Στο τιμόνι του υβριδικού, τετρακίνητου Suzuki S-Cross
i

© Δημήτρης Μπαλής

Στο τιμόνι του υβριδικού, τετρακίνητου Suzuki S-Cross

Δημήτρης Μπαλής 17:08 - 12.02.2023

Συμπαγείς διαστάσεις, οικονομικό μοτέρ αλλά όχι πολύ ισχυρό, με ικανότητες εκτός δρόμου.

Δύο είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά που δείχνουν τι διαθέτει το Suzuki S-Cross της δοκιμής μας. Και τα δύο κοσμούν την πόρτα του χώρου αποσκευών, στο δεξί τμήμα.

Πέρα από το λογότυπο για το όνομα του μοντέλου, SX4 S-Cross, ακριβώς από κάτω υπάρχει το λογότυπο Hybrid και πιο κάτω το ALLGRIP. Το πρώτο υποδεικνύει ότι μιλάμε για υβριδική τεχνολογία, στην ήπια, όμως, μορφή της, που πλαισιώνει το μικρομεσαίο SUV μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας. Το δεύτερο φανερώνει ότι έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, ένα χαρακτηριστικό των παλαιότερων Suzuki, που, πλέον, δεν το διαθέτουν όλα.

Σχεδιαστικά, το αρκετά τετραγωνισμένο αμάξωμα φέρει στοιχεία που αναβαθμίζουν την εικόνα ενός SUV μοντέλου. Οι ποδιές, εμπρός και πίσω, σε χρώμα αλουμινίου, τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά σε γκρι χρώμα, όμοιο με αυτό που υπάρχει στις δύο κολόνες και στο πλαϊνό της πίσω αεροτομής, μαζί με τις ράγες οροφής, συνθέτουν μια καλόγουστη εικόνα. Οι χρωμιωμένες μπάρες στη μάσκα, με το ομοίου χρώματος σήμα, καθώς και τα διάφανα φωτιστικά, αναδεικνύουν μια σύγχρονη εικόνα του μεσαίου μοντέλου της ιαπωνικής μάρκας.

©Δημήτρης Μπαλής

Εξίσου συμπαθητική είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Το τριάκτινο τιμόνι είναι πλημμυρισμένο από χειριστήρια, ώστε ο οδηγός να κάνει όλες τις βασικές ρυθμίσεις από εκεί, χωρίς να αποσπά τα χέρια από το βολάν. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικά στοιχεία, ενώ η οθόνη αφής 9 ιντσών, φιλοξενεί και το νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, με τον οδηγό να μπορεί να κάνει τις ρυθμίσεις που επιθυμεί για το προφίλ του.

© Δημήτρης Μπαλής

Σε επίπεδο άνεσης ούτε λόγος να γίνεται. Πέντε ενήλικες θα χωρέσουν εύκολα, σε αρκετά υπερ-υψωμένες θέσεις για καλύτερη περιμετρική ορατότητα. Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και εν γένει η καμπίνα είναι φιλόξενη με δέρμα – ύφασμα στην ταπετσαρία. Οσο για τα 430 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών, κρίνονται επαρκή για οικογένεια, με μικρότερους χώρους για μικροαντικείμενα στην καμπίνα, να συνεισφέρουν.

© Δημήτρης Μπαλής

Η εκκίνηση γίνεται πατώντας έναν διακόπτη στο ταμπλό. Το 1.4lt μοτέρ βενζίνης, εμποτισμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία (σύστημα 48v), δεν είναι από τα πιο γρήγορα της αγοράς, αποδίδοντας 129 ίππους. Όμως, εν γένει, δεν προβληματίζει η λειτουργία του, και με τα προγράμματα οδήγησης μπορείς να επιλέξεις να κινηθείς κατά το δοκούν, πιο οικονομικά ή πιο γρήγορα. Ένα ακόμα στοιχείο είναι το πρόγραμμα Snow, που αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο σε χιόνι ή πάγο, ενώ μπορεί να κλειδώσει και την τετρακίνηση, ώστε να κινηθείς με περισσότερη ευκολία.

Στον δρόμο, η συμπεριφορά είναι ικανοποιητική, χωρίς εξάρσεις η σταθερότητα είναι υποδειγματική και οι περιττές κλίσεις του αμαξώματος απουσιάζουν από τις στροφές. Η δε μέση κατανάλωση καυσίμου που έδειξε το όργανο στον πίνακα, τα 7,1 λίτρα στα 100 χλμ., είναι καλό ως νούμερο, για τον όγκο του αυτοκινήτου, με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, εφόσον αλλάζεις τις σχέσεις φυσιολογικά, να συνεισφέρει σε αυτή τη σχετικά χαμηλή κατανάλωση.

© Δημήτρης Μπαλής

Καταλήγοντας, η ανάρτηση δε φανερώνει ένα σκληροτράχαλο SUV, συνεισφέροντας στην άνεση των επιβατών. Και στον τομέα της ασφάλειας, το Suzuki Safety Support προσφέρει μια από τις πιο πλούσιες σουίτες συστημάτων υποστήριξης οδηγού.

Το cruise control είναι αναβαθμισμένο, όπως και το Dual Sensor Brake Support για αυτόματο φρενάρισμα, ενώ υπάρχει και σύστημα που σε προειδοποιεί να παραμείνεις στη λωρίδα σου.

Η Suzuki έχει ένα ανταγωνιστικό προϊόν στην αγορά των μεσαίων SUV. Μια ήπια υβριδική πρόταση που έχει περισσότερες αρετές παρά αδυναμίες.

© Δημήτρης Μπαλής
Tags: