Το απόλυτο Chaos: Σε ποια φάση βρίσκεται το πρώτο ελληνικό υπερ-αυτοκίνητο!

Το Chaos

i

©Spyros Panopoulos Automotive

Το απόλυτο Chaos: Σε ποια φάση βρίσκεται το πρώτο ελληνικό υπερ-αυτοκίνητο!

Δημήτρης Μπαλής 10:53 - 14.05.2023 / Ανανεώθηκε: 11:55 - 14.05.2023
Η Spyros Panopoulos Automotive μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αποκαλύψει τις προθέσεις της για το Chaos.

Ελληνικό αυτοκίνητο και μάλιστα… υπερ-αυτοκίνητο; Μάλλον πρέπει να κρατάς μικρό καλάθι όταν ακούς για τέτοιο θέμα. Δε χρειάζεται να είσαι καχύποπτος –εγώ δεν είμαι- και να ψάχνεις συνεχώς σε κάτι τι βρίσκεται από πίσω του, αλλά όταν εδώ και περίπου τρία χρόνια ακούω και διαβάζω αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το Chaos, δε μπορεί παρά να σου προκαλείται… χάος στη σκέψη.

Αν γράφονταν σε εφημερίδες όλα αυτά, ενδεχομένως να είχαν χυθεί τόνοι μελανιού για την αποκάλυψη και την συνεχώς αναβαλλόμενη παρουσίαση του Chaos. Ωστόσο, στο διαδίκτυο απλά πληκτρολογείς και το μόνο που χαλάς είναι χρόνο και ρεύμα, όσο λειτουργεί ο υπολογιστής.

Το Chaos, λοιπόν, της Spyros Panopoulos Automotive, βρίσκεται στο απόλυτο χάος. Δε λέω, το εγχείρημα να θέλεις να δημιουργήσεις ένα –υπερ-αυτοκίνητο και μάλιστα σχεδόν 100% ελληνικής κατασκευής, είναι σεβαστό, μολονότι όχι και τόσο ρεαλιστικό, δεδομένης της κατάστασης στην αυτοκινητοβιομηχανία, από όσα γνωρίζω εδώ και τρεισήμισι δεκαετίες που ασχολούμαι με τον χώρο.

Παλαιότερα, πριν αλλά κυρίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο –κι ενδεχομένως να έχετε δει ταινίες για τον Εντσο Φεράρι ή τον Φερούτσιο Λαμποργκίνι- υπήρχαν άνθρωποι με όραμα, μηχανικοί οι περισσότεροι, που μπήκαν στη διαδικασία να φτιάξουν το δικό τους αυτοκίνητο και μάλιστα σπορ. Δεν θα ολοκλήρωναν την προσπάθεια αν δεν υπήρχε χρηματοδότηση, διότι ακόμα και οι χειροποίητες κατασκευές, θέλουν… χέρια, κάποιους να δουλέψουν.

Τώρα, με τους 3D εκτυπωτές που χρησιμοποιεί ο Σπύρος Πανόπουλος, μπορεί η διαδικασία να φαίνεται πιο απλή, όμως δεν είναι καθόλου. Διαφορετικά θα φτιάχνονταν σωρηδόν αυτοκίνητα μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας.

Εξαρτήματα από 3D εκτυπωτή ©Spyros Panopoulos Automotive

Ναι, μπορεί η Rimac, που ξεκίνησε ως start-up εταιρεία από την Κροατία, το 2009, για να δημιουργήσει ηλεκτρικά υπερ-αυτοκίνητα, να έχει φθάσει τους 1.300 εργαζόμενους, όμως αυτό έγινε διότι έπεσαν κεφάλαια από επενδυτές, όπως η Porsche και για να φθάσει στην ολοκλήρωση του σχεδίου της, δεν έκανε αναρτήσεις εδώ και εκεί κάθε φορά που έφτιαχνε ένα εξάρτημα.

Τα επισημαίνω όλα αυτά, όχι για να μειώσω την προσπάθεια του Σπύρου Πανόπουλου στο να δημιουργήσει ένα πραγματικό ελληνικό υπερ-αυτοκίνητο, που νομίζω θα έκανε υπερήφανους όλους τους Ελληνες, αλλά για να καταδείξω τη σωστή οδό ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Εξαρτήματα από 3D εκτυπωτή ©Spyros Panopoulos Automotive

Ούτε καν δημοσιογράφους του αυτοκίνητου έχει προσκαλέσει να δουν μέρος της προσπάθειας, παρά μόνον γίνονται αναρτήσεις, πότε-πότε, με ένα εξάρτημα ανάρτησης ή με μια τάπα βενζίνης ή με κάτι άλλο, εκτυπωμένα σε 3D.

Η εταιρεία του Σπύρου Πανόπουλου, σε αυτό το διάστημα των περίπου 3 ετών, και με την πανδημία που δημιούργησε πολλές αλλαγές στη ζωή μας και στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα ήταν στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, του 2021 (ανάμεσα σε κολοσσούς κατασκευαστές και μετατροπείς αυτοκινήτων), είχε ανακοινώσει ότι υπάρχουν ήδη πελάτες για τη βασική έκδοση των… 5,5 εκατ. ευρώ με τους 2.000 ίππους, διότι εκείνη των 3.000 ίππων τιμάται προς 12,5 εκατ., και επιχειρεί να συντηρήσει το ενδιαφέρον του κοινού με κατά καιρούς αναρτήσεις ότι θα αποκαλυφθεί το αυτοκίνητο εν κινήσει.

Καθίσματα από ανθρακονήματα ©Spyros Panopoulos Automotive

Το αν θα αποδειχθεί άνθρακες ο θησαυρός, θα φανεί στην πορεία, αλλά προς το παρόν μένουμε με ένα όραμα στον υπολογιστή και με ορισμένα εκτυπωμένα εξαρτήματα του Chaos, που σύμφωνα με τον Σπύρο Πανόπουλο θα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, τιτάνιο και μαγνήσιο. Το 78% των εξαρτημάτων θα είναι κατασκευασμένα μέσω 3D εκτυπωτή, θα φέρει κεραμικά φρένα (422 χλστ. μπροστά - 416 χλστ. πίσω) με δαγκάνες από τιτάνιο, όπως και η εξάτμιση, και αλουμίνιο στον κινητήρα των 4.0lt V10 στις 90 μοίρες, που αποδίδει στην Street Version 2.048,7 ίππους με 1.389,4 Nm ροπής, και στην Extreme Version 3.064,7 ίππους, με 1.983,5 Nm ροπής, με επιτάχυνση κάτω από 1,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 500 χλμ./ώρα., δηλαδή σχεδόν διπλάσια ταχύτητα από αυτή που πιάνει ένα επιβατικό, μεγάλο αεροσκάφος κατά την απογείωση!

Επαυξημένη πραγματικότητα στην καμπίνα του Chaos ©Spyros Panopoulos Automotive

 Οσο για την καμπίνα, θα πλημμυρίζει από ψηφιακή τεχνολογία και επαυξημένη πραγματικότητα, με καθίσματα από ανθρακονήματα και zylon με αλκαντάρα.

Φάτε μάτια ψάρια λοιπόν, για το Chaos που θα είναι καλοδεχούμενο όποτε και αν εμφανιστεί.

Η εξάτμιση του Chaos ©Spyros Panopoulos Automotive
Tags: