Τέλος στα αυτοκίνητα χωρίς πίσω φώτα ημέρας, τι αλλάζει

Τέλος στα αυτοκίνητα χωρίς πίσω φώτα ημέρας, τι αλλάζει

12:16 - 18.11.2025 / Ανανεώθηκε: 12:21 - 18.11.2025

Σύμφωνα με απόφαση της Ε.Ε. από το 2027 όλα τα νέα μοντέλα θα κυκλοφορούν με τα πίσω φώτα ενεργά, μαζί με τα εμπρόσθια φώτα ημέρας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλάζει ξανά τους κανόνες για τον φωτισμό των αυτοκινήτων, βάζοντας τέλος σε μια δεκαετία ασάφειας που είχε οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις στους δρόμους. Από το 2011, τα αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν με υποχρεωτικά εμπρός φώτα ημέρας (DRL), αλλά χωρίς αντίστοιχα πίσω φώτα, στο όνομα της εξοικονόμησης ενέργειας και καυσίμου.

Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε λανθασμένη, καθώς χιλιάδες οδηγοί κινούνταν σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού χωρίς πίσω φώτα, με αποτέλεσμα σοβαρά προβλήματα ορατότητας, ειδικά στο σούρουπο ή σε συννεφιά. Έρευνες έδειξαν ότι μεγάλο ποσοστό οδηγών πίστευε λανθασμένα πως οι πίσω λυχνίες άναβαν αυτόματα μαζί με τα εμπρός φώτα ημέρας.

Σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή ρύθμιση, που τίθεται πλήρως σε ισχύ το 2027, όλα τα νέα μοντέλα που θα πωλούνται στην Ε.Ε. θα πρέπει να διαθέτουν ενεργά πίσω φώτα ημέρας όταν λειτουργούν τα εμπρός φώτα DRL. Ο κανόνας ισχύει ήδη για τα οχήματα που έχουν πάρει νέα έγκριση τύπου μετά τις 22 Σεπτεμβρίου 2024, ενώ οι κατασκευαστές έχουν περιθώριο δύο ετών για πλήρη συμμόρφωση.

Η μόνη εξαίρεση προβλέπεται για περιπτώσεις έντονης ηλιοφάνειας, όταν η φωτεινότητα ξεπερνά τα 7.000 lux· σε κάθε άλλη περίπτωση, οι πίσω λυχνίες θα πρέπει να είναι μόνιμα ενεργές. Οι περισσότεροι κατασκευαστές πάντως επιλέγουν ήδη τη λύση των πάντα ενεργών πίσω φώτων, ώστε να αποφευχθούν παρεξηγήσεις και πρόστιμα.

Η αλλαγή αυτή, που χαιρετίζεται από ειδικούς σε θέματα οδικής ασφάλειας, αναμένεται να μειώσει σημαντικά τα ατυχήματα που προκαλούνται από κακή ορατότητα, ειδικά τις απογευματινές ώρες.

Πηγή: newsauto