Το Sportal σας παρουσιάζει πώς η McLaren κατάφερε να παραβιάσει τους κανόνες στο GP του Λας Βέγκας, που είχαν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι από τα τελικά αποτελέσματα στην «Πόλη της Αμαρτίας».
Ο διπλός αποκλεισμός της McLaren στο Λας Βέγκας έκανε τη μάχη για τον τίτλο της Formula 1 ακόμα πιο συναρπαστική, καθώς οι τρεις πρωτοπόροι της βαθμολογίας βρίσκονται πλέον σε απόσταση μόλις 24 βαθμών, με δύο αγώνες να απομένουν για το τέλος της σεζόν. Κατά τον τεχνικό έλεγχο μετά τον αγώνα, διαπιστώθηκε ότι η σανίδα κάτω από το πάτωμα των μονοθεσίων του Λάντο Νόρις και του Όσκαρ Πιάστρι είχε υποστεί μεγαλύτερη φθορά από το επιτρεπτό όριο, με το πάχος της να είναι κάτω από τα 9 χιλιοστά.
Οι κανονισμοί ορίζουν ότι το πάχος της σανίδας πρέπει να είναι 10 χιλιοστά, με ανοχή φθοράς 1 χιλιοστού κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όταν μετά το πέσιμο της καρό σημαίας διαπιστωθεί ότι το πάχος είναι κάτω από τα 9 χιλιοστά, αυτό συνιστά παραβίαση των κανονισμών, ανεξάρτητα από την αιτία. Η μέτρηση πραγματοποιείται μέσω τεσσάρων οπών διαμέτρου 50 χιλιοστών στη σανίδα, ώστε να διασφαλιστεί ότι η φθορά ελέγχεται σε πολλαπλά σημεία.
22:00 - 24.11.2025
Η Ντοριάν Πιν στέφθηκε πρωταθλήτρια της F1 Academy για το 2025
Η Γαλλίδα Ντοριάν Πιν αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στην F1 Academy για το 2025, εξασφαλίζοντας τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα της σεζόν που διεξήχθη στο Λας Βέγκας.
Οι διατάξεις είναι αυστηρές: εάν η φθορά υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο, ο αποκλεισμός είναι υποχρεωτικός. Δεν εξετάζεται αν η παράβαση ήταν εσκεμμένη, καθώς οι ομάδες θα ισχυρίζονταν πάντα ότι ήταν τυχαία και ακούσια, όπως εξήγησε και ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα.
Μέχρι το 2023, υπήρχαν μόνο δύο περιπτώσεις αποκλεισμού για υπερβολική φθορά της σανίδας: του Μίκαελ Σουμάχερ το 1994 μετά τη νίκη του στο Σπα και του Ολιβιέ Πανίς, που τερμάτισε ένατος στο Εστορίλ. Το 2023, μετά τον αγώνα στο Όστιν, αποκλείστηκαν για τον ίδιο λόγο οι Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ. Αυτή τη σεζόν, ο Χάμιλτον αποκλείστηκε από την κατάταξη στην Κίνα και ο Νικο Χούλκενμπεργκ έχασε τη 13η θέση του στο Μπαχρέιν.
Ωστόσο, η περίπτωση της McLaren στο Λας Βέγκας είναι ελαφρώς διαφορετική. Λόγω των μεταβαλλόμενων συνθηκών, οι ομάδες δυσκολεύτηκαν να βρουν ρυθμίσεις που να λειτουργούν αποτελεσματικά τόσο στο βρεγμένο οδόστρωμα των κατατακτήριων δοκιμών όσο και στο στεγνό του αγώνα. Επιπλέον, οι ανωμαλίες της πίστας στο Λας Βέγκας έχουν ήδη αποκτήσει θρυλικό χαρακτήρα, και αυτό σχετίζεται με τα προβλήματα ρύθμισης και ισορροπίας των μονοθεσίων.
Παρόλα αυτά, οι υπόλοιπες εννέα ομάδες δεν αντιμετώπισαν τα προβλήματα της McLaren, γεγονός που υποδηλώνει ότι πιθανότατα πρόκειται για ένα βασικό λάθος στις ρυθμίσεις των μονοθεσίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μονοθέσιο της McLaren για το 2025 έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε το μπροστινό μέρος να έχει πολύ καλή αεροδυναμική πίεση, κάτι που μερικές φορές προκαλεί φθορά στο μπροστινό τμήμα της σανίδας. Αυτή τη φορά, όμως, υπήρξε αλλαγή στην ισορροπία και η σοβαρή φθορά εντοπίστηκε στο πίσω μέρος, καθώς η McLaren αναζητούσε τρόπο να πιέσει περισσότερο τα πίσω ελαστικά στην ολισθηρή άσφαλτο.
Τα σύγχρονα μονοθέσια της Formula 1 διαθέτουν πολύ σκληρή ανάρτηση για να διασφαλίζουν σταθερή απόσταση του πατώματος από την πίστα, επιτρέποντας τη σωστή λειτουργία του ground effect. Οι ομάδες υπολογίζουν την απόσταση από το έδαφος ώστε οι δύο επιφάνειες να παραμένουν παράλληλες, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως το φορτίο και η πίεση των ελαστικών, το βάρος του καυσίμου, οι ανωμαλίες της πίστας και το πέρασμα πάνω από τα κερμπ. Φαίνεται πως ακριβώς σε αυτούς τους υπολογισμούς έκανε το λάθος η McLaren.