Ο Λεκλέρ αποτίει φόρο τιμής στον Ζιλ Μπιανκί για τα δέκα χρόνια από το δυστύχημά του στη Σουζούκα

Κράνος Σαρλ Λεκλέρ για τον αδικοχαμένο Ζιλ Μπιανκί

i

©Scuderia Ferrari

Ο Λεκλέρ αποτίει φόρο τιμής στον Ζιλ Μπιανκί για τα δέκα χρόνια από το δυστύχημά του στη Σουζούκα

Άγγελος Φραγκισκάτος 22:06 - 05.04.2024 / