Τα στατιστικά του 2025 δείχνουν τη μείωση της κυριαρχίας της Ducati

Πέκο Μπανάια

i

©Imago

Τα στατιστικά του 2025 δείχνουν τη μείωση της κυριαρχίας της Ducati

Άγγελος Φραγκισκάτος 16:14 - 25.11.2025 / Ανανεώθηκε: 16:18 - 25.11.2025

Τα στατιστικά της Ducati ήταν αρκετά μειωμένα το 2025 στο MotoGP σε σχέση με το 2024.

Η σεζόν του 2025 στο MotoGP αποδείχθηκε η δεύτερη καλύτερη για την Ducati στη μεγάλη κατηγορία, παρόλο που υπήρξαν σημαντικές ενδείξεις ότι ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζει γίνεται ολοένα και ισχυρότερος.

Μετά από μια περσινή χρονιά όπου κέρδισε όλα τα γκραν πρι εκτός από ένα, η Ducati είχε δύσκολο έργο να διατηρήσει αυτό το επίπεδο κυριαρχίας σε μια σεζόν του 2025 που είδε τους αντιπάλους της να δυναμώνουν σημαντικά.

Η άφιξη του Μαρκ Μάρκεθ στην εργοστασιακή της ομάδα αποτέλεσε μια τεράστια κίνηση ισχύος, η οποία τελικά διασφάλισε ότι ο τέταρτος συνεχόμενος παγκόσμιος τίτλος αναβατών ήταν εγγυημένος. Για τα υψηλά πρότυπα της Ducati, αυτό αποτελεί μια σημαντική πτώση από το ποσοστό νικών 95% που πέτυχε το 2024, όταν σάρωσε με 19 νίκες σε 20 αγώνες.

Ωστόσο, ένας τραυματισμός προς το τέλος της σεζόν για τον πιο παραγωγικό νικητή της Ducati, τον Μαρκ Μάρκεθ, προσθέτει έναν αστερίσκο σε αυτό το στατιστικό στοιχείο. Από τα πέντε γκραν πρι που δεν κέρδισε η Ducati, η Aprilia θριάμβευσε σε τέσσερα (Βρετανία, Αυστραλία, Πορτογαλία, Βαλένθια), ενώ η Honda πήρε τη νίκη στο άλλο, στο βροχερό Γαλλικό GP.

Συνολικά σε Σπριντ και γκραν πρι, η Ducati κατάφερε να συγκεντρώσει 43 βάθρα - χάνοντας μόνο το Σπριντ της Αυστραλίας - ενώ το σερί της στα βάθρα των γκραν πρι εκτείνεται πλέον σε 88 αγώνες. Αυτό αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών στο MotoGP και χρονολογείται από το GP της Αραγονίας το 2021, όταν ο Πέκο Μπανάια σημείωσε την παρθενική του νίκη σε μια έντονη μάχη με τον Μαρκ Μάρκεθ.

Τέσσερις αναβάτες της Ducati κέρδισαν αγώνες για την ιταλική ομάδα από το σύνολο των έξι που διέθετε, με τον Μαρκ Μάρκεθ να ηγείται της λίστας με 11 νίκες, επτά εκ των οποίων ήταν συνεχόμενες. Ο Άλεξ Μάρκεθ, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία, πήρε τρεις νίκες με την GP24 της Gresini, ενώ ο Μπανάια είχε δύο με την GP25 και ο rookie Φερμίν Αλντεγκέρ μία με την GP24.

Το ποσοστό νικών του Μπανάια σημείωσε τεράστια πτώση το 2025 σε σύγκριση με το 2024. Πέρυσι, συγκέντρωσε 11 νίκες σε γκραν πρι, επιτυγχάνοντας ποσοστό 55%. Αυτό έπεσε μόλις στο 9% το 2025.

Από το δυναμικό αναβατών της Ducati, μόνο οι Φράνκο Μορμπιντέλι και Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο της VR46 δεν κατάφεραν να κερδίσουν αγώνες το 2025. Ωστόσο, πέτυχαν αρκετά βάθρα, εξασφαλίζοντας ότι και οι έξι μοτοσυκλέτες της Ducati ανέβηκαν στο podium τουλάχιστον μία φορά. Η Ducati «κλείδωσε» το βάθρο επτά φορές το 2025, αριθμός όμως που είναι ο μισός από αυτόν που πέτυχε το 2024.

Αξίζει να σημειωθεί πως το δυναμικό της Ducati μειώθηκε από οκτώ σε έξι μοτοσυκλέτες για το 2025, μετά τη μετάβαση της Pramac στη Yamaha, γεγονός που βοηθά στην εξήγηση ορισμένων από αυτές τις μειώσεις.