Ο Μαρκ Μάρκεθ της Ducati έδωσε τον τόνο στην επιστροφή του MotoGP στο Μπρνο, κατακτώντας την πρώτη θέση στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές.
Ο Μαρκ Μάρκεθ έκανε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα στο αγωνιστικό τριήμερο του γκραν πρι της Τσεχίας, παρά το γεγονός ότι πέρασε σχεδόν όλο το πρώτο μισό των πρώτων ελεύθερων δοκιμών στο Μπρνο αντιμετωπίζοντας ένα τεχνικό πρόβλημα με την μοτοσυκλέτα του.
Η περίοδος ξεκίνησε με βροχερές συνθήκες και, όπως αναμενόταν, η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη στα πρώτα λεπτά. Ο Μάρκεθ ήταν ανάμεσα στους οδηγούς που βγήκαν στην πίστα, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει τη μοτοσυκλέτα του στη μέση της πρώτης στροφής λόγω κάποιας βλάβης.
Στη συνέχεια, ο Ισπανός έκανε δύο ακόμη προσπάθειες να βγει στην πίστα με την πρώτη του μοτοσυκλέτα, αλλά το πρόβλημα επέμενε, αναγκάζοντας την την Ducati να στραφεί στη δεύτερη μοτοσυκλέτα.
Οι μηχανικοί, ωστόσο, έπρεπε να την προσαρμόσουν, καθώς ήταν ρυθμισμένη για στεγνές συνθήκες. Αυτό κόστισε στον Μάρκεθ μερικά ακόμη λεπτά, κατά τη διάρκεια των οποίων ο Τζακ Μίλερ άρχισε να σημειώνει εντυπωσιακούς χρόνους με σλικ ελαστικά, καθώς η βροχή είχε σταματήσει και ο ήλιος είχε κάνει την εμφάνισή του πάνω από την πίστα. Τελικά, ο Μάρκεθ επέστρεψε στα πιτ μετά από μόλις δύο γύρους για να αλλάξει και αυτός σε σλικ ελαστικά.
Σε αυτή την πίστα που στέγνωνε, οι καλύτεροι χρόνοι σημειώθηκαν στο τέλος της περιόδου, όταν ο Μάρκεθ έφτασε στο 1:54.606, μόλις 0.010 δευτερόλεπτα πιο αργός από το απόλυτο ρεκόρ του Μπρνο, που είχε σημειωθεί το 2016.
Το γεγονός ότι ο Ισπανός αναβάτης σημείωσε τέτοιο χρόνο στην πρώτη κιόλας περίοδο του τριημέρου, σε μια πίστα που ήταν ακόμη υγρή σε κάποια σημεία, αποδεικνύει δύο πράγματα. Πρώτον, την πρόοδο των μοτοσυκλετών τα τελευταία χρόνια, κατά τα οποία το γκραν πρι της Τσεχίας δεν ήταν μέρος του καλεντάρι του MotoGP, αλλά και την ποιότητα της νέας ασφάλτου που τοποθετήθηκε στο Μπρνο πριν από την επιστροφή της κορυφαίας κατηγορίας.
Δεύτερος, με διαφορά 0.615 από τον Μάρκεθ, τερμάτισε ο Μίλερ, ενώ ακολούθησαν οι Πέκο Μπανάια (Ducati Lenovo), Άλεξ Μάρκεθ (Gresini Ducati) και Ενέα Μπαστιανίνι (KTM), συμπληρώνοντας την πρώτη πεντάδα. Οι Πέδρο Ακόστα (KTM), Μάρκο Μπετζέκι (Aprilia), Λούκα Μαρίνι (Honda), Άλεξ Ρινς (Yamaha) και ο Τάκα Νακαγκάμι (Honda), που αγωνίζεται στη θέση του Σομκιάτ Τσάντρα στην LCR Honda, ολοκλήρωσαν την πρώτη δεκάδα στο τέλος των πρώτων 45 λεπτών ελεύθερων δοκιμών στην Τσεχία.
Ο Χόρχε Μάρτιν, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα μετά από μακρά απουσία λόγω τραυματισμών, τερμάτισε 17ος, 2.522 δευτερόλεπτα πίσω από τον χρόνο του Μαρκ Μάρκεθ. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024 έχασε μερικούς γρηγορότερους γύρους λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου, παρά τις δύσκολες συνθήκες, σημειώθηκαν δύο πτώσεις. Η πρώτη ήταν του Μπετζέκι στα πρώτα λεπτά, ενώ η δεύτερη, η οποία ήταν πολύ πιο άσχημη, ήταν του Άι Ογκούρα λίγο πριν το τέλος του FP1. Ευτυχώς, ο Ιάπωνας δεν τραυματίστηκε και μάλιστα επέστρεψε στην πίστα με τη δεύτερη μοτοσυκλέτα του, αλλά δεν κατάφερε να κάνει γύρο με σλικ ελαστικά.
Η δράση συνεχίζεται στις 16:00 ώρα Ελλάδος με τις χρονομετρημένες ελεύθερες δοκιμές, οι οποίες θα καθορίσουν τους δέκα αναβάτες που θα προκριθούν απευθείας στο Q2 των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου (19/07).