Netflix και Champions League; - Αυτό είναι το πλάνο που σκέφτεται η UEFA

Φωτ. IMAGO

Netflix και Champions League; - Αυτό είναι το πλάνο που σκέφτεται η UEFA

Sportal newsroom 10:33 - 25.09.2025

Μία επαναστατική κίνηση φέρεται να εξετάζει η UEFA όσον αφορά τα τηλεοπτικά δικαιώματα των αγώνων του Champions League, με στόχο να προσελκύσει παρόχους streaming όπως το Netflix και το Amazon.

To Champions League αποφέρει εμπορικά έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ στην UEFA κάθε σεζόν, με περίπου 100 διαφορετικούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς παγκοσμίως να αγοράζουν διάφορα πακέτα.

Ωστόσο, σύμφωνα με το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «Bloomberg», η ευρωπαϊκή ομοσπονδία ποδοσφαίρου αναζητά μια αλλαγή στον τρόπο πώλησης αυτών των δικαιωμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς και οι πλατφόρμες streaming θα μπορούν πλέον να υποβάλλουν προσφορές για δικαιώματα σε πολλές αγορές ταυτόχρονα, κάτι που δεν επιτρεπόταν στο παρελθόν.

Η UEFA φέρεται να συζητά την πιθανότητα μακροπρόθεσμων συμβολαίων, έχοντας αλλάξει τους κανονισμούς της πριν από 20 χρόνια, λόγω πιέσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία είχε περιορίσει τις συμφωνίες στα τρία χρόνια για την ενίσχυση του ανταγωνισμού.

Ένα ανανεωμένο πλαίσιο ενδέχεται να περιλαμβάνει και μια παγκόσμια προσφορά, η οποία θα μπορούσε για πρώτη φορά να επιτρέψει σε έναν πάροχο να μεταδώσει έναν αγώνα σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με το «Bloomberg», η UEFA πρόκειται να προκηρύξει τους διαγωνισμούς για την περίοδο από το 2027 και μετά μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Οι μακροχρόνιες συμφωνίες γίνονται όλο και πιο ελκυστικές για την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία, ειδικά μετά την επιτυχία που σημειώθηκε στις ΗΠΑ. Υπενθυμίζεται ότι το 2022, η Paramount εξασφάλισε με μια πολυετή συμφωνία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα δικαιώματα μετάδοσης του Champions League στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2030.

Οι μεγάλες πλατφόρμες streaming προσθέτουν όλο και περισσότερα αθλητικά γεγονότα στο πρόγραμμά τους, αν και μέχρι στιγμής επικεντρώνονται κυρίως σε κορυφαίους αγώνες και όχι σε πακέτα ολόκληρης της σεζόν. Η αλλαγή στη διαδικασία υποβολής προσφορών έρχεται επίσης μετά την εισαγωγή του νέου format (League Phase) στο Champions League, το οποίο αύξησε τον αριθμό των αγώνων για κάθε ομάδα. Αυτό οδήγησε σε αύξηση 18% στα έσοδα από τις μεταδόσεις στις έξι κορυφαίες αγορές της UEFA.

Ένα παράδειγμα του τι μπορεί να αλλάξει με την προσθήκη των πλατφόρμων streaming είναι το ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε για τη Μάντσεστερ Σίτι, τη σεζόν κατάκτησης του Treble.

Tags: