Σαν σήμερα «έφυγε» από τη ζωή ο Ζιλ Μπιανκί, ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα της Formula 1 (vids)

Ζιλ Μπιανκί

i

©Imago

Σαν σήμερα «έφυγε» από τη ζωή ο Ζιλ Μπιανκί, ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα της Formula 1 (vids)

Άγγελος Φραγκισκάτος 20:27 - 17.07.2025 / Ανανεώθηκε: 20:31 - 17.07.2025

Σαν σήμερα, 17 Ιουλίου 2015, ο κόσμος της Formula 1 θρήνησε την απώλεια του Ζιλ Μπιανκί, ενός πολλά υποσχόμενου οδηγού που έφυγε από τη ζωή μόλις στα 25 του χρόνια.

Σαν σήμερα, πριν από δέκα χρόνια, ο Ζιλ Μπιανκί «έφυγε» από τη ζωή, εννέα μήνες μετά το τραγικό ατύχημα στο γκραν πρι της Ιαπωνίας το 2014. Ήταν ο πρώτος οδηγός που έχασε τη ζωή του από τραύματα που υπέστη κατά τη διάρκεια αγώνα της Formula 1, μετά τον Άιρτον Σένα, 21 χρόνια νωρίτερα.

Παρά το πέρασμα μιας δεκαετίας, η Formula 1 δεν έχει ξεχάσει τον Γάλλο οδηγό, του οποίου η καριέρα έδειχνε πολλά υποσχόμενη. Από τα μνημεία στη Σουζούκα μέχρι τους συνεχείς φόρους τιμής από το βαφτιστήρι του, Σαρλ Λεκλέρ, το όνομα του Μπιανκί, παραμένει ζωντανό στις συζητήσεις για το άθλημα.

Ο Μπιανκί είχε μια επιτυχημένη πορεία στις μικρότερες κατηγορίες, κερδίζοντας αγώνες και πρωταθλήματα, προσελκύοντας το ενδιαφέρον της Ferrari. Μετά από ένα επιτυχημένο τεστ δοκιμών, υπέγραψε ως μέλος της Ακαδημίας Οδηγών της Scuderia, η οποία ουσιαστικά γεννήθηκε χάρη σε αυτόν.

Συνέχισε να δοκιμάζει για την ιταλική ομάδα, ενώ παράλληλα ανέβαινε τις κατηγορίες, τερματίζοντας τρίτος στο πρωτάθλημα GP2 το 2011 και το 2012. Κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2012, συμμετείχε σε ελεύθερες δοκιμές με τη Force India σε αρκετούς αγώνες, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία.

Το ντεμπούτο του στη Formula 1 ήρθε το 2013 με την Marussia, αντικαθιστώντας τον Λουίζ Ράζια. Αν και ξεπέρασε τον teammate του, Μαξ Τσίλτον, το μονοθέσιο δεν ήταν ανταγωνιστικό, με καλύτερο αποτέλεσμα την 13η θέση στη Μαλαισία.

Το 2014, η Marussia παρέμεινε ουραγός στη βαθμολογία. Ωστόσο, στο γκραν πρι του Μονακό, ο Μπιανκί τερμάτισε ένατος, χαρίζοντας στην ομάδα τους μοναδικούς της βαθμούς στη Formula 1. Αυτό το επίτευγμα έμελλε να είναι η κορυφαία στιγμή της ομάδας πριν από την τραγωδία στη Σουζούκα.

Υπό καταρρακτώδη βροχή, ο Μπιανκί έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και συγκρούστηκε με γερανό που απομάκρυνε το Sauber του Άντριαν Σούτιλ. Μετά από χειρουργική επέμβαση, έπεσε σε κώμα, όπου παρέμεινε μέχρι τον θάνατό του εννέα μήνες αργότερα.

Ο θάνατος του Γάλλου επιτάχυνε την εισαγωγή του «Halo», του συστήματος προστασίας του cockpit, το 2018. Η κληρονομιά του, όμως, ξεπερνά τις βελτιώσεις ασφαλείας. Ο Μπιανκί ήταν πάντα μαχητής, διατηρώντας το αγωνιστικό του πνεύμα παρά τις δυσκολίες.

Δυστυχώς, δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να οδηγήσει ένα κορυφαίο μονοθέσιο, παρά τις φήμες για μια πιθανή μεταγραφή στη Ferrari. Δέκα χρόνια μετά, το όνομά του παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένο με το άθλημα.