Η μεταμόρφωση του Ραούλ Φερνάντεθ: Από τις αμφιβολίες στην κορυφή του MotoGP

Ντάβιντε Μπρίβιο και Ραούλ Φερνάντεθ

i

©Imago

Η μεταμόρφωση του Ραούλ Φερνάντεθ: Από τις αμφιβολίες στην κορυφή του MotoGP

Υπήρχαν επίμονες αμφιβολίες για τη θέση του Ραούλ Φερνάντεθ στο MotoGP, με πολλούς να αναρωτιούνται αν είχε αποδείξει την αξία του. Ωστόσο, μετά τη νίκη του στο GP της Αυστραλίας, αρχίζει να δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες. Γράφει ο Άγγελος Φραγκισκάτος.

Παρά τις αρκετές δύσκολες σεζόν στο MotoGP, ο Ραούλ Φερνάντεθ είχε πάντα την αμέριστη υποστήριξη των επικεφαλής του, Μάσιμο Ρίβολα και Ντάβιντε Μπρίβιο. Όταν τα αποτελέσματα δεν ήταν τα επιθυμητά πέρυσι, τόσο ο Ρίβολα όσο και ο Μπρίβιο διατήρησαν την πίστη τους σε αυτόν, προσφέροντάς του νέο διετές συμβόλαιο μέχρι το 2026.

Ωστόσο, όταν ο Φερνάντεθ κατάφερε να εξασφαλίσει μόλις την έκτη θέση στην Ινδονησία νωρίτερα αυτόν τον μήνα, παρόλο που η Aprilia είχε εμφανώς την ταχύτερη μοτοσυκλέτα στην πίστα, ακόμη και ο Ρίβολα δεν μπόρεσε να κρύψει την απογοήτευσή του.

«Αν βρισκόταν μπροστά, μαζί με τον (νικητή του αγώνα) Φερμίν (Αλντεγκέρ), είχε τον ρυθμό για να μείνει μαζί του», δήλωσε μετά τον αγώνα ο Ρίβολα, επικεφαλής της Aprilia. «Δεν βρήκε το σημείο για να επιτεθεί και να προσπεράσει. Όταν το προσπάθησε, ήταν κάπως έτσι, και δεν το έκανε με καθαρό τρόπο. Η έκτη θέση είναι ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά σύμφωνα με την απόδοση που θα μπορούσε να έχει, ένα βάθρο θα ήταν κάτι αναμενόμενο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ταχύτητά του σε ανοιχτή πίστα ήταν πραγματικά καλή».

Η Ινδονησία μπορεί να ήταν μια χαμένη ευκαιρία, αλλά ο Φερνάντεθ δεν άφησε καμία πιθανότητα να πάει χαμένη για δεύτερη φορά, καθώς κατέκτησε τη νίκη στο GP της Αυστραλίας. Έδωσε μια γενναία μάχη με τον Πέδρο Ακόστα και τον προσπέρασε νωρίς, αποφεύγοντας τις μάχες στα μέσα του αγώνα που του κόστισαν ακριβά στη Μανταλίκα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, ακόμη και στην Ινδονησία, ο Φερνάντεθ είχε αποκτήσει αυτοπεποίθηση από το βάθρο του στο Σπριντ - το πρώτο του σε οποιαδήποτε μορφή στο MotoGP. Για έναν αναβάτη με τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το 2025, αυτό αποτέλεσε ένα κρίσιμο σημείο καμπής.

Μετά από έναν ακόμη τραυματισμό κατά τις δοκιμές της προετοιμασίας, ο Ισπανός ξεκίνησε τη χρονιά με μειονέκτημα. Μετά τους οκτώ πρώτους γύρους, βρισκόταν στη 19η θέση της βαθμολογίας με μόλις 25 πόντους. Τα πράγματα έγιναν χειρότερα, καθώς ο πρωτοεμφανιζόμενος Άι Ογκούρα τον ξεπερνούσε κατά κράτος στο άλλο άκρο του γκαράζ, συγκεντρώνοντας σχεδόν διπλάσιους πόντους και πετυχαίνοντας ακόμη και μια θέση στην πρώτη πεντάδα στο ντεμπούτο του.

Ο Φερνάντεθ μίλησε ανοιχτά για το προσωπικό κόστος που είχε αυτή η περίοδος, καθώς τα ερωτήματα για το μέλλον του στο MotoGP πλήθαιναν. «Δεν ήμουν χαρούμενος. Τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά και δεν μπορούσα καν να σηκωθώ το πρωί με χαμόγελο στο πρόσωπό μου», ανέφερε.

Ο Φερνάντεθ και η Trackhouse συνέχισαν να δουλεύουν πάνω στα προβλήματά τους, με τις δοκιμές κατά τη διάρκεια της σεζόν στη Χερέθ και την Αραγονία να του δίνουν τον χρόνο και την υποστήριξη που χρειαζόταν για να κάνει την πρόοδο που απαιτούνταν για την ανάκαμψή του στο MotoGP.

«Έκανα ένα πολύ μεγάλο λάθος στην αρχή της σεζόν όταν έπεσα στη Σεπάνγκ και τραυματίστηκα», εξήγησε. «Η επιστροφή μου ήταν αρκετά γρήγορη και αυτό δεν βοήθησε στη δημιουργία του set-up της μοτοσυκλέτας. Η μεγάλη αλλαγή είναι ότι είχαμε κάποιες δοκιμές στα μέσα της σεζόν, όπου είχαμε χρόνο να δουλέψουμε πάνω στους εαυτούς μας, και βρήκαμε κάτι που με βοήθησε να οδηγώ καλύτερα τη μοτοσυκλέτα».

