Η Formula 1 αποχαιρετά το DRS μετά το GP του Άμπου Ντάμπι

Λιούις Χάμιλτον

i

©Imago

Η Formula 1 αποχαιρετά το DRS μετά το GP του Άμπου Ντάμπι

Άγγελος Φραγκισκάτος 23:22 - 06.12.2025 / Ανανεώθηκε: 03:28 - 09.12.2025

Έπειτα από πάνω από μία δεκαετία παρουσίας στα grid της Formula 1, το σπορ ετοιμάζεται να αποσύρει το DRS, μια τεχνολογία που καθόρισε τις προσπεράσεις από την εισαγωγή του το 2011.

Ο επερχόμενος αγώνας για το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι αυτή την Κυριακή (07/12) θα σηματοδοτήσει το τέλος μιας εποχής στη Formula 1, η οποία ξεκίνησε το 2011.

Ο λόγος γίνεται για την εποχή του συστήματος μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης, γνωστού ως DRS. Το σύστημα αυτό εισήχθη με σκοπό να διευκολύνει τις προσπεράσεις, οι οποίες είχαν καταστεί σχεδόν αδύνατες στα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν μέχρι και σήμερα, κάθε οδηγός που βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου από το προπορευόμενο μονοθέσιο, έχει το δικαίωμα να ανοίξει την πίσω αεροτομή του σε συγκεκριμένες ζώνες της πίστας. Αυτό του παρέχει υψηλότερη τελική ταχύτητα, αντισταθμίζοντας έτσι την επίδραση του «βρώμικου αέρα» που απομάκρυνε τα μονοθέσια στις στροφές.

Με την πάροδο των ετών, ωστόσο, οι προσπεράσεις άρχισαν να εξαρτώνται όλο και περισσότερο από το DRS, κάτι που δεν άρεσε στους οπαδούς του αθλήματος, οι οποίοι δεν θεωρούσαν αυτές τις προσπεράσεις «αυθεντικές». Από την επόμενη χρονιά, όμως, αυτό δεν θα αποτελεί πλέον πρόβλημα, καθώς το DRS θα καταργηθεί με την εισαγωγή των εντελώς νέων τεχνικών κανονισμών στη Formula 1.

Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν ενεργή αεροδυναμική τόσο στην πίσω όσο και στην μπροστινή αεροτομή, την οποία οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν ανά πάσα στιγμή και χωρίς προϋποθέσεις, ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Θεωρητικά, αυτό θα καταστήσει και πάλι τις προσπεράσεις «πραγματικές», αν και οι προσδοκίες είναι ότι θα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί θα αξιοποιούν τα υβριδικά τους συστήματα.

Tags: