Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV διακρίνεται σε ποιότητα, χώρους και τεχνολογία και είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή από 29.900 € ή με 399 ευρώ/μήνα.
Η AION προστίθεται στη μακρά λίστα των κινέζικων μαρκών που εισήλθαν στην ελληνική αγορά, έχοντας όμως κάποια βασικά χαρακτηριστικά που της δίνουν πλεονέκτημα έναντι του εξ Ανατολών ανταγωνισμού.
Κατ’ αρχήν, επίσημος εισαγωγέας της AION (προφέρεται Άιον) στην Ελλάδα είναι η Inchcape Ελλάς, η οποία είναι επίσης επίσημος αντιπρόσωπος των Toyota και Lexus στη χώρα μας. Κατά δεύτερον, η GAC AION επενδύει στρατηγικά στην Ευρώπη, με κεντρικές εγκαταστάσεις στην Ολλανδία, όπου υπάρχει επίσης Κέντρο Διανομής Ανταλλακτικών για την άμεση εξυπηρέτηση των Ευρωπαίων πελατών της μάρκας, καθώς και γραμμή παραγωγής στην Αυστρία, σε συνεργασία με τη Magna Steyr.
Η AION ανήκει στην GAC, η οποία ιδρύθηκε το 1955 και είναι σήμερα ένας εκ των σημαντικότερων και ταχύτερα αναπτυσσόμενων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Κίνα. Βρεθήκαμε στην επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση της GAC AION στην Ελλάδα, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να περιεργαστούμε το ΑΙΟΝ V, το πρώτο μοντέλο της μάρκας που είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
AION V: ηλεκτρικό C-SUV με έμφαση σε χώρους, ποιότητα και τεχνολογία
Η GAC AION τοποθετεί το V στην δημοφιλή κατηγορία των C-SUV. Όταν το δεις από κοντά ωστόσο εκπλήσσεσαι με τους τεράστιους χώρους του που άνετα ανταγωνίζονται μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι ένας δίμετρος επιβάτης κάθεται σχεδόν σταυροπόδι πίσω από έναν αντίστοιχου αναστήματος οδηγό ή συνοδηγό!
Ένα ακόμη εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι η ποιότητα κατασκευής: μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των θυρών, προσεγμένη συναρμογή και μια αίσθηση στιβαρότητας που παραπέμπει ευθέως σε ιαπωνικές ή γερμανικές κατασκευές.
Ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας κάπως ανάποδα –από τα μέσα προς τα έξω- αλλά είναι αλήθεια πως η καμπίνα του AION V μας εντυπωσίασε περισσότερο από την εξωτερική του εμφάνιση.
Το μήκους 4,61 m SUV διακρίνεται επίσης σε πρακτικότητα. Υπάρχουν περί τους 30 αποθηκευτικούς χώρους. Η πλάτη του πίσω καθίσματος ρυθμίζεται σε 18 θέσεις (!) και σε εύρος 20 μοιρών, ενώ το κάθισμα του συνοδηγού έχει τη δυνατότητα να ρυθμιστεί σε ημικλινή θέση ή να δημιουργήσει μια ενιαία επιφάνεια με το πίσω κάθισμα (αφαιρώντας το προσκέφαλο). Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών των 427 λίτρων έχει ρυθμιζόμενο δάπεδο σε 3 επίπεδα, ενώ μπορεί να αυξηθεί στα 978 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, φιλοξενώντας μακριά αντικείμενα μήκους έως 2 μέτρων σχεδόν.
Μας άρεσαν επίσης το πτυσσόμενο τραπεζάκι στην πλάτη του συνοδηγού, που είναι στιβαρό, κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά και αντέχει έως 10 κιλά – ιδανικό για λάπτοπ κλπ.- καθώς και το ψυγειάκι που χωρά έως 12 κουτάκια αναψυκτικού και έχει 3 λειτουργίες: ψύξη, κατάψυξη και θέρμανση.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του AION V είναι ο πραγματικά πλούσιος εξοπλισμός που διαθέτει σχεδόν τα πάντα από τη βασική κιόλας έκδοση Premium. Μεταξύ πολλών άλλων, στάνταρ είναι τα παρακάτω:
Πανοραμική ηλιοροφή 2,14 m2 με ηλεκτρικό σκιάδιο.
Εμπρός καθίσματα θερμαινόμενα, αεριζόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα με λειτουργία μνήμης.
Πίσω καθίσματα θερμαινόμενα.
Εσωτερικός φωτισμός “Intelligent Ambient Light”.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,88”.
Σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 14,6” φωνητικό έλεγχο, online navigation & In-Car Wi-Fi και Apple CarPlay & Android Auto (διαθέσιμο από Δεκέμβριο 2025).
Ηχοσύστημα «Belgium Premium» με 9 ηχεία.
