Γιουσούφ Γαζίτσι
Υπάρχουν στιγμές που τα λόγια είναι περιττά. Όταν ο Γιουσούφ Γιαζίτσι βλέπει για δεύτερη φορά σε διάστημα λιγότερο μίας διετίας, ότι πρέπει να περάσει την πόρτα του χειρουργείου λόγω ρήξης χιαστού, τότε δεν χρειάζονται πολλές κουβέντες.
Ο Τούρκος εξτρέμ την πάτησε στην προπόνηση του Ολυμπιακού στον Ρέντη, όχι επειδή ήρθε κάποιος συμπαίκτης του και πάνω στο δίτερμα ή σε μία άσκηση τακτικής τού έκανε ένα μαρκάρισμα που του προκάλεσε τον τραυματισμό.
Όταν μιλάμε για ρήξη χιαστών, τότε αυτομάτως το μυαλό μας θα πρέπει να πηγαίνει σε ένα κακό πάτημα του ποδιού του παθόντα στο χορτάρι. Αυτό ακριβώς συνέβη λοιπόν στην περίπτωση του Γιαζίτσι. Όπως την είχε πάθει στην Τρίπολη το φθινόπωρο του 2024 που στα πρώτα του 10 λεπτά υπέστη ρήξη χιαστών, κάπως έτσι την πάτησε και στην προπόνηση.
Το τι συνέβη μόλις ο Γιαζίτσι έπεσε στο έδαφος και σφάδαζε από τους πόνους δεν μπορούμε να σας το περιγράψουμε. Όπως δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι στη συνέχεια δεν υπήρχε ιδιαίτερη όρεξη για να ολοκληρωθεί η προπόνηση.
Προφανώς και το πρόγραμμα βγήκε κανονικά από τους συμπαίκτες του, αλλά άπαντες «πάγωσαν», γιατί επρόκειτο για μία άτυχη στιγμή σε μία ανύποπτη φάση τη στιγμή της προπόνησης. Επρόκειτο για μία στιγμή που δεν μπορούσε να την φανταστεί κανένας.
Ο Γιαζίτσι καλείται τώρα να ανέβει ένα βουνό για να ξαναφτάσει σε ένα επίπεδο να παίξει ποδόσφαιρο και κυρίως να μην φοβάται να παίξει ποδόσφαιρο. Αυτό που τον είχε ταλαιπωρήσει στον πρώτο χιαστό που είχε πάθει στον Ολυμπιακό, ήταν ότι φοβόταν το πόδι του μέχρι να μπει σε φουλ ρυθμούς προπόνησης.
Πάντοτε σε τέτοιου είδους τραυματισμούς που κρατούν τους παίκτες για αρκετούς μήνες εκτός δράσης, πρωτίστως παίζει ρόλο το ψυχολογικό κομμάτι. Όχι ως προς την αποκατάσταση και τις θεραπείες, αλλά κυρίως ως προς την ενσωμάτωσή του στο κανονικό πρόγραμμα όταν φτάσει η στιγμή που θα έχει ξεπεράσει πλήρως τον τραυματισμό του.
Σε έξι – επτά μήνες θα είναι σε θέση να μπει και πάλι σε ρυθμούς προπονήσεων, εφόσον όλα πάνε καλά στην αποκατάσταση μετά το χειρουργείο στο οποίο θα υποβληθεί.
Το θέμα όμως είναι πότε θα ξαναπαίξει. Το να μπει στις προπονήσεις γύρω στα Χριστούγεννα ή λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, δεν σημαίνει ότι αυτομάτως θα είναι σε θέση να παίξει σε επίσημο ματς. Χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί και ειδικά όταν έχει περάσει ήδη τρεις χιαστούς.
Έπαθε δύο με τον Ολυμπιακό, ενώ το 2019 είχε πάθει ακόμη έναν το διάστημα που φορούσε τη φανέλα της Λιλ.
Στις πρώτες δύο περιπτώσεις επανήλθε δυνατός! Τώρα καλείται να κάνει το ίδιο και τώρα. Δεν είναι εύκολο από ψυχολογικής πλευράς, αλλά δεν μπορεί να ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο από αυτόν που είχε ακολουθήσει και πριν από ενάμισι χρόνο όταν είχε τραυματιστεί στο ντεμπούτο του με τα ερυθρόλευκα στο «Θ. Κολοκοτρώνης» απέναντι στον Αστέρα.
Απλώς τώρα θα το κάνει υπό τις οδηγίες του Χρήστου Θέου, ενώ την πρώτη φορά που είχε υποστεί τον τραυματισμό, ο Θέος δεν ήταν επικεφαλής του ιατρικού τιμ του Ολυμπιακού.