Βλέπουμε από κοντά την ολοκαίνουργια Porsche Cayenne Electric

Βλέπουμε από κοντά την ολοκαίνουργια Porsche Cayenne Electric

Παναγιώτης Πανάγος • 11:29 - 10.12.2025 / Ανανεώθηκε: 11:31 - 10.12.2025

Το σημαντικότερο μοντέλο στην σύγχρονη ιστορία της γερμανικής εταιρείας έρχεται καθολικά αναβαθμισμένο και με αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Η Porsche παρουσίασε το 2002 την πρώτη γενιά της Cayenne και παρά τις αντιδράσεις του σκληροπυρηνικού κοινού της εταιρείας για την έλευση του πρώτο SUV στην γκάμα, η Cayenne αποδείχθηκε λίρα εκατό.

Το συγκεκριμένο μοντέλο όμως δεν ήταν απλώς το αποτέλεσμα της τάσης που θέλει όλοι οι κατασκευαστές να προσφέρουν ένα τουλάχιστον μοντέλο αυτής της κατηγορίας, αλλά προσέφερε τις επιδόσεις και το οδηγικό ταμπεραμέντο που ορίζει το DNA της.

Ο εξηλεκτρισμός της Cayenne ξεκίνησε με τις εκδόσεις E-Hybrid της δεύτερης γενιάς, πίσω στο 2010, και συνεχίστηκε και στην τρίτη με ακόμα περισσότερες εκδόσεις και επιλογές.

Η ολοκαίνουργια όμως τέταρτη γενιά της Cayenne είναι μόνο ηλεκτρική και διατίθεται, προς το παρόν, σε δύο εκδόσεις: Cayenne Electric και Cayenne Turbo Electric. Η νέα γενιά βασίζεται στην αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας PPE που λειτουργεί σε τάση 800 V και σε σχέση με την τρίτη γενιά, είναι μεγαλύτερη ως προς όλες τις διαστάσεις. Το μήκος της νέας Cayenne Electric φτάνει τα 4,99 μέτρα, το πλάτος τα 1,99 μέτρα και το μεταξόνιο τα 3 μέτρα (+13 εκ.), προσφέροντας ακόμα καλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Η νέα Cayenne δεν ξεχωρίζει μόνο από τις επιβλητικές της διαστάσεις, αλλά και από την αισθητική της. Το εμπρός μέρος φωνάζει από μακριά την καταγωγή του και η κλειστή μάσκα παραπέμπει αισθητικά σε μύτη καρχαρία. Χαμηλότερα υπάρχουν μεγάλοι λειτουργικοί αεραγωγοί για τις ανάγκες ψύξης διαφόρων συστημάτων.

Στο πλάι, τα έντονα φτερά και οι φουσκωμένοι ώμοι χαρίζουν το απαραίτητο αθλητικό προφίλ και σε συνδυασμό με τους τροχούς διάστασης από 20 έως 22 ίντσες, ο παρατηρητής έχει την εντύπωση ότι αντικρίζει ένα αρπακτικό σε ενέδρα. Την σπορτίφ εικόνα συμπληρώνουν εύστοχα τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο.

Στο πίσω μέρος συναντάμε έναν έντονο προφυλακτήρα με διαχύτη χαμηλά, την LEDόμπαρα που ενώνει τα αντίστοιχης τεχνολογίας διαδραστικά φώτα και φωτίζει τον λογότυπο, καθώς και την ενεργή αεροτομή στην κορυφή. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό και αποδοτικό, μιας ο αεροδυναμικός συντελεστής της νέας γενιάς είναι 0,25 από 0,35 που έχει η τρίτη.

