Παρά τη συνεχή αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης, με έντεκα περιφέρειες να σημειώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη την ΕΕ.
Τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα αντιστοιχούσαν το 2023 μόλις στο 1,73% του συνολικού στόλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την Eurostat. Παρά την άνοδο κατά 1,4 εκατ. οχήματα σε σχέση με το 2022, φτάνοντας συνολικά τα 4,4 εκατομμύρια – η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης παραμένει άνισα κατανεμημένη σε όλη την Ευρώπη.
Στον «πρωταθλητισμό» της ηλεκτροκίνησης βρίσκονται χώρες της Βόρειας Ευρώπης, με 17 περιφέρειες να ξεπερνούν το 4% μεριδίου. Η ολλανδική Flevoland καταγράφει εντυπωσιακό 17,07%, ενώ η Στοκχόλμη είναι η μοναδική άλλη ευρωπαϊκή περιφέρεια με διψήφιο ποσοστό (10,74%).
Στον αντίποδα, η εικόνα στην Ελλάδα είναι ξεκάθαρα πιο αδύναμη: 11 ελληνικές περιφέρειες, από τις συνολικά 13 στις οποίες χωρίζεται η χώρα μας, συγκεντρώνουν από τα χαμηλότερα ποσοστά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ, κάτω από 0,25%. Μάλιστα, Θεσσαλία και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη βρίσκονται στο απόλυτο τέλος της ευρωπαϊκής κατάταξης, έχοντας το μικρότερο μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ένωση.
Συνολικά, σε 121 από τις 215 ευρωπαϊκές περιφέρειες το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει κάτω από τον μέσο όρο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εθνικές πολιτικές, οι επιδοτήσεις και η διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης εξακολουθούν να είναι καταλυτικοί παράγοντες στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, τομέας όπου η Ελλάδα συνεχίζει να υστερεί εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων.