Τα μέλη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα» έδωσαν ραντεβού με τα 11 μοντέλα - φιναλίστ για τον τίτλο του 2026 στη διεθνών προδιαγραφών πίστα καρτ SFi Karting Circuit.
Η προτελευταία -και ίσως σημαντικότερη- πράξη στη διαδικασία ανάδειξης του νικητή στο δημοσιογραφικό θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» έλαβε χώρα την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου στη διεθνών προδιαγραφών πίστα καρτ SFi Karting Circuit στα Σπάτα. Εκεί δηλαδή που συναντήθηκαν οι εκλέκτορες με τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον τίτλο του 2026, πριν την τελική αξιολόγηση. Θυμίζουμε πως τα 11 αυτοκίνητα είναι αυτά που επέλεξαν τα 27 μέλη του θεσμού για την τελική φάση, μεταξύ των 50 εντελώς νέων- μοντέλων που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο δωδεκάμηνο.
Η επόμενη και τελευταία πράξη θα παιχτεί στις 15 Δεκεμβρίου, όπου θα ανακοινωθεί το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα, σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα.
Καλεσμένοι ήταν και εκπρόσωποι των αντίστοιχων εισαγωγικών εταιριών οι οποίοι συμμετείχαν για πρώτη φορά σε ένα ιδιαίτερο debate. Τους δόθηκε με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν υπέρ των υποψηφιοτήτων τους, ενώπιον όχι μόνον των δημοσιογράφων, αλλά και των συναδέλφων – «αντιπάλων» τους! Οι παρεμβάσεις ήταν σύντομες και περιεκτικές δίνοντας το στίγμα μιας ακόμα σκληρής αναμέτρησης – που φέτος συγκεντρώνει πολλές δυνατές υποψηφιότητες.
Θυμίζουμε ότι για ακόμα μια φορά, το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα βρέθηκε να αναδεικνύει όχι ένα “Top-10”, αλλά ένα “Top-11” καθώς στη δέκατη θέση υπήρξε ισοψηφία – και βάσει του επίσημου κανονισμού, όταν δύο μοντέλα ισοψηφούν στο τέλος της κατάταξης, περνούν και τα δύο στον «τελικό».
Τα 11 αυτά μοντέλα είναι – με αλφαβητική σειρά –τα εξής:
BYD Atto 2
Chery Tiggo 4
Citroen C3 (& ё-C3)
Dacia Bigster
Fiat Grande Panda (& EV)
Geely EX5
Hyundai Inster
KIA EV3
MG ZS Max
Renault 5 E-Tech Electric
Skoda Elroq
Τις παραπάνω υποψηφιότητες υποστήριξαν αντίστοιχα:
Γιάννης Κακούρης, Public Relations Manager Suzuki | BYD, Sfakianakis Group
Αλέξης Γαναλόπουλος, Public Relations Manager, Spanos Group
Κορίνα Βαλυράκη, Marketing & Communications Manager Citroen, Syngelidis GROUP
Χρήστος Σκιρδής, Public Relations Manager Grand Automotive Hellas S.A.
Κωνσταντίνος Καραθανάσης, Marketing Manager Italian Motion
Αργύρης Ρεπούσκος, Product Manager Geely & Zeekr, GeoMobility Hellas
Μαρία Εξαδακτύλου, Senior Product Manager, Hyundai Hellas
Αντώνης Παπαποστόλου, Marketing Manager, Kia Hellas
Γιώργος Μπιτσίδης, Product Training Manager MG Motor, Syngelidis Group
Χρήστος Σκιρδής, Public Relations Manager, Grand Automotive Hellas S.A.
Ηλίας Τσούνης, Head of PR, Kosmocar S.A.
To debate ολοκληρώθηκε με έναν αγώνα καρτ στον οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι τόσο των εισαγωγέων/αντιπροσώπων όσο και των υποστηρικτών του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026, που διασκέδασαν οδηγώντας με ασφάλεια σε έναν εξαιρετικά φροντισμένο χώρο, έχοντας σύμμαχό τους τον πολύ καλό καιρό.
Σημειώνουμε πως τη διαδικασία ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα στηρίζουν ως υποστηρικτές η εταιρία εμπορίας ανταλλακτικών και εξοπλισμών συνεργείων Ιαπωνική με το δίκτυο συνεργείων Autofit, η εξειδικευμένη στα logistics αυτοκινήτων εταιρία Ferst, η ΕΜΑ Α.Ε., η οποία εισάγει και διανέμει τα ελαστικά Continental στην Ελλάδα, καθώς επίσης και η πίστα καρτ SFi Karting Circuit.
Σχετικά με το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για την Ελλάδα
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός δημοσιογραφικός θεσμός με κατοχυρωμένη νομική μορφή (Σύλλογος Δημοσιογράφων για την Ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα), ο οποίος κάθε χρόνο βραβεύει το καλύτερο από τα εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο δωδεκάμηνο. Ο θεσμός ξεκίνησε τη δράση του το 2006, με την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007» και έκτοτε έχει αδιάκοπη παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Στόχος του θεσμού είναι η προαγωγή της αυτοκίνησης συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των οχημάτων αυτών που συνδυάζουν ιδανικά την κατασκευαστική αρτιότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την αξιοπιστία και τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν πλέον κατάλληλα για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες οδηγούς.
Η κριτική επιτροπή αποτελείται από 27 μέλη, επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου που έχουν στη διάθεσή τους 100 βαθμούς ο καθένας, για να απονείμουν στα 10 υποψήφια μοντέλα (που φέτος λόγω ισοψηφίας είναι, όπως είπαμε, τελικά 11), δίνοντας ως μέγιστη βαθμολογία το 20 και ως ελάχιστη το 5. Ενώ κάθε μέλος της επιτροπής θα πρέπει στη συνέχεια να δημοσιοποιήσει το σκεπτικό της απόφασής του. Νικητής αναδεικνύεται το μοντέλο που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη συνολική βαθμολογία.