Η κυβέρνηση ανοίγει τον δρόμο για παρεμβάσεις-ανάσα στη Δυτική Αττική, την ώρα που οι ειδικοί προειδοποιούν πως η μη λήψη αποφάσεων οδηγεί την Αττική σε μόνιμη κυκλοφοριακή παράλυση.
Τη Δευτέρα (1011) στις 13:00, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανακοινώνεται επίσημα η προκήρυξη του διαγωνισμού για το μεγάλο έργο των τριών ανισόπεδων κόμβων στη «στενωπό» του Σκαραμαγκά, μαζί με την ολοκλήρωση ημιδιανοιγμένου τμήματος της περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που θα συνδέει τον άξονα με την Π.Ε.Ο. Αθηνών–Κορίνθου. Πρόκειται για ένα κομβικό έργο που επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία του Κηφισού και των συνδέσεων προς Πειραιά και Δυτική Αττική, δηλαδή το «νευρικό σύστημα» των μετακινήσεων της πρωτεύουσας.
Την ίδια στιγμή, στο πρόσφατο συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ, ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης, ήταν σαφής: οι λύσεις υπάρχουν, τα έργα έχουν μελετηθεί, το πρόβλημα είναι η καθυστέρηση στη λήψη πολιτικών αποφάσεων. Όπως υπογράμμισε, οι κρίσιμες αρτηρίες, όπως ο Κηφισός, λειτουργούν στα όρια της κατάρρευσης, με 260.000 οχήματα ημερησίως, ενώ στην Αττική Οδό οι διελεύσεις ξεπερνούν πλέον τις 300.000, με το 9% να αφορά βαρέα οχήματα που κινούνται προς τα logistics της Δυτικής Αττικής και το λιμάνι.
Το αποτέλεσμα; Κάθε βλάβη, τροχαίο ή μικροεργασία δημιουργεί ντόμινο σε όλο το λεκανοπέδιο — με ετήσια οικονομική απώλεια 80–90 εκατ. ευρώ και 6,5 εκατ. χαμένες ώρες για τους οδηγούς.
Παράλληλα, η εικόνα στα μέσα σταθερής τροχιάς επιβαρύνεται: το Μετρό λειτουργεί με 12–13 λεπτά αναμονή στις ώρες αιχμής, ενώ ο αριθμός των αυτοκινήτων στην Αττική έχει αυξηθεί κατά 57% από το 2004, χωρίς αντίστοιχη αναβάθμιση υποδομών.
Μεσοπρόθεσμες λύσεις
Ο Σουρέτης έθεσε ως προτεραιότητες:
Επέκταση Μετρό – Τραμ – Προαστιακού και δημιουργία κόμβων μετεπιβίβασης.
Ανασχεδιασμό στρατηγικών κόμβων (Σκαραμαγκά – Ασπρόπυργος – Διυλιστήρια).
Μετατροπή της Λ. Κηφισού σε αυτοκινητόδρομο με 4 λωρίδες και ΛΕΑ.
Τι μπορεί να γίνει άμεσα
Ρύθμιση κυκλοφορίας φορτηγών εκτός αιχμής (07:00–10:30).
Άμεση εκκίνηση της επέκτασης της Λ. Κύμης, που μειώνει τον φόρτο στην έξοδο προς Λαμία έως 50%.
Ενεργοποίηση Πρότυπων Προτάσεων, όπως ο άξονας Ελευσίνα–Θήβα, που θα εκτρέπει βαρέα οχήματα.
Χρήση «έξυπνων» καμερών (AI) για έλεγχο ταχύτητας και παράνομης στάθμευσης.
Συζήτηση για παραχώρηση της Λ. Κηφισού σε ιδιώτη φορέα διαχείρισης.
Η προκήρυξη για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά αποτελεί το πρώτο βήμα σε μια αλυσίδα παρεμβάσεων που μπορεί να αλλάξει την εικόνα των μετακινήσεων στην Αττική. Το στοίχημα πλέον είναι σαφές: όχι άλλες καθυστερήσεις. Οι μελέτες υπάρχουν. Οι ανάγκες πιέζουν. Το μόνο ζητούμενο είναι η πολιτική απόφαση.
Πηγή: newsauto.gr