Μια νέα influencer, η Μία Ζέλου, έχει γίνει viral στο Instagram με τις φωτογραφίες της από το Wimbledon. Η ιδιαιτερότητά της; Είναι δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης.
Η Μία Ζέλου, η influencer που κατέκλυσε το Instagram με φωτογραφίες της από το Wimbledon, αποκαλύφθηκε ότι δεν είναι πραγματικό πρόσωπο, αλλά μια ψηφιακή δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης.
Με άψογη εμφάνιση και ξανθές μπούκλες, η Ζέλου φαινομενικά απολάμβανε το διάσημο τουρνουά τένις. Ωστόσο, το βιογραφικό της στο Instagram την περιγράφει ως «ψηφιακή δημιουργό & influencer AI».
Ο δημιουργός της παραμένει άγνωστος, αλλά ο λογαριασμός της Ζέλου, με πάνω από 160.000 ακόλουθους, ενημερώνεται τακτικά. Σε πρόσφατη ανάρτηση, εμφανίζεται με κομψό πράσινο σακάκι, ενώ στο φόντο διακρίνονται άλλοι θεατές και ένα τραπέζι με κάρτα που φέρει το όνομά της. Η λεζάντα της ανάρτησης ενθαρρύνει όσους «χτίζουν σιωπηλά» να μην τα παρατούν και να συνεχίσουν να προσπαθούν.
Σε προηγούμενη ανάρτηση, η Ζέλου ρωτούσε τους ακόλουθούς της ποιος αγώνας του Wimbledon ήταν ο αγαπημένος τους. Η πρώτη της ανάρτηση χρονολογείται από τον Μάρτιο, όπου αυτοπαρουσιάζεται και ζητά από τους χρήστες να μοιραστούν πληροφορίες για τον εαυτό τους. Η Ζέλου έκανε το ντεμπούτο της στο Instagram μια μέρα νωρίτερα, σε ανάρτηση με την αδελφή της, Άνα Ζέλου, επίσης δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης.
Η εμφάνιση της Ζέλου εντάσσεται στο αυξανόμενο φαινόμενο των εικονικών influencers. Η Λιλ Μιγκέλα, με πάνω από 2,4 εκατομμύρια ακόλουθους, θεωρείται μια από τις πρώτες CGI influencers. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η Αιτάνα Λόπεζ, ένα εικονικό μοντέλο που δημιουργήθηκε το 2023 από την ισπανική εταιρεία The Clueless. Σύμφωνα με το Euronews, η Λόπεζ μπορεί να κερδίζει έως και 10.000 ευρώ το μήνα.
Ο Ρούμπεν Κρουζ, σχεδιαστής της Λόπεζ, εξήγησε ότι η δημιουργία της έγινε για να αποφευχθούν προβλήματα που προκύπτουν από τη συνεργασία με πραγματικούς influencers, όπως καθυστερήσεις ή ακυρώσεις projects λόγω «εγωισμών ή μανιών».