Ο Λάντο Νόρις της McLaren ήταν ο ταχύτερος οδηγός στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά για το GP του Αζερμπαϊτζάν στη πίστα του Μπακού.
Ο Λάντο Νόρις ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP του Αζερμπαϊτζάν, η οποία συντομεύτηκε σημαντικά λόγω προβλήματος στην πίστα του Μπακού.
Η περίοδος διακόπηκε πριν καν συμπληρωθούν τα πρώτα 14 λεπτά της, λόγω ενός θραύσματος στην έξοδο της στροφής 16 της πίστας. Στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι το εν λόγω θραύσμα δεν προερχόταν από κάποιο μονοθέσιο, αλλά ήταν μια φλάντζα που τοποθετείται μεταξύ του προσωρινού κερμπ και της ασφάλτινης επιφάνειας των δρόμων του Μπακού.
Αυτή η ζημιά στην πίστα προκάλεσε μια αρκετά μεγάλη διακοπή, η οποία διήρκεσε περίπου 25 λεπτά. Ο λόγος για αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση ήταν η επιθυμία του αγωνοδίκη να πραγματοποιήσει έναν πιο ενδελεχή έλεγχο της πίστας μήκους 6.003 χιλιομέτρων, καθώς και να διορθώσει το προβληματικό κερμπ.
Μετά την επανέναρξη των δοκιμών, όλοι ανεξαιρέτως οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα και σημείωσαν τους καλύτερους χρόνους τους με τα μαλακά ελαστικά. Και πάνω απ' όλους ήταν ο Νόρις, ο οποίος πέτυχε 1:42.704, για να ξεπεράσει τον teammate του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, κατά 0.310 δευτερόλεπτα.
Για τον Αυστραλό, η περίοδος δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits στο τέλος του πρώτου του γρήγορου γύρου με κάποια βλάβη στο σύστημα κίνησης του μονοθεσίου του. Η κόκκινη σημαία έσωσε κατά κάποιο τρόπο τον Πιάστρι, καθώς στην πραγματικότητα έχασε μόνο έναν γρήγορο γύρο σε σχέση με τους αντιπάλους του κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Τρίτος πίσω από τους teammates της McLaren τερμάτισε ο νικητής των τελευταίων τεσσάρων κατατακτήριων δοκιμών στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας, Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος έμεινε 0.552 πίσω από τον Νόρις. Μόλις 0.001 πίσω από τον Μονεγάσκο έμεινε ο Τζορτζ Ράσελ, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Άλεξ Άλμπον, ο οποίος τερμάτισε 0.859 πίσω από τον πρωτοπόρο και ήταν ο τελευταίος οδηγός με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου από τον Νόρις.
Την τελική δεκάδα του FP1 του Μπακού συμπλήρωσαν οι Γιούκι Τσουνόντα (Red Bull), Μαξ Φερστάπεν (Red Bull), Κάρλος Σάινθ (Williams), Λίαμ Λόσον (Racing Bulls) και Ίσακ Χατζάρ (Racing Bulls).
Συνολικά τρεις οδηγοί ακούμπησαν τους τοίχους κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Ο πρώτος από αυτούς ήταν ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος επέστρεψε με σκασμένο ελαστικό και σπασμένη μπροστινή πτέρυγα, αφού ακούμπησε τον τοίχο στην πέμπτη στροφή.
Λίγο αργότερα, ο Κάρλος Σάινθ ακούμπησε τον τοίχο στη στροφή 15, αλλά ο οδηγός της Williams γλίτωσε χωρίς ζημιές και μάλιστα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο του σε αυτόν τον γύρο. Στο τέλος της περιόδου, ο Πιάστρι ακούμπησε επίσης αυτόν τον τοίχο, αλλά όπως και ο Σάινθ, συνέχισε χωρίς ζημιές.
Η δράση στην πίστα του Μπακού συνεχίζεται το μεσημέρι της Παρασκευής (19/09) στις 15:00 ώρα Ελλάδας, με την δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.