Ο Παναθηναϊκός «φλερτάρει» πλέον με τα οκτώ εκατομμύρια ευρώ ως μίνιμουμ εγγυημένα έσοδα από την UEFA για την τρέχουσα σεζόν
Στις υποχρεώσεις του στη League Phase του Europa League έχει πλέον στραφεί ο Παναθηναϊκός, ο οποίος βρίσκεται σε τροχιά απευθείας πρόκρισης στους «16» της διοργάνωσης.
Την ίδια στιγμή η ως τώρα εκτός των συνόρων παρουσία του «μεταφράζεται» και σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ ως μίνιμουμ εγγυημένα έσοδα από την UEFA, όπου το σχετικό ποσό ανέρχεται αυτή τη στιγμή στα 7.905.000 ευρώ.
Τα χρήματα αυτά αντιστοιχούν στο πριμ εισόδου του στη League Stage (4.310.000), σε εκείνο της κατάταξης στην τελευταία θέση του ομίλου που είναι το ελάχιστο δυνατό που θα λάβει το club εφόσον τερματίσει ουραγός (75.000), σε αυτό για τις δύο νίκες που έχει κάνει (από 450.000 ευρώ), για την πορεία του στα προκριματικά (350.000) και στο Value Pillar που του αντιστοιχεί (2.270.000).
Εννοείται πως εφόσον το «τριφύλλι» προχωρήσει στη διοργάνωση κάτι που δύναται να πράξει αφού διαθέτει την απαιτούμενη ποιότητα, το συγκεκριμένο ποσό θα αυξηθεί σημαντικά, ενώ ξέχωρα από τα bonus που προσφέρει η UEFA προκύπτουν έσοδα και άλλοι τομείς, όπως π.χ. τα εισιτήρια.
Τα αγωνιστικά έσοδα από τη League Phase του Europa League και έπειτα
Πριμ συμμετοχής: 4.310.000 ευρώ
Πριμ κατάταξης: 75.000 ευρώ Χ τη θέση που θα τερματίσει κάθε ομάδα με αντίστροφη μέτρηση από το 36 (π.χ. ο 1ος Χ36, ο 2ος Χ 35 κτλ)
Νίκη στη League Phase: 450.000 ευρώ
Ισοπαλία στη League Phase: 150.000 ευρώ
Πριμ τερματισμού στις θέσεις 1-8: 600.000 ευρώ
Πριμ τερματισμού στις θέσεις 9-16: 300.000 ευρώ
Πρόκριση στα Play Off: 300.000 ευρώ
Πρόκριση στους «16»: 1.750.000 ευρώ
Πρόκριση στα προημιτελικά: 2.500.000 ευρώ
Πρόκριση στα ημιτελικά: 4.200.000 ευρώ
Φιναλίστ: 7.000.000 ευρώ
Το Value Pillar της UEFA, το οποίο τέθηκε σε ισχύ από τον κύκλο 2024-2027, αποτελεί έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες για τη διανομή των εσόδων από τις διασυλλογικές διοργανώσεις (Champions League, Europa League, Conference League).
Ουσιαστικά το Value Pillar αποτελεί μια νέα, ενιαία προσέγγιση που συνδυάζει δύο προηγούμενους ξεχωριστούς πυλώνες:
Το Market Pool (Αγοράς): Αυτός ο πυλώνας βασιζόταν στην αξία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων κάθε χώρας. Δηλαδή, όσο μεγαλύτερη ήταν η αξία των τηλεοπτικών συμβολαίων για μια συγκεκριμένη χώρα, τόσο περισσότερα χρήματα έπαιρναν οι ομάδες της από αυτόν τον πυλώνα.
Τον Πυλώνα Συντελεστή (Coefficient): Αυτός ο πυλώνας βασιζόταν στην κατάταξη των συλλόγων με βάση τις επιδόσεις τους στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις της UEFA κατά τα τελευταία 10 χρόνια.