Μετά από μήνες έντονης ανησυχίας, η Ευρώπη φαίνεται να αποφεύγει μια νέα κρίση ημιαγωγών, καθώς η ολλανδική κυβέρνηση «παγώνει» την κρατική παρέμβαση στη Nexperia.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα της Nexperia, βλέπει επιτέλους φως στο τούνελ. Ο υπουργός Οικονομίας των Κάτω Χωρών, Vincent Karremans, ανακοίνωσε την αναστολή της κρατικής ανάληψης ελέγχου της εταιρείας, μετά από εβδομάδες έντονης γεωπολιτικής έντασης.
Η Ολλανδία είχε ενεργοποιήσει τον Σεπτέμβριο έναν νέο νόμο που της επιτρέπει να παίρνει τον έλεγχο εταιρειών κρίσιμων για την εθνική ασφάλεια. Η κίνηση αυτή προκάλεσε άμεση αντίδραση από την Κίνα, η οποία μπλόκαρε τις εξαγωγές προϊόντων της Nexperia προς την Ευρώπη – πλήγμα για τις γραμμές παραγωγής των ευρωπαίων κατασκευαστών, που χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες μικροηλεκτρονικές σε συστήματα κίνησης και ADAS.
Τις τελευταίες εβδομάδες όμως, ξεκίνησε αποκατάσταση των σχέσεων. Η Κομισιόν έκανε λόγο για «ενθαρρυντικά βήματα», καθώς το Πεκίνο δεσμεύτηκε για πιο ευέλικτες διαδικασίες εξαγωγής. Μετά από «εποικοδομητικές συναντήσεις», όπως ανέφερε ο Karremans, οι Κάτω Χώρες αποφάσισαν να παγώσουν την παρέμβασή τους, χωρίς όμως να αποκλείουν επαναφορά της αν η κατάσταση το απαιτήσει.
Η Nexperia, πρώην εταιρεία της Philips και πλέον θυγατρική της Wingtech Technology, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στο μικροσκόπιο δυτικών ρυθμιστικών αρχών. Η Βρετανία είχε μπλοκάρει εξαγορά εργοστασίου το 2022, ενώ οι ΗΠΑ έχουν θέσει τη μητρική εταιρεία σε “μαύρη λίστα”.
Παρότι η αποκλιμάκωση προσφέρει πολύτιμη ανακούφιση στη βιομηχανία, υπενθυμίζει και τη διαρκή ευαλωτότητα των παγκοσμιοποιημένων αλυσίδων παραγωγής, που παραμένουν εκτεθειμένες σε πολιτικές και εμπορικές εντάσεις.
Ένα προσωρινό τέλος στην κρίση λοιπόν — αλλά με την προειδοποίηση ότι οι ημιαγωγοί παραμένουν στρατηγικό “ναρκοπέδιο” για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Πηγή: Newsauto.gr