Ο Παναθηναϊκός μπορεί να υπολογίζει από τις εκτός των συνόρων υποχρεώσεις του σε μίνιμουμ 7,5 εκατομμύρια ευρώ, ως εγγυημένα έσοδα από την UEFA
Στο Ρότερνταμ θα «δοκιμαστεί» σε λίγες ώρες (19:45) ο Παναθηναϊκός, καθώς θα παίξει με τη Φέγενορντ στο πλαίσιο της 3ης αγωνιστικής της League Phase του Europa League.
Ελέω δε της μέχρι στιγμής εκτός των συνόρων παρουσίας και πορείας του, μπορεί να υπολογίζει πως θα εισρεύσουν στο ταμείο του 7.455.000 ευρώ ως bonus από την UEFA.
Αυτά αντιστοιχούν στο πριμ εισόδου του στη League Stage (4.310.000), σε εκείνο της κατάταξης στην τελευταία θέση του ομίλου που είναι το ελάχιστο δυνατό που θα λάβει το club εφόσον τερματίσει ουραγός (75.000), σε αυτό της νίκης του στη Βέρνη για την πρεμιέρα του τουρνουά (450.000 ευρώ), για την πορεία του στα προκριματικά (350.000) και από το Value Pillar (2.270.000).
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό εφόσον το «τριφύλλι» προχωρήσει στη διοργάνωση κάτι που δύναται να πράξει αφού διαθέτει την απαιτούμενη ποιότητα, το συγκεκριμένο ποσό θα αυξηθεί σημαντικά, ενώ ξέχωρα από τα bonus που προσφέρει η UEFA προκύπτουν έσοδα και άλλοι τομείς, όπως π.χ. τα εισιτήρια.
Τα αγωνιστικά έσοδα από τη League Phase του Europa League και έπειτα
Πριμ συμμετοχής: 4.310.000 ευρώ
Πριμ κατάταξης: 75.000 ευρώ Χ τη θέση που θα τερματίσει κάθε ομάδα με αντίστροφη μέτρηση από το 36 (π.χ. ο 1ος Χ36, ο 2ος Χ 35 κτλ)
Νίκη στη League Phase: 450.000 ευρώ
Ισοπαλία στη League Phase: 150.000 ευρώ
Πριμ τερματισμού στις θέσεις 1-8: 600.000 ευρώ
Πριμ τερματισμού στις θέσεις 9-16: 300.000 ευρώ
Πρόκριση στα Play Off: 300.000 ευρώ
Πρόκριση στους «16»: 1.750.000 ευρώ
Πρόκριση στα προημιτελικά: 2.500.000 ευρώ
Πρόκριση στα ημιτελικά: 4.200.000 ευρώ
Φιναλίστ: 7.000.000 ευρώ
Κατάκτηση τροπαίου: 6.000.000
Τι είναι το Value Pillar που εκτοξεύει κατά 2.270.000 ευρώ τα έσοδά του
Το Value Pillar της UEFA, το οποίο τέθηκε σε ισχύ από τον κύκλο 2024-2027, αποτελεί έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες για τη διανομή των εσόδων από τις διασυλλογικές διοργανώσεις (Champions League, Europa League, Conference League).
Ουσιαστικά το Value Pillar αποτελεί μια νέα, ενιαία προσέγγιση που συνδυάζει δύο προηγούμενους ξεχωριστούς πυλώνες:
Το Market Pool (Αγοράς): Αυτός ο πυλώνας βασιζόταν στην αξία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων κάθε χώρας. Δηλαδή, όσο μεγαλύτερη ήταν η αξία των τηλεοπτικών συμβολαίων για μια συγκεκριμένη χώρα, τόσο περισσότερα χρήματα έπαιρναν οι ομάδες της από αυτόν τον πυλώνα.
Τον Πυλώνα Συντελεστή (Coefficient): Αυτός ο πυλώνας βασιζόταν στην κατάταξη των συλλόγων με βάση τις επιδόσεις τους στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις της UEFA κατά τα τελευταία 10 χρόνια.