Η FIA εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία εξηγεί γιατί ο αγώνας του GP του Μεξικό τέθηκε υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το τέλος.
Η FIA εξέδωσε ανακοίνωση για να διευκρινίσει τους λόγους για τους οποίους ο αγώνας της Κυριακής (26/10) για το GP του Μεξικό τέθηκε υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν από την καρό σημαία.
Η εξέλιξη αυτή προκλήθηκε από το τετ-α-κε του Κάρλος Σάινθ, νικητή του περσινού αγώνα, στον τελευταίο τομέα της πίστας Hermanos Rodríguez. Ο οδηγός της Williams προσέκρουσε στις μπαριέρες και εγκατέλειψε. Αρχικά, προσπάθησε να μετακινήσει το μονοθέσιό του πίσω από τα προστατευτικά, κάτι που σχεδόν κατάφερε, με αποτέλεσμα να μην κριθεί άμεσα απαραίτητη η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
11:45 - 29.10.2025
Ο θρίαμβος του Νόρις στο Μεξικό ο πιο εμφατικός της σεζόν
Ο Λάντο Νόρις κατέκτησε μια επιβλητική νίκη στο GP του Μεξικό, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη διαφορά από τον δεύτερο για τη φετινή σεζόν.
Ωστόσο, στα μέσα του προτελευταίου γύρου, το καθεστώς ενεργοποιήθηκε και ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά περίπου έναν γύρο αργότερα, παρόλο που το μονοθέσιο του Σάινθ παρέμενε στο ίδιο σημείο. Αυτό πυροδότησε θεωρίες συνωμοσίας, σύμφωνα με τις οποίες η απόφαση ελήφθη για να εμποδίσει τους Μαξ Φερστάπεν και Όσκαρ Πιάστρι να επιτεθούν στους Σαρλ Λεκλέρ και Όλιβερ Μπέρμαν αντίστοιχα στον τελευταίο γύρο.
Η FIA, ωστόσο, διευκρίνισε ότι το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ενεργοποιήθηκε λόγω του καπνού που άρχισε να βγαίνει από το μονοθέσιο του Σάινθ. Αυτό απαιτούσε την άμεση επέμβαση των κριτών, η οποία, βάσει κανονισμών, επιβάλλει την υποχρεωτική ουδετεροποίηση του αγώνα.
«Ο Σάινθ είχε ένα τετ-α-κε και σταμάτησε στη ζώνη ασφαλείας στην εξωτερική της στροφής 14. Το μονοθέσιό του σταμάτησε σε εκτεθειμένη θέση. Στη συνέχεια, άρχισε να βγάζει καπνό και ο έλεγχος του αγώνα έλαβε ειδοποίηση για φωτιά, κάτι που αποτέλεσε σαφή ένδειξη ότι η παρέμβαση των κριτών ήταν επιβεβλημένη.
Η τυπική διαδικασία προβλέπει την ουδετεροποίηση του αγώνα, στην προκειμένη περίπτωση με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν οι κριτές βρίσκονται στην πίστα για να απομακρύνουν ένα μονοθέσιο. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας παρέμεινε ενεργό μέχρι το μονοθέσιο να μετακινηθεί σε ασφαλή θέση. Αποσύρθηκε με την πρώτη ευκαιρία και ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς πράσινης σημαίας», ανέφερε η ανακοίνωση της FIA.