Ο Άγγελος Φραγκισκάτος γράφει για την αγωνιστική ανάκαμψη του Πέκο Μπανάια στο GP της Καταλονίας, αλλά και για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε.
Ο Πέκο Μπανάια κατάφερε να μετατρέψει ένα ακόμη εφιαλτικό αγωνιστικό τριήμερο στο MotoGP σε ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα την περασμένη Κυριακή (07/09), στο GP της Καταλονίας, με την Ducati. Η σεζόν του 2025 δεν έχει δει μέχρι στιγμής τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή να φτάνει στα ίδια «ύψη» των προηγούμενων ετών με την εργοστασιακή Desmosedici, καθώς ο Ιταλός έχει κερδίσει μόλις έναν αγώνα (στο Όστιν).
Μετά από 15 γύρους, βρίσκεται 250 βαθμούς πίσω από τον κυρίαρχο ομόσταυλό του, Μαρκ Μάρκεθ, και εννέα βαθμούς μακριά από το να τεθεί μαθηματικά εκτός διεκδίκησης του τίτλου. Ωστόσο, από το καλοκαιρινό διάλειμμα και μετά, η σεζόν του Μπανάια φαίνεται να έχει πάρει την κατιούσα. Ενώ ξεκίνησε δυναμικά στο GP της Αυστρίας, δυσκολεύτηκε και τερμάτισε όγδοος σε εκείνον τον αγώνα, πριν βιώσει ένα πολύ δύσκολο τριήμερο στην Ουγγαρία.
)
16:20 - 09.09.2025
Ο Μορμπιντέλι τιμωρήθηκε για παράβαση οδηγιών μετά το GP της Καταλονίας
Ο Φράνκο Μορμπιντέλι τιμωρήθηκε με ποινή 10 λεπτών για παράβλεψη οδηγιών, μετά τον αγώνα της Καταλονίας.
Εκείνος ο γύρος έμοιαζε να αποτελεί σημείο καμπής, καθώς ένα βήμα προόδου στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας στο Balaton Park του επέστρεψε τη χαμένη του αυτοπεποίθηση πάνω στην GP25 και τον γέμισε με μεγάλη αισιοδοξία ενόψει της Βαρκελώνης.
Παρότι είχε κερδίσει δύο φορές στη Βαρκελώνη πέρυσι, ο Ιταλός αναβάτης δυσκολεύτηκε από την αρχή. Δεν κατάφερε να μπει στην πρώτη 20άδα στις χρονομετρημένες δοκιμές, κατετάγη στην 21η θέση της εκκίνησης - τη χειρότερη των τελευταίων τριών ετών - και ήταν μόλις 14ος στο Σπριντ, χάρη στις πολλαπλές πτώσεις μπροστά του.
Ακόμη και ο ίδιος δεν είχε πολλές ελπίδες ότι τα πράγματα θα βελτιώνονταν για τον «κυρίως» αγώνα των 24 γύρων. Όντας συνήθως καλύτερος στους αγώνες της Κυριακής, ο Μπανάια έκανε μια εκπληκτικά γρήγορη ανάβαση στην κατάταξη, φτάνοντας 12ος στον πρώτο γύρο και πιέζοντας μέχρι την έβδομη θέση.
Αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμά του από τότε που τερμάτισε τέταρτος στο Μπρνο, και μάλιστα ένιωσε ότι θα μπορούσε να είχε μπει στην πρώτη πεντάδα αν είχε ξεκινήσει από υψηλότερη θέση στην εκκίνηση. Κλείνοντας το χειρότερο τριήμερο της χρονιάς του με θετικό τρόπο, προειδοποίησε τα μέσα ενημέρωσης ότι ήταν επιφυλακτικός στο να δημιουργήσει «ψεύτικες ελπίδες» για τον εαυτό του, δεδομένου του τι συνέβη μετά το GP της Ουγγαρίας.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Ducati, Νταβίντε Ταρντότσι, επιβεβαίωσε πριν από το Σπριντ της Καταλονίας ότι ο Μπανάια είχε εγκαταλείψει το στήσιμο της Ουγγαρίας που φάνηκε τόσο ελπιδοφόρο πριν από μερικές εβδομάδες. Το κλειδί τώρα είναι η αποφυγή μεγάλων αλλαγών στην GP25 και η προσπάθεια να κατανοήσει ο Ιταλός αυτό που έχει στη διάθεσή του.
