Ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP της Ιταλίας, μπροστά από τον ομόσταυλό του, Σαρλ Λεκλέρ.
Οι πιλότοι της Ferrari, Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ, κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP της Ιταλίας στη Μόντσα, την εντός έδρας πίστα της Scuderia.
Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Χάμιλτον ήταν ο ταχύτερος στα πρώτα 60 λεπτά προετοιμασίας στον «Ναό της Ταχύτητας», σημειώνοντας χρόνο 1:20.117 με τα μαλακά ελαστικά της Pirelli. Ο Βρετανός ήταν 0.169 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον ομόσταβλό του και περσινό νικητή στη Μόντσα, Λεκλέρ, ο οποίος επίσης σημείωσε τον καλύτερο χρόνο του με τη μαλακή γόμα του.
Την τριάδα συμπλήρωσε ο Κάρλος Σάινθ, με διαφορά 0.533 δευτερολέπτων από την κορυφή. Την πρώτη πεντάδα έκλεισαν οι Μαξ Φερστάπεν και ο μοναδικός εκπρόσωπος των γηπεδούχων, Κίμι Αντονέλι. Ο διεκδικητής του παγκόσμιου τίτλου, Λάντο Νόρις, έμεινε στην έκτη θέση, με διαφορά 0.904 δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον. Την τελική δεκάδα του FP1 συμπλήρωσαν οι Άλεξ Άλμπον (Williams), Τζορτζ Ράσελ (Mercedes), Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) και Ίσακ Χατζάρ (Racing Bulls).
Ο ομόσταβλός του στη McLaren και πρωτοπόρος της βαθμολογίας της Formula 1, Όσκαρ Πιάστρι, απουσίαζε από την πρώτη περίοδο δοκιμών στη Μόντσα, με τη θέση του στο κόκπιτ να παίρνει ο Άλεξ Νταν, ο οποίος σημείωσε τον 16ο χρόνο. Ο Ιρλανδός δεν ήταν ο μόνος νεαρός οδηγός που συμμετείχε στα πρώτα 60 λεπτά προετοιμασίας στην Ιταλία. Εκτός από αυτόν, συμμετείχε και ο Πολ Άρον, ο οποίος αντικατέστησε τον Φράνκο Κολαπίντο στην Alpine και τερμάτισε τελευταίος.
Ο Εσθονός είχε ένα τετ-α-κε στο δεύτερο σικέιν στα πρώτα λεπτά της περιόδου, αλλά κατάφερε να συνεχίσει τη συμμετοχή του. Η περίοδος διακόπηκε μία φορά λίγο μετά τη μέση της, λόγω χαλικιού που είχε σκορπιστεί στην Ασκάρι μετά την έξοδο του Χατζάρ από τη ζώνη ασφαλείας.
Κατά τη διακοπή της περιόδου, ο Λεκλέρ προσπέρασε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, και το περιστατικό εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες. Ευτυχώς για τον Μονεγάσκο και όλους τους τιφόζι στις κερκίδες, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο πιλότος της Ferrari δεν άξιζε ποινή, καθώς ουσιαστικά δεν είχε την ευκαιρία να μην προσπεράσει τον οδηγό της Sauber που κινούνταν με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα.
Και προς το τέλος της περιόδου, ο Ράσελ στάθμευσε στην άκρη της πίστας λίγο πριν το δεύτερο σικέιν, λόγω βλάβης στο σύστημα κίνησης του μονοθεσίου του. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο για τον Βρετανό, ο οποίος έχει ήδη χρησιμοποιήσει όλους τους επιτρεπόμενους κινητήρες του και θα πρέπει να υποστεί ποινή αν χρησιμοποιήσει νέο.
Η δράση στην θρυλική Μόντσα συνεχίζεται στις 18:00 ώρα Ελλάδος με τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.