Ο Λούκα Μαρίνι κάλεσε το MotoGP να επαναδιαπραγματευτεί το σύστημα των κατατακτήριων δοκιμών.
Ο Λούκα Μαρίνι ζήτησε αλλαγή στη μορφή των κατατακτήριων δοκιμών στο MotoGP, καθώς, κατά τη γνώμη του, το τρέχον σύστημα «αδικεί» τους αναβάτες που δεν προκρίνονται στα κρίσιμα 15 λεπτά της μάχης για την πολ ποζίσιον.
Η τρέχουσα μορφή, με μικρές αλλαγές, χρησιμοποιείται από το 2013. Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα, οι δέκα ταχύτεροι αναβάτες από την χρονομετρημένη δοκιμή της Παρασκευής προκρίνονται απευθείας στη δεύτερη φάση, ενώ οι υπόλοιποι συμμετέχουν στην πρώτη. Μετά από αυτήν, οι δύο ταχύτεροι εντάσσονται στους δέκα ταχύτερους της Παρασκευής σε μια απευθείας μάχη για τις θέσεις των τεσσάρων πρώτων σειρών. Οι υπόλοιποι αναβάτες συμπληρώνουν τις θέσεις από την 13η και κάτω στην εκκίνηση.
13:15 - 01.11.2025
Χωρίς πλήρη ισχύ ο V4 κινητήρας της Yamaha στη Βαλένθια
Ο δοκιμαστής της Yamaha, Αουγκούστο Φερνάντεθ, δήλωσε ότι το νέο πρωτότυπο V4 δεν θα αποδώσει τη μέγιστη ισχύ του κατά την τελευταία του εμφάνιση με wild card για τη σεζόν 2025 του MotoGP στη Βαλένθια.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Μαρίνι, όσοι, για τον έναν ή τον άλλο λόγο, δεν συμμετέχουν στη δεύτερη φάση των κατατακτήριων «αδικούνται», καθώς έχουν μια πίσω θέση εκκίνησης όχι για μία, αλλά για δύο εκκινήσεις. Από το 2023, τα αγωνιστικά τριήμερα του MotoGP περιλαμβάνουν και Αγώνες Σπριντ, οι οποίοι επίσης χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα των κατατακτήριων για να διαμορφώσουν τη σειρά εκκίνησης.
«Στο σημερινό επίπεδο του MotoGP, η μη συμμετοχή στη δεύτερη φάση είναι μεγάλη αδικία. Θα ήταν καλό να επανεξετάσουμε τη μορφή με όλες τις ομάδες και τους αναβάτες. Αν σε επηρεάσει μια πτώση ή μια κίτρινη σημαία (που ακυρώνει αυτόματα έναν γύρο), είναι κρίμα να χαθεί όλο το τριήμερο. Τώρα υπάρχουν δύο εκκινήσεις και οι κατατακτήριες είναι ακόμα πιο σημαντικές», εξήγησε ο Μαρίνι.
Η πρότασή του Ιταλού είναι να τροποποιηθούν οι κανόνες και απλά να υπάρχουν περισσότεροι αναβάτες που να μπορούν να προχωρήσουν από την πρώτη στη δεύτερη φάση, όπως συμβαίνει στη Moto2 και Moto3. Εκεί, τέσσερις αναβάτες προχωρούν από την πρώτη στη δεύτερη φάση, και 14 προκρίνονται στη δεύτερη από την χρονομετρημένη δοκιμή της Παρασκευής.
«Θα ήταν καλό απλά να αυξήσουμε τον αριθμό των αναβατών που προχωρούν από την πρώτη στη δεύτερη φάση, έτσι ώστε, αν στην πρώτη φάση υπάρχει κάποιος που έχει το ρυθμό να παλέψει για τη νίκη, να έχει μεγαλύτερη ευκαιρία. Αλλά τώρα η μορφή είναι τέτοια και πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο για να αποδώσουμε δυνατά από την Παρασκευή. Το πρόβλημα είναι ότι όταν ξεκινάς εκτός των τεσσάρων πρώτων σειρών, χρειάζεσαι ένα θαύμα στην πρώτη στροφή», πρόσθεσε ο αναβάτης της Honda