιά και σε όλη τη σειρά μέχρι τώρα. Πρέπει να συνεχίσουμε έτσι. Ελπίζουμε να μας δώσει άλλη μία σπουδαία εμφάνιση στο Game 5».
«Η EuroLeague χρειαζόταν μια σειρά σαν αυτή»
Ο Κι ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του αποθεώνοντας συνολικά τη σειρά ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Βαλένθια.
«Είναι μία σπουδαία σειρά. Νομίζω ότι η EuroLeague χρειαζόταν μια σειρά σαν αυτή. Παρακολουθώ και τις υπόλοιπες σειρές, αλλά θεωρώ ότι αυτή η σειρά την παρακολουθούν όλοι.
Ελπίζω να προσφέρουμε σε όλους ακόμη ένα σπουδαίο παιχνίδι στο Game 5».
Κλείνοντας, απάντησε και στο ερώτημα για το ποια ομάδα έχει πλέον περισσότερη πίεση:
«Δεν νομίζω ότι υπάρχει πίεση σε καμία από τις δύο ομάδες. Αν χάσεις, τελειώνει η σεζόν σου. Νομίζω ότι αυτή είναι ήδη αρκετή πίεση και για τους δύο».