Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Κέντρου Αθλητικών Ερευνών (CIES), η Ελλάδα κατατάσσεται στην 25η θέση παγκοσμίως όσον αφορά τα έσοδα από διεθνείς μεταγραφές ποδοσφαιριστών για την περίοδο 2015-2025.
Σημαντικά έσοδα ύψους 225 εκατομμυρίων ευρώ από διεθνείς μεταγραφές ποδοσφαιριστών κατέγραψαν οι ελληνικοί σύλλογοι την τελευταία δεκαετία, φέρνοντας τη χώρα στην 25η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Κέντρου Αθλητικών Ερευνών (CIES).
Η έρευνα του CIES Football Observatory, που εδρεύει στο Νοσατέλ της Ελβετίας και συνεργάζεται με τη FIFA, ανέλυσε τα οικονομικά δεδομένα από το 2015 έως το 2025, εστιάζοντας στα έσοδα που προέκυψαν από την πώληση παικτών που αναδείχθηκαν εντός των συνόρων κάθε χώρας.
13:00 - 28.10.2025
«On Fire» ο Παυλίδης, σκόραρε το πρώτο ο Κωστούλας και ο ασταμάτητος Κυζιρίδης: Η ανάλυση των Ελλήνων του εξωτερικού στο Sportal
Το γκολ του Μπάμπη Κωστούλα στο Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ - Μπράιτον ήταν ίσως το highlight από τις εμφανίσεις των Ελλήνων στο εξωτερικό. Τι έκαναν όλοι οι υπόλοιποι.
Για την Ελλάδα, η ανάλυση των εσόδων ανά ηλικιακή κατηγορία δείχνει ότι το μεγαλύτερο μέρος, συγκεκριμένα το 54,4%, προήλθε από την πώληση παικτών ηλικίας έως 20 ετών. Ακολουθούν οι ηλικίες 24-26 ετών με 30,3%, οι παίκτες 21-23 ετών με 11,4%, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό, 3,9%, αφορά ποδοσφαιριστές 27 ετών και άνω.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Γαλλία, της οποίας οι σύλλογοι συγκέντρωσαν το εντυπωσιακό ποσό των 3,98 δισεκατομμυρίων ευρώ, με μέσο ετήσιο όρο εσόδων σχεδόν 400 εκατομμύρια ευρώ. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν η Βραζιλία με 2,60 δισεκατομμύρια ευρώ και η Ισπανία με 2,24 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ σε έσοδα ξεπέρασαν επίσης η Πορτογαλία, η Ολλανδία, η Αγγλία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Αργεντινή, επιβεβαιώνοντας τον κυρίαρχο ρόλο τους στην παγκόσμια αγορά ταλέντων.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μεταγραφές ποδοσφαιριστών ηλικίας 20 ετών και κάτω αποτελούν σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων. Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε χώρες όπως η Σερβία (64,7%), η Βραζιλία (50,1%) και η Δανία (48,4%), υπογραμμίζοντας την επιτυχημένη στρατηγική τους στην ανάδειξη και πώληση νεαρών παικτών.