Τι προνόμια χάνει η Honda μετά την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας

Λούκα Μαρίνι

i

©Imago

Τι προνόμια χάνει η Honda μετά την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας

Άγγελος Φραγκισκάτος 14:43 - 19.11.2025 / Ανανεώθηκε: 14:43 - 19.11.2025

Η Honda κατάφερε να συγκεντρώσει τους εννέα βαθμούς που της ήταν απαραίτητοι στη Βαλένθια, με αποτέλεσμα να ανέβει κατηγορία στο σύστημα παραχωρήσεων των κατασκευαστών, περνώντας από το γκρουπ D στο C.

Η Honda φέτος κατέγραψε την πιο επιτυχημένη της σεζόν στο MotoGP από το 2021, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, ξεπερνώντας τη Yamaha.

Κατά τη διάρκεια της σεζόν 2025, οι αναβάτες της Honda σημείωσαν συνολικά τέσσερα βάθρα, συμπεριλαμβανομένης της νίκης του Ζοάν Ζαρκό στο γκραν πρι της Γαλλίας. Συγκέντρωσαν συνολικά 285 βαθμούς, με τους οποίους η Honda έφτασε το απόλυτο ελάχιστο όριο βαθμών για να ανέβει μία κατηγορία στα γκρουπ δυναμικότητας των κατασκευαστών του MotoGP.

Αυτά τα γκρουπ δυναμικότητας καθορίζουν ποιους περιορισμούς έχει κάθε κατασκευαστής στην ανάπτυξή του. Στην κατηγορία D, όπου βρισκόταν η Honda μέχρι το τέλος της σεζόν 2025, οι περιορισμοί είναι οι λιγότεροι, επιτρέποντας στις ομάδες να σημειώνουν ταχύτερη πρόοδο.

Με την άνοδό της στην κατηγορία C, ωστόσο, η ιαπωνική ομάδα πρέπει να εγκαταλείψει ορισμένα σημαντικά πλεονεκτήματα που είχε μέχρι το τέλος της περασμένης σεζόν. Ένα από αυτά είναι η δυνατότητα να χρησιμοποιεί τους βασικούς αναβάτες της κατά τη διάρκεια των ιδιωτικών της δοκιμών, στις οποίες πλέον η Honda θα μπορεί να βασίζεται μόνο στους δοκιμαστές της - τον Αλέις Εσπαργκαρό και τον Τάκα Νακαγκάμι.

Επιπλέον, αυτές οι ιδιωτικές δοκιμές θα μπορούν να διεξάγονται μόνο σε τρεις πίστες του καλεντάρι του MotoGP, τις οποίες η Honda θα πρέπει να ορίσει εκ των προτέρων. Επιπρόσθετα, η Honda θα έχει στη διάθεσή της μόνο 220 ελαστικά για τις ιδιωτικές της δοκιμές, αντί για 260, όπως ίσχυε μέχρι το τέλος της σεζόν 2025.

Εκτός από τους αυστηρότερους περιορισμούς στις δοκιμές, η Honda δεν θα μπορεί πλέον να αναπτύσσει τον κινητήρα της κατά τη διάρκεια της σεζόν, αλλά θα πρέπει να τον ομολογκάρει στην αρχή της σεζόν. Ο αριθμός των κινητήρων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι αναβάτες της Honda θα περιοριστεί επίσης περαιτέρω από 10 σε 8. Ο τελευταίος σημαντικότερος περιορισμός αφορά τον αριθμό των επιτρεπόμενων αλλαγών στο φέρινγκ, το οποίο κάθε αναβάτης της Honda θα μπορεί να αλλάξει μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια της σεζόν 2026.

Παρά αυτά τα χαμένα πλεονεκτήματα έναντι των ευρωπαϊκών εταιρειών - Aprilia, Ducati και KTM - στη Honda δεν μετανιώνουν για τίποτα, καθώς αυτή η άνοδός τους στην ταξινόμηση αποτελεί απόδειξη της προόδου τους. Μετά την άνοδο της Honda στην κατηγορία C, όπου βρίσκονται επίσης η Aprilia και η KTM, μόνο η Yamaha παραμένει στην κατώτερη κατηγορία D. Η Ducati, από την άλλη, είναι η μόνη ομάδα στην κατηγορία Α.

«Για μένα τίποτα δεν έχει χαθεί. Για μένα αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, αυτός ήταν ο στόχος μας από την αρχή της σεζόν και είναι φανταστικό που τον πετύχαμε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν και μάλιστα χάρη σε μένα. Είμαι πραγματικά χαρούμενος. Είδα ότι οι άνθρωποι στο γκαράζ ήταν υπερβολικά χαρούμενοι, όλοι από την πλευρά του Ζοάν (Μιρ), η ομάδα της LCR, η δική μου ομάδα, αλλά και η ομάδα δοκιμών, καθώς και όλοι οι Ιάπωνες, γιατί, τελικά, εμείς είμαστε εδώ, αλλά οι άνθρωποι έχουν οικογένειες σε όλο τον κόσμο.

Είναι φανταστικό που πετύχαμε αυτόν τον στόχο όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τους ανθρώπους που τώρα θα μπορούν να περάσουν λίγο περισσότερο χρόνο με τις οικογένειές τους. Τώρα είμαστε πολύ κοντά. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε καλά τους πόρους που έχουμε στη διάθεσή μας και τα ελαστικά, των οποίων η ποσότητα θα μειωθεί. Έτσι, με ένα καλό σχέδιο, θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε να προοδεύουμε και χωρίς αυτές τις επιπλέον ελευθερίες. Θα είναι φανταστικό να βελτιώσουμε τη μοτοσικλέτα του χρόνου», δήλωσε ο Λούκα Μαρίνι, του οποίου η έβδομη θέση στη Βαλένθια την Κυριακή (16/11) ανέβασε τη Honda στην κατηγορία C.