Οι πέντε καθοριστικές στιγμές που έστεψαν τον Νόρις παγκόσμιο πρωταθλητή

Λάντο Νόρις

i

©Imago

Οι πέντε καθοριστικές στιγμές που έστεψαν τον Νόρις παγκόσμιο πρωταθλητή

Το Sportal κάνει αναδρομή στα πέντε κομβικά σημεία που καθόρισαν την πορεία του Λάντο Νόρις προς την κατάκτηση του παρθενικού του τίτλου στη Formula 1.

Ο Λάντο Νόρις εξασφάλισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών της Formula 1, τερματίζοντας στην τρίτη θέση στο φινάλε της σεζόν, στο GP του Άμπου Ντάμπι.

Ο 26χρονος Βρετανός κατέκτησε τον παρθενικό του τίτλο στη Formula 1 με διαφορά μόλις δύο βαθμών από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull, εξασφαλίζοντας την τρίτη θέση που χρειαζόταν σε έναν δραματικό και γεμάτο ένταση αγώνα στην πίστα της Γιας Μαρίνα.

Με αφορμή το σπουδαίο επίτευγμα του οδηγού της McLaren το Sportal κάνει αναδρομή στα πέντε κομβικά σημεία που καθόρισαν την πορεία του Νόρις προς την κατάκτηση του τίτλου.

Νίκη στην Αυστραλία

Ο Νόρις επιβεβαίωσε τον τίτλο του φαβορί που του είχε αποδοθεί πριν την έναρξη της σεζόν, πετυχαίνοντας μια εμφατική νίκη στον εναρκτήριο αγώνα του 2025 στην Αυστραλία.

Ο Βρετανός κατέκτησε την πολ ποζίσιον και διαχειρίστηκε άψογα τις δύσκολες, μεταβαλλόμενες συνθήκες στη Μελβούρνη, για να κρατήσει πίσω του τον Φερστάπεν και να κάνει το ιδανικό ξεκίνημα στην πορεία του προς τον τίτλο.

Αντίθετα, ο ομόσταυλός του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, είχε ένα ατυχές τετ-α-κε προς το τέλος του αγώνα στην πατρίδα του, που τον έριξε στις χαμηλότερες βαθμολογούμενες θέσεις.

Κυριαρχία στο Μονακό

Ο Νόρις πραγματοποίησε μια εκπληκτική εμφάνιση καθ' όλη τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στο Μονακό, κερδίζοντας τον εμβληματικό αγώνα για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Έχοντας εξασφαλίσει την πολ ποζίσιον, ο Νόρις έλεγξε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, σημειώνοντας μια πειστική νίκη. Με αυτό το αποτέλεσμα, μείωσε τη διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Πιάστρι στους τρεις βαθμούς, σε ένα τριήμερο όπου ο Αυστραλός δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του και τερμάτισε τρίτος.

Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη του Νόρις στη σεζόν, δίνοντάς του την απαραίτητη αυτοπεποίθηση και δυναμική. Στη συνέχεια, θα έκοβε πρώτος το νήμα σε τρεις από τους επόμενους έξι αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του Βρετανικού GP στο Σίλβερστον.

Η διαμάχη με τις εντολές της McLaren

Η αμφιλεγόμενη απόφαση της McLaren για τις εντολές της ομάδας επισκίασε το Ιταλικό GP, όπου ο Πιάστρι έλαβε οδηγία να αφήσει τον Νόρις να περάσει και να του παραχωρήσει τη δεύτερη θέση, έπειτα από ένα αργό pit stop που έριξε τον Βρετανό πίσω από τον ομόσταυλό του.

Ο Νόρις βρισκόταν στη δεύτερη θέση για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και επέτρεψε στον Πιάστρι να μπει πρώτος στα pits, σε μια ασυνήθιστη κίνηση. Η McLaren αντέδρασε με μια εντολή που δίχασε τα paddock της Formula 1 και εξόργισε πολλούς οπαδούς. Τελικά, ο Νόρις κέρδισε τρεις βαθμούς από αυτή την αλλαγή θέσεων, οι οποίοι αποδείχθηκαν απολύτως καθοριστικοί, δεδομένου ότι η τελική διαφορά του στον τίτλο ήταν μόλις δύο βαθμοί.

Η ανάκαμψη μετά το Ζάντβορτ 

Μετά από μια καταστροφική μηχανική βλάβη στο Ζάντβορτ, οι ελπίδες του Νόρις για τον τίτλο φάνηκε να εξανεμίζονται. Η εγκατάλειψή του, σε συνδυασμό με τη νίκη του Πιάστρι, άφησε τον Νόρις αντιμέτωπο με ένα τεράστιο έλλειμμα 34 βαθμών σε ένα κρίσιμο σημείο της σεζόν. Ωστόσο, ο τρόπος που ανέκαμψε τους επόμενους μήνες ήταν αξιοσημείωτος.

Ο Νόρις ξεπέρασε σε απόδοση τον Πιάστρι για επτά συνεχόμενους αγώνες, με δύο εντυπωσιακές νίκες στο Μεξικό και τη Βραζιλία να τον θέτουν επικεφαλής στη μάχη του τίτλου, την ώρα που ο Αυστραλός υπέπεφτε σε κρίσιμα λάθη και βίωνε μια ανεξήγητη περίοδο κακής φόρμας.

Ψυχραιμία υπό πίεση στο Άμπου Ντάμπι

Θεωρητικά, το έργο του Νόρις στο Άμπου Ντάμπι ήταν απλό: ένας τερματισμός στην πρώτη τριάδα θα του χάριζε το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Όμως, τα δαπανηρά λάθη της McLaren στο Λας Βέγκας και το Κατάρ έκαναν την αποστολή του πιο αγχωτική από ό,τι θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει την Κυριακάτικη τριπλή μονομαχία έχοντας τους βασικούς του αντιπάλους εκατέρωθέν του.

Ο Νόρις σίγουρα δεν περίμενε να χάσει τη θέση του από τον Πιάστρι στον πρώτο γύρο, αλλά διατήρησε την ψυχραιμία του για να αποδώσει υπό την πιο ακραία πίεση. Αρχικά, αντιστάθηκε στον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari στο πρώτο μέρος του αγώνα, προτού πραγματοποιήσει αποφασιστικές και θαρραλέες προσπεράσεις καθώς άνοιγε δρόμο μέσα στην κίνηση, σε ένα κομβικό σημείο του αγώνα.

Από εκεί και πέρα, ο Νόρις έκανε όλα όσα χρειαζόταν για να φέρει το μονοθέσιο στον τερματισμό και να κατακτήσει έναν απόλυτα δίκαιο πρώτο παγκόσμιο τίτλο.