Στα γκραν πρι, όταν χρησιμοποιεί το γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου, ο Μπανάια απολαμβάνει πολύ καλύτερη αίσθηση στο μπροστινό μέρος της Ducati του και μπορεί να οδηγεί πιο κοντά στον συνηθισμένο του τρόπο. Για το GP της Καταλονίας, η Ducati προχώρησε σε αλλαγή ενός εξαρτήματος. Ο Τζίτζι Νταλ'Ίνια αποκάλυψε ότι ο Πέκο χρησιμοποίησε διαφορετικό ψαλίδι. Πιστεύεται ότι αυτή ήταν η έκδοση που χρησιμοποιούν φέτος οι Μαρκ Μάρκεθ και Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο.
Το αποτέλεσμα ήταν καλύτερη πρόσφυση για τον Μπανάια, κάτι που του επέτρεψε να πιέσει περισσότερο στις στροφές κατά το φρενάρισμα. «Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να ξεκινήσουμε ξανά από σήμερα, γιατί βρήκαμε κάτι που μου έδωσε λίγη περισσότερη πρόσφυση, το οποίο με βοήθησε να είμαι ανταγωνιστικός», δήλωσε ο 28χρονος την Κυριακή, μετά τον αγώνα στη Βαρκελώνη.

«Το διαφορετικό ψαλίδι και το μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου με βοήθησαν. Δεν χρειάζονται πολλά για να έχεις αυτή την επιπλέον αυτοπεποίθηση που κάνει τη διαφορά. Μιλάμε όλη τη χρονιά για λεπτομέρειες που σε βοηθούν να νιώθεις λίγο καλύτερα και, κατά συνέπεια, να πηγαίνεις λίγο πιο γρήγορα. Έπαιρνα τεράστια ρίσκα από την αρχή της σεζόν. Η περσινή χρονιά ήταν ένα σημαντικό μάθημα για μένα, γιατί είναι καλύτερα να τερματίζεις τους αγώνες παρά να πέφτεις».
Ο λόγος που είναι επιφυλακτικός στο να θεωρήσει αυτό το βήμα ως πραγματική πρόοδο είναι επειδή το GP του Σαν Μαρίνο το προσεχές τριήμερο (12-14/09) διεξάγεται στο Μιζάνο, όπου η πρόσφυση είναι άφθονη. Ένα δυνατό τριήμερο στο Μιζάνο δεν θα αποτελέσει απαραίτητα απόδειξη για τίποτα.
Κάτι άλλο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το γεγονός ότι η ανάλυση του ρυθμού αποκαλύπτει ότι το βήμα που έγινε στη Βαρκελώνη ήταν μικρό. Στο Σπριντ, ο Μπανάια ήταν κατά μέσο όρο περίπου ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο πιο αργός από τον Μαρκ Μάρκεθ και περίπου 0,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ντι Τζιαναντόνιο της VR46 - και οι δύο με GP25.
Στον Κυριακάτικο αγώνα, ο Ιταλός ήταν σημαντικά πιο κοντά. Ωστόσο, ήταν ακόμα 0,611 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο πιο αργός από τον νικητή του αγώνα Άλεξ Μάρκεθ και 0,532 δευτερόλεπτα πίσω από τον ρυθμό του Μαρκ Μάρκεθ. Ο «Ντίτζια» έπεσε νωρίς πριν εγκαταλείψει.
Ο Μπανάια χρειάστηκε να κάνει κάποιες προσπεράσεις στην πίστα, οι οποίες σίγουρα συνέβαλαν σε αυτή τη διαφορά. Αλλά αν πίστευε ότι η πέμπτη θέση ήταν το μέγιστο που μπορούσε να πετύχει, αυτό εξακολουθούσε να είναι 14,409 δευτερόλεπτα μακριά από τη νίκη. Επομένως, η κίνηση στην πίστα επηρέασε τον ρυθμό του μόνο ελαφρώς.
Τόσο ο Μπανάια όσο και η Ducati αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για αυτή την ανάκαμψη, αλλά και ο ίδιος έχει δίκιο να είναι προσεκτικός σχετικά με το πού θα οδηγήσει στο τριήμερο του Μιζάνο.