Στα βρετανικά δικαστήρια η υπόθεση του τίτλου του Μάσα για το 2008

Φελίπε Μάσα

i

©Imago

Στα βρετανικά δικαστήρια η υπόθεση του τίτλου του Μάσα για το 2008

Άγγελος Φραγκισκάτος 15:41 - 30.10.2025 / Ανανεώθηκε: 15:44 - 30.10.2025

Ο Φελίπε Μάσα διεκδικεί αποζημίωση ύψους 74 εκατομμυρίων ευρώ για την απώλεια του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 το 2008, με την υπόθεση να εκδικάζεται πλέον στο Λονδίνο.

Η προσπάθεια του Φελίπε Μάσα να αποζημιωθεί για την απώλεια του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 το 2008 μεταφέρεται αυτή την εβδομάδα σε βρετανικό δικαστήριο.

Ο πρώην Βραζιλιάνος οδηγός έχει κινηθεί νομικά εναντίον της Formula One Management (FOM), του πρώην ισχυρού άνδρα του αθλήματος, Μπέρνι Έκλεστον και της FIA, αμφισβητώντας το αποτέλεσμα του παγκόσμιου πρωταθλήματος του 2008. Το βασικό επιχείρημα του Mάσα είναι ότι η έγκαιρη δράση σχετικά με το σκάνδαλο «Crashgate» στο GP της Σιγκαπούρης το 2008 θα του είχε εξασφαλίσει τον παγκόσμιο τίτλο.

Το πρωτάθλημα του 2008 κατέκτησε ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος «έκλεψε» τον τίτλο από τον Μάσα στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα της σεζόν για μόλις έναν βαθμό. Αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι ο Νέλσον Πικέ Τζούνιορ της Renault είχε προκαλέσει εσκεμμένα ατύχημα στη Σιγκαπούρη, ώστε η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας να βοηθήσει τον ομόσταυλό του, Φερνάντο Αλόνσο, να κερδίσει τον αγώνα.

Οι επικεφαλής της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε και Πατ Σάιμοντς, τιμωρήθηκαν με αποκλεισμό για τη συμμετοχή τους, αν και οι ποινές αυτές αργότερα ανατράπηκαν και έκτοτε και οι δύο έχουν επιστρέψει στο paddock της Formula 1.

Ο Μάσα υποστηρίζει ότι μια άμεση έρευνα την εποχή εκείνη θα είχε οδηγήσει στην ακύρωση ή την τροποποίηση των αποτελεσμάτων του GP της Σιγκαπούρης, παραδίδοντάς του έτσι τον παγκόσμιο τίτλο που έχασε για ελάχιστα. Ο πρώην οδηγός της Ferrari διεκδικεί αποζημίωση ύψους περίπου 74 εκατομμύρια ευρώ στα Βασιλικά Δικαστήρια του Λονδίνου.

Η νομική διαμάχη του Μάσα πυροδοτήθηκε από μια συνέντευξη του Έκλεστον στο γερμανικό μέσο F1-Insider, όπου παραδέχτηκε ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο τότε πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ, γνώριζαν για το «Crashgate» αλλά δεν έλαβαν μέτρα για να προστατεύσουν την εικόνα της Formula 1.

Η ακροαματική διαδικασία ξεκίνησε την Τρίτη (28/10), με τον δικαστή να εξετάζει τα σχετικά έγγραφα και τις θέσεις των δύο πλευρών. Η απόφαση που αναμένεται έως το τέλος της εβδομάδας θα κρίνει εάν η υπόθεση θα προχωρήσει σε πλήρη δίκη ή θα απορριφθεί σε αυτό το προκαταρκτικό στάδιο