Αν οι δυσκολίες του Φερνάντεθ στις αρχές του 2025 ήταν μεμονωμένες, δεν θα αποτελούσαν τόσο μεγάλο πρόβλημα. Ωστόσο, ήταν μέρος ενός ευρύτερου μοτίβου χαμηλών επιδόσεων στο MotoGP. Η πρώτη του σεζόν με την Tech3 KTM δεν αναμενόταν να εντυπωσιάσει, αλλά η μετακίνησή του στην τότε ομάδα RNF το 2024 θα έπρεπε να είχε βελτιώσει την πορεία του. Αντ' αυτού, τερμάτισε 20ός στο πρωτάθλημα, τέσσερις θέσεις πίσω από τον ομόσταυλό του Μιγκέλ Ολιβέιρα, με μια πέμπτη θέση στη Βαλένθια να αποτελεί το μοναδικό αξιοσημείωτο αποτέλεσμα της χρονιάς.

Το 2024, έδειξε εκλάμψεις ταχύτητας, προκρινόμενος στην πρώτη σειρά εκκίνησης τόσο στον αγώνα της Καταλονίας όσο και της Γερμανίας και οδηγώντας το Σπριντ της Βαρκελώνης μέχρι την πτώση του. Όμως, μια αλλαγή στα μέσα της σεζόν στην τελευταία έκδοση της Aprilia αποδείχθηκε λανθασμένη, και κατέληξε 16ος στο πρωτάθλημα με μόλις 15 περισσότερους πόντους από την προηγούμενη σεζόν.

Ο επικεφαλής της Trackhouse, Μπρίβιο, εξήγησε πώς ο Φερνάντεθ επικεντρώθηκε στη φυσική του κατάσταση κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αλλά χρειαζόταν χρόνο για να ανακτήσει την αυτοπεποίθηση που απαιτείται για να παλέψει στην κορυφή το 2025. «Είναι ένα μεγάλο ταλέντο. Χρειάζεται απλώς να διορθώσεις (μερικά πράγματα), να πιστέψεις στον εαυτό σου, να είσαι συγκεντρωμένος στη δουλειά, να προσπαθήσεις να βρεις το σύστημα εργασίας, πώς να δουλεύεις σε ένα γκαράζ, δίνοντας σημασία στα σημαντικά πράγματα, να είσαι συγκεντρωμένος και εστιασμένος σε ό,τι μετράει», ανέφερε αρχικά ο Μπρίβιο στο MotoGP.com.

«Η αρχή αυτής της σεζόν ήταν αρκετά δύσκολη. Δυσκολευόμασταν να πάρουμε βαθμούς, αλλά συνεχίσαμε να συζητάμε και να προσπαθούμε να δούμε τι μπορούμε να βελτιώσουμε. Δούλεψε επίσης πολύ κατά τη διάρκεια του χειμώνα στη φυσική του προετοιμασία, η οποία υστερούσε λίγο πέρυσι. Στη συνέχεια, αρχίσαμε να μπαίνουμε στην πρώτη δεκάδα στο Λε Μαν. Μετά αρχίσαμε να λέμε, "ας προσπαθήσουμε να μπούμε στην πρώτη επτάδα", αλλά ξαφνικά ανέβηκε στο βάθρο αυτά τα δύο τελευταία αγωνιστικά τριήμερα. Είμαι χαρούμενος γιατί μπορεί να δείξει το ταλέντο του. Έδειξε πώς μπορεί επίσης να είναι έξυπνος και καλός στη διαχείριση των αγώνων. Ήρθε εδώ πολύ ενθουσιασμένος μετά τη Μανταλίκα, με το βάθρο. Έτσι, πιθανότατα, ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή του».

Ο Ρίβολα συμμερίστηκε αυτή την άποψη, τονίζοντας ότι ποτέ δεν αμφέβαλλε για το ταλέντο ή την ταχύτητα του Φερνάντεθ. Άλλωστε, ο Ισπανός αναβάτης κατέκτησε οκτώ νίκες και ανέβηκε 12 φορές στο βάθρο στην μοναδική του σεζόν στη Moto2, πριν κάνει το άλμα στη μεγάλη κατηγορία.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να συζητάμε για το επίπεδο του ταλέντου του Ραούλ», δήλωσε. «Αυτό που πρέπει να συζητήσουμε είναι ο τρόπος που δούλευε. Τώρα, με τον Ντάβιντε και με τη βοήθεια του (τεχνικού διευθυντή της Aprilia) Φαμπιάνο (Στερλατσίνι), έχει ανθρώπους που μπορεί να εμπιστευτεί. Αυτό είναι πάρα, πάρα πολύ σημαντικό. Επομένως, ανυπομονώ πραγματικά να δω τους επόμενους τρεις αγώνες».

Η Aprilia έχει υψηλές προσδοκίες για τον 25χρονο. Με τον Χόρχε Μάρτιν να παραμένει εκτός λόγω τραυματισμού και τον Άι Ογκούρα να επιστρέφει μόλις το περασμένο τριήμερο στην Αυστραλία από τη δική του πτώση, ο Ρίβολα εναποθέτει τις ελπίδες του στους Μάρκο Μπετζέκι και Ραούλ Φερνάντεθ για την τελική ευθεία της χρονιάς.