Άι Ογκούρα: Η επιστροφή της Ιαπωνίας στο βάθρο του MotoGP μετά από 14 χρόνια

Η τρίτη θέση του Άι Ογκούρα στο GP της Γαλλίας έγραψε ιστορία, καθώς χάρισε στην Ιαπωνία το πρώτο της βάθρο στο MotoGP μετά το 2012.

Άι Ογκούρα: Η επιστροφή της Ιαπωνίας στο βάθρο του MotoGP μετά από 14 χρόνια

©Imago/Άι Ογκούρα

Η τρίτη θέση του Άι Ογκούρα στο GP της Γαλλίας δεν ήταν απλώς ένα ακόμη βάθρο στη φετινή σεζόν του MotoGP. Ήταν ένα αποτέλεσμα με τεράστια ιστορική βαρύτητα για ολόκληρη την Ιαπωνία, καθώς έβαλε τέλος σε μια αναμονή 14 ετών χωρίς παρουσία Ιάπωνα αναβάτη στην πρώτη τριάδα της κορυφαίας κατηγορίας.

Από τη στιγμή που ο Χιντέο Κανάγια χάρισε στην Ιαπωνία το πρώτο της βάθρο στο Γαλλικό GP του 1973, η χώρα είχε καθιερωθεί ως σταθερή δύναμη στο παγκόσμιο στερέωμα των δύο τροχών. Με εργοστάσια-κολοσσούς όπως η Honda, η Yamaha, η Suzuki και η Kawasaki να διαμορφώνουν επί δεκαετίες το MotoGP, η παρουσία Ιαπώνων αναβατών στις υψηλές θέσεις έμοιαζε σχεδόν αυτονόητη.

Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, ονόματα όπως οι Τακαζούμι Καταγιάμα, Νόρικ Άμπε, Τανταγιούκι Οκάντα, Τοόρου Ουκάβα, Νταϊτζίρο Κάτο και Μακότο Ταμάντα κράτησαν ψηλά τη σημαία της χώρας, με αποκορύφωμα τη νίκη του Ταμάντα στο Μοτέγκι το 2004 – την τελευταία ιαπωνική νίκη μέχρι σήμερα στη μεγάλη κατηγορία.

Κι όμως, μετά τη δεύτερη θέση του Κατσουγιούκι Νακασούγκα στη βροχερή Βαλένθια του 2012, η Ιαπωνία «βυθίστηκε» σε ένα πρωτοφανές αγωνιστικό κενό. Για 14 ολόκληρα χρόνια, καμία ιαπωνική σημαία δεν εμφανίστηκε ξανά στο βάθρο του MotoGP, σε ένα σερί που έμοιαζε αδιανόητο για μια χώρα με τόσο μεγάλη σχέση με το άθλημα.

Ο Ογκούρα ήταν εκείνος που «έσπασε» τελικά αυτή την κατάρα στο Λε Μαν, πραγματοποιώντας μια εντυπωσιακή αντεπίθεση στους τελευταίους γύρους και κατακτώντας την τρίτη θέση. Το ακόμη πιο αξιοσημείωτο είναι πως το πέτυχε με Aprilia και όχι με κάποια ιαπωνική μοτοσυκλέτα – γεγονός που προσθέτει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό στην επιτυχία του.

Στην πραγματικότητα, μόλις για τρίτη φορά στην ιστορία ένας Ιάπωνας αναβάτης ανεβαίνει στο βάθρο της κορυφαίας κατηγορίας με μη ιαπωνικό κατασκευαστή, μετά τα δύο βάθρα του Τετσούγια Χαράντα με Aprilia το 1999.

Με αυτό το αποτέλεσμα, η Ιαπωνία έφτασε πλέον τα 94 συνολικά βάθρα στο MotoGP και παραμένει στην 7η θέση της σχετικής λίστας όλων των εποχών. Πάνω απ’ όλα όμως, το επίτευγμα του Ογκούρα μοιάζει με μια πολυαναμενόμενη υπενθύμιση ότι, παρά τη μακρά περίοδο αναμονής, η Ιαπωνία εξακολουθεί να έχει θέση στην ελίτ του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το βάθρο του Λε Μαν ίσως αποδειχθεί κάτι περισσότερο από ένα μεμονωμένο αποτέλεσμα. Ίσως είναι η αρχή της επιστροφής.