Η αποχώρηση του Μάρκο κλονίζει τη Red Bull και φθείρει την εποχή του Φερστάπεν

Χέλμουτ Μάρκο και Μαξ Φερστάπεν

i

©Imago

Η αποχώρηση του Μάρκο κλονίζει τη Red Bull και φθείρει την εποχή του Φερστάπεν

Ο Άγγελος Φραγκισκάτος γράφει για την αποχώρηση του Χέλμουτ Μάρκο από τη Red Bull και τις επιπτώσεις που έχει για τον Μαξ Φερστάπεν.

Ο Χέλμουτ Μάρκο αποχώρησε από τη Red Bull μετά από 25χρόνια παρουσίας, σηματοδοτώντας το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για την αυστριακή ομάδα.

Η απόφαση του Μάρκο να εγκαταλείψει την ομάδα αποτέλεσε ισχυρό πλήγμα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Όλιβερ Μίντζλαφ, να δηλώνει ότι «λυπάται βαθύτατα» για αυτή την εξέλιξη. Κάτι απολύτως φυσικό, καθώς ο ρόλος του 82χρονου ήταν αναμφισβήτητα καθοριστικός, αφού ήταν εκείνος που συνέθεσε τα κομμάτια που οδήγησαν τη νεαρή ομάδα της Formula 1 στις δύο περιόδους των επιτυχιών της.

Ο αναπόφευκτος αντίκτυπος των αλλαγών στην ηγεσία της Red Bull

Ο Μαξ Φερστάπεν αποτελεί πλέον ένα από τα ελάχιστα βασικά στελέχη της γενιάς που έφερε το δεύτερο σερί πρωταθλημάτων στη Red Bull, μετά τις αποχωρήσεις προσώπων-κλειδιά όπως ο Τζόναθαν Γουίτλι, ο Άντριαν Νιούι, ο Κρίστιαν Χόρνερ και τώρα ο Μάρκο.

Μετά την αποχώρηση των Γουίτλι και Νιούι το 2024, η ομάδα αντιμετώπισε προβλήματα στους τομείς που επέβλεπαν. Για ένα διάστημα, η Red Bull δυσκολεύτηκε με τις διαδικασίες των pit-stop, μια κρίσιμη πτυχή των σύγχρονων αγώνων της Formula 1, μετά την μετακίνηση του Γουίτλι στη Sauber, η οποία θα μετατραπεί σε Audi.

Στον απόηχο της φυγής του Νιούι, η αυστριακή ομάδα έχασε την τεχνική της κατεύθυνση και «πάλεψε» με την περίπλοκη φύση της RB20. Αυτό επέτρεψε στον Λάντο Νόρις να πλησιάσει αρκετά ώστε να πυροδοτήσει -έστω και αμυδρές- συζητήσεις για μάχη τίτλου, καθώς η σταθερή άνοδος της McLaren εδραιώθηκε στο γκραν πρι του Μαϊάμι το 2024.

Παρόλο που ο τεχνικός διευθυντής Πιερ Γουασέ, ο επικεφαλής αγώνων Τζιανπιέρο Λαμπιάσε και η επικεφαλής μηχανικός στρατηγικής Χάνα Σμιτς παραμένουν στην ομάδα, είναι αδιαμφισβήτητο ότι η ηγετική πυραμίδα της Red Bull έχει υποστεί δραστικές αλλαγές, με κάθε μία να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο λειτουργίας της ομάδας στη Formula 1.

Αρκεί να δει κανείς την επίδραση που είχε ο νέος επικεφαλής της ομάδας, Λορέν Μεκίς. Αφού ανέλαβε από τον Χόρνερ, η ομάδα με έδρα το Μίλτον Κινς γνώρισε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη, που έφερε τον Φερστάπεν μόλις δύο βαθμούς μακριά από την κατάκτηση του τίτλου των οδηγών από τον Νόρις.

Το πιθανό ντόμινο επιπτώσεων από την έξοδο του Μάρκο φέρνει τη Red Bull σε δύσκολη θέση

Μετά από αυτόν τον αποχαιρετισμό, είναι λογικό να αναρωτιέται κανείς για τις επόμενες αποχωρήσεις, είτε αυτές είναι κοντά είτε μακριά στο μέλλον. Και αυτή του Φερστάπεν, ο οποίος έχει επανειλημμένα απορρίψει την ιδέα να συνεχίσει να οδηγεί στη Formula 1 μετά τα 40 του, είναι κάτι που η ομάδα πρέπει να αρχίσει να συνυπολογίζει για να προετοιμαστεί για ένα μέλλον χωρίς τον Ολλανδό στις τάξεις της.

Αυτό, βέβαια, είναι πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη. Χάρη στο ταλέντο και την αδιάκοπη εργασιακή ηθική του Φερστάπεν, η ομάδα μπορεί να εξελίσσει μονοθέσια που είναι απαιτητικά, ιδιότροπα και, κυρίως, ικανά να κερδίζουν πρωταθλήματα. Αν υπάρχει η δυνατότητα για νίκες και τίτλους, ο Φερστάπεν θα την αξιοποιήσει στο έπακρο.

Ο διαμοιρασμός της εξέλιξης μεταξύ δύο οδηγών μπορεί να κάνει ένα μονοθέσιο πιο σταθερό, ισορροπημένο και προβλέψιμο, αλλά αυτό γίνεται εις βάρος της ταχύτητας στις στροφές - ένα χαρακτηριστικό που ο Φερστάπεν πιέζει αδιάκοπα την ομάδα να του παρέχει για να μεγιστοποιήσει τον χρόνο του στον γύρο.

Ωστόσο, η διατήρηση της τρέχουσας πολιτικής στην εξέλιξη αποκλειστικά με βάση τις υποδείξεις του Ολλανδού οδηγού δεν φαίνεται να είναι η σωστή οδός, αφού η επιβίωση ενός νεαρού ταλέντου όπως ο Ίσακ Χατζάρ αποδεικνύεται ανέφικτος στόχος υπό το παρόν τεχνικό καθεστώς. Έτσι, η Red Bull πλησιάζει σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Αν και ο Φερστάπεν παραμένει στην ομάδα, και μπορεί να συνεχίσει για πολύ καιρό ακόμα, η αποχώρηση του Μάρκο λειτουργεί ως υπενθύμιση ότι τίποτα δεν διαρκεί για πάντα.