IRIS: Υποχρεωτική η αποδοχή πληρωμών από 1η Δεκεμβρίου - Τι αλλάζει στις συναλλαγές

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με IRIS

IRIS: Υποχρεωτική η αποδοχή πληρωμών από 1η Δεκεμβρίου - Τι αλλάζει στις συναλλαγές

Radar.gr • 14:55 - 19.11.2025 / Ανανεώθηκε: 15:03 - 19.11.2025

Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται στις ηλεκτρονικές πληρωμές, καθώς από την 1η Δεκεμβρίου καθίσταται υποχρεωτική η αποδοχή συναλλαγών μέσω του συστήματος IRIS για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται σε ιδιώτες (B2C).

Μετά από διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, υπέγραψε μια σειρά αποφάσεων που ενσωματώνουν τις άμεσες πληρωμές (Instant Payments) στο πλαίσιο της διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τη Φορολογική Διοίκηση. Η κεντρική αρχή που διέπει τις αλλαγές είναι η άμεση έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα ταυτόχρονα με την είσπραξη της πληρωμής, είτε αυτή γίνεται με κάρτα είτε μέσω IRIS.

Οι τεχνικές προσαρμογές

Οι αποφάσεις (Α.1098/2022 και Α.1155/2023) τροποποιούνται για να καθορίσουν τις τεχνικές προδιαγραφές για την αποδοχή των άμεσων πληρωμών στα σημεία πώλησης. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να δέχονται πληρωμές IRIS μέσω:

Τερματικών αποδοχής καρτών (POS). Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις Α.1147/2025 και Α.1160/2025. Προθεσμίες για την αγορά

Παράλληλα, τέθηκαν συγκεκριμένες προθεσμίες για την προσαρμογή των εταιρειών τεχνολογίας και πληρωμών στα νέα δεδομένα:

Πάροχοι Υπηρεσιών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers & NSPs):

Έχουν περιθώριο έως τις 28 Νοεμβρίου 2025 για να υποβάλουν επικαιροποιημένη Δήλωση Συμμόρφωσης, εναρμονισμένη με τις νέες τεχνικές προδιαγραφές.

Επιχειρήσεις που σχετίζονται με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) και συστήματα ERP (Α. 1159/2025 & Α.1162/2025):

Η προθεσμία για την υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας είναι επίσης η 28η Νοεμβρίου 2025.

ΠΗΓΗ: Radar.gr

Tags: