Πέντε κλασικά αυτοκίνητα, πέντε κινητήρες–κόσμημα. Από τη δεκαετία του ’50 έως τα ’90s, αυτά τα εμβληματικά μοντέλα δεν εντυπωσίασαν μόνο με τις γραμμές τους, αλλά και με ό,τι κρυβόταν κάτω από το καπό.
Υπάρχουν κλασικά αυτοκίνητα που θαυμάζεις για το σχήμα τους, την αύρα τους, τον μύθο τους. Κι όμως, κάποια από αυτά κρύβουν την πραγματική τους μαγεία στο διαμέρισμα του κινητήρα, εκεί όπου η τέχνη συναντά την ακριβή μηχανολογία. Παρακάτω συγκεντρώνονται πέντε θρυλικές κυρίες της αυτοκίνησης με μερικούς από τους πιο όμορφους κινητήρες που είδε ποτέ ο κόσμος.
1. Ferrari 250 Testa Rossa (1957–1961)
Η αγωνιστική αρχόντισσα της Modena, με τον 3.0 V12 Colombo, είναι όσο αισθησιακή κάτω από το καπό όσο και πάνω στην πίστα. Οι κατακόκκινες κεφαλές των εκκεντροφόρων –από όπου προήλθε και το όνομά της– μοιάζουν με γλυπτό υψηλής αισθητικής. Τρεις νίκες στο Le Mans και τρεις στο Sebring αποδεικνύουν ότι η ομορφιά της δεν ήταν μόνο επιφανειακή.
2. Lamborghini Miura (1966–1973)
Η κυρία που άλλαξε για πάντα τον ορισμό του supercar. Με έναν 3.9 V12 τοποθετημένο εγκάρσια –μοναδική λύση για αυτοκίνητο παραγωγής– η Miura δεν έκρυβε τίποτα: το διαμέρισμα κινητήρα της είναι ένα μηχανολογικό θέαμα. Από τις 345 έως τις 380 ίππους, η Miura παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές σιλουέτες όλων των εποχών.
3. Bugatti EB110 (1991–1995)
Το πρώτο «μοντέρνο hypercar», πριν καν καθιερωθεί ο όρος. Με έναν 3.5 V12 με τέσσερα τούρμπο και έως 603 ίππους στην έκδοση Super Sport, η EB110 είναι ένα σχολαστικά τακτοποιημένο μηχανολογικό κόσμημα. Ο Μίκαελ Σουμάχερ την είχε επιλέξει προσωπικά και όχι τυχαία.
4. McLaren F1 (1992–1998)
Ίσως η κορυφαία βενζινοκίνητη δημιουργία όλων των εποχών. Ο 6.1 V12 των 618 ίππων της, σχεδιασμένος από τη BMW M, δεν εντυπωσιάζει μόνο με τις επιδόσεις της που άγγιζαν τα 391 χλμ./ώρα, αλλά και με το διάσημο χρυσό θερμομονωτικό φύλλο στο διαμέρισμα του κινητήρα. Κυριολεκτικά μια κινητήρια καρδιά… στολισμένη.
5. Alfa Romeo GTV (1995–2004)
Η πιο «προσγειωμένη» αλλά ίσως η πιο συναισθηματική επιλογή. Με τον 3.0 V6 “Busso” των 237 ίππων, προβάλλει στο καπό ένα από τα ομορφότερα σύνολα της ιταλικής σχολής. Οι κατακόκκινες επιγραφές «Alfa Romeo» πάνω στις καμπύλες των πολλαπλών εισαγωγών είναι η λεπτομέρεια που κάνει κάθε Alfista να συγκινείται. Πέντε δεκαετίες, πέντε σχολές, ένας κοινός παρονομαστής: η ομορφιά που δεν σταματά στον σχεδιασμό, αλλά συνεχίζεται στο ίδιο το μηχανολογικό DNA των πιο θρυλικών μοντέλων που κυκλοφόρησαν ποτέ.
Πηγή: newsauto