Μετά από 2.184 ημέρες, τέσσερις χειρουργικές επεμβάσεις και πάνω από 100 πτώσεις, ο Μάρκεθ κατέκτησε τον έβδομο τίτλο του στο MotoGP!

Μάρκ Μάρκεθ

i

© imago

Μετά από 2.184 ημέρες, τέσσερις χειρουργικές επεμβάσεις και πάνω από 100 πτώσεις, ο Μάρκεθ κατέκτησε τον έβδομο τίτλο του στο MotoGP!

Sportal newsroom 11:12 - 28.09.2025 / Ανανεώθηκε: 11:33 - 28.09.2025

Όταν ο Μάρκ Μάρκεθ πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στο Grand Prix της Ιαπωνίας την Κυριακή, δεν υπήρχε πλέον καμία αμφιβολία. Όχι για τον τίτλο, που φαινόταν αναπόφευκτος εδώ και εβδομάδες, αλλά για το ότι είχε πετύχει κάτι βαθύτερο, ολοκληρώνοντας μία από τις σπουδαιότερες επιστροφές στην ιστορία του MotoGP.

Είχαν περάσει έξι χρόνια από την τελευταία φορά που ο Μάρκ Μάρκεθ βρέθηκε περήφανα στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Χρόνια γεμάτα αμφιβολίες, πτώσεις, σπασμένα κόκαλα και ψιθύρους για αποχώρηση, καθώς ο άλλοτε κυρίαρχος αναβάτης έμοιαζε συχνά με φάντασμα του παλιού του εαυτού.

Όμως, πάνω στην κόκκινη Ducati που κάποτε ήταν ο μεγάλος του αντίπαλος, δεν κέρδιζε απλώς αγώνες, αλλά κατακτούσε ολόκληρο το grid, εξασφαλίζοντας τον πολυπόθητο έβδομο τίτλο στην κορυφαία κατηγορία, ισοφαρίζοντας τον επί μακρόν αντίπαλό του και θρύλο του MotoGP, Βαλεντίνο Ρόσσι.

«Είμαι γαλήνιος με τον εαυτό μου... Ήταν η πιο δύσκολη πρόκληση της καριέρας μου. Έφτασα στο MotoGP και άρχισα αμέσως να κερδίζω», δήλωσε ο Μάρκεθ μετά τον τερματισμό στο Μοτέγκι. «Αλλά μετά, από τη δόξα, βρέθηκα στο πιο βαθύ (χαμηλό) σημείο της καριέρας μου με πολλούς τραυματισμούς... Αλλά ποτέ δεν τα παράτησα!».

Έξι τίτλοι με τη Honda

Υπήρξε μια εποχή που ο Μάρκεθ ήταν άφθαστος, ένας κυκλώνας με τα κόκκινα και πορτοκαλί χρώματα της Honda, όταν στέφθηκε πρωταθλητής ως 20χρονος rookie το 2013. Στη συνέχεια, ο «νέος» της κατηγορίας έγινε ο άνθρωπος που όλοι ήθελαν να νικήσουν, καθώς σήκωσε τον έκτο του τίτλο το 2019.

Όμως, μια πτώση στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν του 2020 άλλαξε τα πάντα, σπάζοντας το χέρι του και συντρίβοντας τις φιλοδοξίες του.

Η Yamaha και η Ducati βελτίωσαν την απόδοσή τους με ανώτερες μοτοσικλέτες που δυσκόλεψαν τον Μάρκεθ. Καθώς εκείνος άρχισε απεγνωσμένα να οδηγεί τη Honda πέρα από τα όριά της, υπέστη αναπόφευκτα πολυάριθμες πτώσεις.

Αυτό που ακολούθησε δεν ήταν μόνο ένα σωματικό μαρτύριο με πολλαπλές χειρουργικές επεμβάσεις, αποτυχημένες επιστροφές και θολή όραση, αλλά και η διάβρωση της αυτοπεποίθησής του.

Ακόμη και ο ίδιος ο Μάρκεθ άρχισε να αναρωτιέται αν άξιζε τον κόπο, σκεπτόμενος την απόσυρση πριν πάρει τη μεγάλη απόφαση να μεταπηδήσει στην Gresini Racing.