Surround View κάμερα.
Ηλεκτρικό άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών.
Ενημερώσεις Over-the-air.
Σύστημα Vehicle-to-Load (V2L) για παροχή ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές.
Αντλία θερμότητας.
Στην κορυφαία έκδοση Luxury στα παραπάνω προστίθενται ακόμη:
Δερμάτινες επενδύσεις καθισμάτων.
Εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ 8 σημείων.
Πτυσσόμενο τραπεζάκι στην πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού.
Ενσωματωμένο ψυγείο 6,6 λίτρων με συμπιεστή.
Προηγμένο φίλτρο αέρα PM 2.5 με αισθητήρα.
Σχεδιαστικά, το εσωτερικό διακρίνεται από ευθείες γραμμές και χρηστικές λύσεις, όπως ο επιλογέας κίνησης που βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού απελευθερώνοντας χώρο στην υπερυψωμένη -τύπου γέφυρας- κεντρική κονσόλα.
Εξωτερικά, το AION V ακολουθεί μια τετραγωνισμένη λογική με καθαρές επιφάνειες και τονισμένες γραμμές που το διαφοροποιούν αισθητά από αντίστοιχα μοντέλα με την ίδια καταγωγή. Στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι οι εμπρός προβολείς που -σύμφωνα με τους σχεδιαστές- θυμίζουν νύχια δράκου, οι κρυφές χειρολαβές θυρών, τα φουσκωμένα πίσω φτερά και οι κάθετες LED λωρίδες στα πίσω φωτιστικά σώματα.
Ισχύς 204 ίππων και αυτονομία έως 510 km
Το AION V διαθέτει πλατφόρμα 400 V και πατενταρισμένη μπαταρία LFP Magazine Battery 2.0 που διαθέτει χημεία κυψέλης με επιβραδυντικό ηλεκτρολύτη, διπλές πλάκες υγρής ψύξης (τοποθετημένες πάνω και κάτω από τις κυψέλες) και ενεργά μέσα καταστολής στο κέλυφος της μπαταρίας για την περίπτωση θερμικής διαφυγής, στοχεύοντας στη μέγιστη θερμική σταθερότητα και στην προστασία σε ακραίες συνθήκες.
Έχει χωρητικότητα 75,26 kWh, υπόσχεται αυτονομία έως 510 χιλιόμετρα (708 km στην πόλη) και μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως 180 kW (DC), ενώ χάρη στην τεχνολογία C-rate πετυχαίνει μικρούς χρόνους φόρτισης:
έως 370 km αυτονομίας σε περίπου 15 λεπτά,
από 30% στο 80% σε 18 λεπτά και
από 10% στο 80% σε 24 λεπτά.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 210 Nm ροπής, απόδοση που μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς του οχήματος. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h, ενώ άγνωστος παραμένει ακόμη ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 km/h.
Για την ασφάλεια στην οδήγηση φροντίζει και το πλούσιο πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού με συστήματα όπως:
Adaptive Cruise Control: Προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα.
Integrated Cruise Assistance: Διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας, ελέγχοντας την ταχύτητα και ακολουθώντας το προπορευόμενο όχημα (λειτουργεί συνδυαστικά με το ACC & το ELKA).
Emergency Lane Keeping Assist: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.
Automatic Emergency Braking: Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Blind Spot Detection: Σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου.
Rear Collision Warning: Σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας σύγκρουσης.
Rear Cross Traffic Alert: Σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω.
Door Opening Warning: Σύστημα προειδοποίησης αποβίβασης.
Traffic Sign Recognition: Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Επίσης σημαντικό είναι και το γεγονός πως το AION V πέτυχε κορυφαία αποτελέσματα στον τελευταίο γύρο δοκιμών του Euro NCAP και έλαβε την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία των 5 αστέρων.
Από 29.900 € με Level Up!
Το νέο AION V είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Στην περίοδο λανσαρίσματος η Inchcape Hellas προσφέρει το πρόγραμμα Level Up! που περιλαμβάνει:
1.000 € επιδότηση.
300 € δωρεάν φόρτιση (>3.000 km).
4,9% προνομιακό επιτόκιο μέσω χρηματοδότησης Inchcape Financing.
Σε συνδυασμό με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
AION V Premium: 29.900 €
AION V Luxury: 32.900 €
Το πρώτο κατάστημα της GAC AION άνοιξε τις πύλες του στο Μαρούσι Αττικής (οδός Νεαπόλεως 1), ενώ σύντομα θα δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων σε όλη την επικράτεια. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2026, η γκάμα της GAC AION θα εμπλουτιστεί με το δεύτερο μοντέλο της, το AION UT, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά -αλλά όχι να αγγίξουμε- και θα τοποθετείται στην κατηγορία Β.