Το 5θέσιο εσωτερικό ξεχωρίζει για την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και ακολουθεί τα σύγχρονα σχεδιαστικά μοτίβα της εταιρείας και τα εμπλουτίζει με πολλά νέα χαρακτηριστικά. Όπως για παράδειγμα, ο ψηφιακός της κόσμος. Ο οδηγός λαμβάνει πληροφορία από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 14,25 ιντσών και ελέγχει την πλειοψηφία των λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω μιας ολοκαίνουργιας κυρτής οθόνης, της μεγαλύτερης που έχει βάλει σε μοντέλο της η γερμανική εταιρεία. Προαιρετικά, μπορεί να δεχθεί μία ακόμα οθόνη 14,9 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό για να ψυχαγωγείται ή να εκτελεί χρέη πραγματικού συνοδηγού.

Οι χώροι είναι μεγάλοι και οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους κεντρική οθόνη για την ρύθμιση της επιθυμητής θερμοκρασίας και την λειτουργία των κλιματιζόμενων καθισμάτων. Ταυτόχρονα, τόσο το έδρανο όσο και η πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος διαθέτει ηλεκτρική ρύθμιση, ανάλογα με τον χώρο που χρειάζεται για τα γόνατα ή τις αποσκεύες. Ο τελευταίος είναι ούτως ή άλλως πολύ μεγάλος και έχει χωρητικότα 780 λίτρα. Ταυτόχρονα όμως, ο ιδιοκτήτης της νέας Cayenne έχει στη διάθεσή του και εμπρός χώρο αποσκευών (frunk) 90 λίτρων για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης και ορισμένων χειραποσκευών.

Η νέα ηλεκτρική Porsche Cayenne διατίθεται σε δύο εκδόσεις συστήματος κίνησης, Cayenne Electric και Cayenne Turbo Electric, με την μπαταρία και στις δύο περιπτώσεις να έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 108 kWh και να χαρίζει αυτονομία έως 642 χλμ (WLTP). Η εισαγωγική έκδοση αποδίδει 408 ίππους και σε λειτουργία launch control ανεβαίνει στους 442 ίππους με 835 Nm. Οι επιδόσεις που χαρίζει ο συνδυασμός είναι δυνατές, μιας και η μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 4,8 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.

Η κορυφαία έκδοση Turbo Electric αποδίδει 857 ίππους και σε περίπτωση που ο οδηγός πατήσει το κουμπί Boost στο νέο πολυλειτουργικό τιμόνι με τα φυσικά πλήκτρα, τότε το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης θα αυξήσει κατά 176 ίππους την απόδοση για 10 δλ (1.033 ίππους). Εάν μάλιστα ενεργοποιηθεί η λειτουργία launch, τότε το σύστημα αποδίδει συνολικά 1.156 ίππους και 1.500 Nm, ορίζοντάς την μάλιστα ως το ισχυρότερο μοντέλο της εταιρείας. Από πλευράς επιδόσεων, η Turbo Electric επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δλ., ενώ για το 0-200 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,4 δλ. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 260 χλμ./ώρα.

Από πλευράς φόρτισης, η νέα Cayenne Electric φέρει ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 11 kW (προαιρετικά προσφέρεται 22άρης με κόστος 1.970 ευρώ), ενώ σε περίπτωση που κουμπώσει σε πολύ δυνατό ταχυφορτιστή (800 V) μπορεί να τραβήξει μέχρι 400 kW. Το τελευταίο σημαίνει ότι για φόρτιση ποσοστού της μπαταρίας από το 10% έως το 80% δεν θα χρειαστεί περισσότερα από 16 λεπτά. Επιπρόσθετα, υποστηρίζει και επαγωγική φόρτιση ισχύος 11 kW με 90% αποδοτικότητα.

Η νέα Porsche Cayenne Electric κοσμεί ήδη την έκθεση της εγχώριας αντιπροσωπείας στην Μεταμόρφωση Αττικής και είναι διαθέσιμη για προπαραγγελίες, με την εισαγωγική έκδοση να κοστίζει 111.968 ευρώ και την Turbo 175.248 ευρώ. Οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν την επερχόμενη άνοιξη. Ταυτόχρονα όμως, η οικογένεια μοντέλων Cayenne διατηρεί στην γκάμα και την τρίτη γενιά που προσφέρεται σε θερμικές και E-Hybrid εκδόσεις, στις γνωστές τιμές.