Ένας χρόνος με την Gresini του έδωσε μια ανανεωμένη αίσθηση πίστης, καθώς κατέγραψε την πρώτη του νίκη μετά από 1.043 ημέρες. Μια εντυπωσιακή πορεία πάνω σε μια περσινή μοτοσικλέτα της Ducati έπεισε τον ιταλικό κατασκευαστή να του δώσει τη θέση στην εργοστασιακή ομάδα.

Ήταν ένας συνδυασμός φτιαγμένος στον παράδεισο, καθώς ο καλύτερος αναβάτης του grid ενώθηκε με την ταχύτερη μηχανή. Από εκείνο το σημείο, ο Μάρκεθ δεν κοίταξε ποτέ πίσω, δηλώνοντας ότι «ξαναγεννήθηκε» καθώς άρχισε να συλλέγει νίκες — ακόμη και όταν ξεκινούσε από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

Ενώ άλλοι αναβάτες κοιτούσαν νευρικά πάνω από τον ώμο τους όταν προηγούνταν στους αγώνες, ο Μάρκεθ απολάμβανε τη συγκίνηση του κυνηγητού, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή για να επιτεθεί, πριν γίνει μια κόκκινη κουκκίδα στον ορίζοντα.

Η «χρυσή βίβλος» του MotoGP
MOTOGP

09:46 - 28.09.2025

Η «χρυσή βίβλος» του MotoGP

Ο Μαρκ Μάρκεθ πανηγύρισε τον έβδομο τίτλο του στο MotoGP. Ας δούμε όλους τους παγκόσμιους πρωταθλητές στην ιστορία του αθλήματος.

Η αδελφική αντιπαλότητα του MotoGP

Ποτέ πριν από αυτή τη σεζόν δεν είχαν τερματίσει δύο αδέλφια στην πρώτη και τη δεύτερη θέση σε οποιαδήποτε κατηγορία αγώνων Grand Prix. Όμως, ο Μαρκ και ο Άλεξ Μάρκεθ το έκαναν τόσο συχνά το 2025, που κατέληξε να θεωρείται σχεδόν δεδομένο.

Όπως οι αδελφές Γουίλιαμς στο τένις, έτσι κι εκείνοι ωθούσαν ο ένας τον άλλον στα όριά του, αφήνοντας τους υπόλοιπους ανταγωνιστές πολύ πίσω, σε έναν υποστηρικτικό ρόλο σε ένα οικογενειακό δράμα που εκτυλισσόταν στις πίστες όλου του κόσμου.

Η πρόκληση του δις πρωταθλητή Φρανσέσκο Μπανάια εξασθένησε, καθώς δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στη νέα μοτοσικλέτα της Ducati. Και όταν ο Μαρκ εξασφάλισε επτά συνεχόμενες διπλές νίκες σε sprint και αγώνα, η μάχη είχε ουσιαστικά τελειώσει, καθώς η μικρή διαφορά από τον Άλεξ μετατράπηκε σε ένα τεράστιο χάσμα.

Ο Πέδρο Ακόστα το είχε πει καλύτερα από όλους, όταν προέβλεψε ότι ο Μάρκεθ θα ολοκλήρωνε «μία από τις σπουδαιότερες επιστροφές» στον αθλητισμό.

«Μπορούμε να το συγκρίνουμε με τον Μάικλ Τζόρνταν, όταν πήγε να παίξει μπέιζμπολ και μετά επέστρεψε στο μπάσκετ» για να κερδίσει τρεις ακόμη τίτλους στο NBA, είχε πει ο Ακόστα.

Ο Μαρκ έφτασε στο match point στο Μισάνο — στην έδρα του Ρόσσι — όπου οι οπαδοί του Ιταλού ζητωκραύγαζαν όταν ο Ισπανός έπεσε στον αγώνα sprint, για να σιγήσουν όταν εκείνος πήρε την εκδίκησή του κερδίζοντας τον κυρίως αγώνα.

Στο Grand Prix της Ιαπωνίας, μετά από 2.184 ημέρες, τέσσερις χειρουργικές επεμβάσεις και πάνω από 100 πτώσεις από τον τελευταίο του τίτλο, σφράγισε την κληρονομιά του, προσθέτοντας το όνομά του για έβδομη φορά στο τρόπαιο «Tower of Champions».