Τι αλλάζει με το καθεστώς διπλών κίτρινων σημαιών

Πιο προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι οδηγοί με τις κίτρινες σημαίες

i

©Pirelli

Τι αλλάζει με το καθεστώς διπλών κίτρινων σημαιών

Δημήτρης Μπαλής 17:11 - 25.05.2023

Ο νέος κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ από το γκραν πρι του Μονακό, κάτι φυσιολογικό με δεδομένο το ιδιαίτερο της πίστας.

Ακόμα ένα γκραν πρι φέτος θα διεξαχθεί σε πόλη στην ουσία. Πρόκειται για το φαντασμαγορικό Μονακό, εκεί όπου οι οδηγοί θα προσπαθήσουν να αναδείξουν εκ νέου το ταλέντο τους. Μάλιστα, θα πρέπει να έχουν στον νου τους ακόμα έναν κανονισμό που θα λάβει χώρα στον αγώνα του Πριγκιπάτου, καθώς η απόφαση για να τεθεί σε ισχύ, πάρθηκε μετά από έρευνα και εξέταση κάποιων συμβάντων που είχαν γίνει σε διάφορους αγώνες στο παρελθόν. Επίσης, ζητήθηκε η άποψη των ομάδων πάνω σε αυτό, έχοντας φυσικά γνώμονα την ασφάλεια όλων.

Το θέμα είναι πότε θα υψώνονται δύο κίτρινες σημαίες και ποιες περιπτώσεις αφορούν. Η FIA λοιπόν αποσαφήνισε πως οι κριτές θα τις κυματίζουν αν υπάρχει κάποιο θραύσμα εντός πίστας που μπλοκάρει τη διέλευση των αυτοκινήτων ή εκείνη τη στιγμή οι κριτές έχουν εισέλθει στην άσφαλτο για να την καθαρίσουν και ειδικότερα στις περιπτώσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας και του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο τεχνικός διευθυντής της Formula 1, Τιμ Γκος, εξήγησε πως θα υπάρχει ένα όριο ταχύτητας κατά κάποιον τρόπο, που θα ονομάζεται «delta time concept», υπό το καθεστώς του οποίου οι οδηγοί οφείλουν να είναι ακόμα πιο αργοί, σε περιπτώσεις αλυτάρχη/VSC και ειδικότερα εκεί όπου έχουν υψωθεί οι διπλές κίτρινες σημαίες. Αυτό γίνεται προκειμένου να αποφευχθούν περιπτώσεις στις οποίες κάποιοι οδηγοί αυξάνουν επίτηδες ταχύτητα για να κερδίσουν το χαμένο έδαφος.

Ο προηγούμενος κανονισμός έλεγε πως οι «πιλότοι» έπρεπε να μειώσουν την ταχύτητά τους, να μην προσπεράσουν, να ετοιμαστούν για αλλαγή διαδρομής ή να σταματήσουν πλήρως στην πίστα. «Αυτό που θέλουμε να κάνουμε, είναι να επεκτείνουμε τη χρήση του delta time concept για να διασφαλίσουμε πως οι οδηγοί θα έχουν στα κοντέρ τους μια ορισμένη ταχύτητα όταν υψώνονται κίτρινες σημαίες υπό καθεστώς αλυτάρχη ή VSC. Εγκαινιάζουμε αυτή την ταχύτητα αναφοράς σε όποιο σημείο κυματίζουν», ήταν τα λόγια του Γκος.

Για να μην μπερδεύονται οι οδηγοί, θα λαμβάνουν ειδικές ειδοποιήσεις στο τιμόνι τους και μέσω του ασυρμάτου. Ο delta time επίσης, θα μηδενίζεται στις αρχές αυτών των ζωνών. Η έρευνα την οποία έκανε η FIA, περιελάμβανε δοκιμές σε πίστες που δεν έχουν γίνει γνωστές, με το αποτέλεσμα να είναι πως η ταχύτητα με την οποία θα τρέχουν τα μονοθέσια, είναι η ίδια όταν εισερχόταν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα σε βρόχινες συνθήκες.

Ο επικεφαλής ηλεκτρονικών συστημάτων της FIA από τη μεριά του, Ολιβιέ Χουλό, αναγνώρισε πως μερικοί διαγωνιζόμενοι θα έχουν μειονέκτημα όταν θα κληθούν να οδηγήσουν σε ζώνη διπλών κίτρινων σημαιών, σε σχέση με κάποιους άλλους, αλλά το ζήτημα είναι άλλο. Η ασφάλεια. «Κάποιοι μπορεί να επηρεαστούν από αυτό. Όταν δηλαδή περάσει ένα αυτοκίνητο από διπλή κίτρινη σημαία και πρέπει να μειώσει την ταχύτητά του, θα χάσει χρόνο σε σχέση με κάποιο άλλο που θα βρίσκεται σε άλλη ζώνη. Ωστόσο, η FIA σκέφτεται πάντα και πρώτα την ασφάλεια. Αν λοιπόν υπάρχουν θραύσματα ή κριτές στην πίστα, τότε οφείλουμε να μειώσουμε κατά πολύ το ρίσκο».

Ενδιαφέρον θα έχει λοιπόν να δούμε τι θα γίνει όταν υψωθούν διπλές κίτρινες σημαίες στο Μονακό, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως σχεδόν ένας στους δύο αγώνες εκεί, συνοδεύονται από την είσοδο του αλυτάρχη στην πίστα.

Tags: