Η Mercedes-Benz παρουσίασε την καινούργια CLA και με εξηλεκτρισμένους κινητήρες ήπιας υβριδικής διάταξης 48 Volt.
Η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά της CLA, την τρίτη κατά σειρά ως τώρα, στις αρχές του 2025 ως αμιγώς ηλεκτρική. Τώρα, η γερμανική εταιρεία κάνει το ίδιο για την έκδοση του πολυτελούς μοντέλου με εξηλεκτρισμένο θερμικό κινητήρα.
Πρόκειται για τον καινούργιο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.499 κ. εκ. που εξελίχθηκε με στόχο να συνδυάζει υψηλή απόδοση και οικονομία καυσίμου.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας, με κωδικό «M 252», ανήκει στην οικογένεια «FAME» («Family of Modular Engines») και έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί σε πολλά μοντέλα της Mercedes-Benz.
Το μπλοκ του είναι εξολοκλήρου από αλουμίνιο, έχει επίστρωση «Nanoslide» στους κυλίνδρους για μειωμένες τριβές και θερμοκρασία κατά τη λειτουργία του και ο υπερτροφοδότης του λειτουργεί με τρόπο που να μειώνει την υστέρηση απόκρισης σχεδόν σε όλο το εύρος των σ.α.λ.
Επίσης, τμήμα της πολλαπλής εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή του ώστε να επιτυγχάνεται ταχύτερα η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του και να υπάρχει καλύτερη διαχείριση των εκπομπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.
Ο νέος κινητήρας λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller» και έχει σχετικά υψηλή σχέση συμπίεσης (12,0:1). Η ήπια υβριδική διάταξη των 48 Volt έχει σχεδιαστεί ώστε να αποτελεί μια ενιαία μονάδα με αυτόν και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 30 ίππους και μπορεί να κινεί τη νέα CLA ως αμιγώς ηλεκτρική όταν ο οδηγός δεν πατά έντονα το δεξί πεντάλ (π.χ. εντός πόλης). Επίσης, μπορεί να κάνει το ίδιο και όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα έως 100 χλμ./ώρα, αρκεί ο οδηγός να μην εφαρμόζει έντονο φορτίο.
Κατά την επιβράδυνση, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αποθηκεύει ενέργεια ισχύος έως 22 kW στην μπαταρία του συστήματος η οποία έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 1,3 kWh.
Όπως ανακοινώθηκε από τη Mercedes-Benz, το λανσάρισμα της νέας CLA Hybrid θα γίνει με τρεις εκδόσεις απόδοσης του του εν λόγω ήπια υβριδικού κινητήρα.
Έτσι, στη CLA 180 Hybrid ο θερμικός έχει μέγιστη ισχύ 136 ίππους/5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 200 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 30 ίππους και μέγιστη ροπή 200 Nm, επίσης. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς είναι 156 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 280 Nm.
Στη CLA 200 Hybrid ο εσωτερικής καύσης αποδίδει 163 ίππους/5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 250 Nm/1.750-4.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 30 ίππους και μέγιστη ροπή 200 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς είναι 184 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή φτάνει τα 330 Nm.
Να σημειώσουμε ότι η CLA 200 Hybrid θα διατίθεται τόσο σε δικίνητη (εμπροστοκίνητη) όσο και τετρακίνητη έκδοση «4Matic» με την ίδια απόδοση.
Η επόμενη έκδοση είναι η CLA 220 Hybrid. Σε αυτή, ο θερμικός έχει μέγιστη ισχύ 190 ίππους/5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 200 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 30 ίππους και μέγιστη ροπή 200 Nm, επίσης.
Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος αυξάνεται στους 211 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπήστα 380 Nm. Και αυτή θα διατίθεται τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη εκδοχή («4Matic»).
Τέλος, το νέο μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία για παράδειγμα. Εκεί, η βασική τιμή για τη CLA 180 Hybrid ξεκινά από τις 46.243 ευρώ.
Πηγή: newsauto.gr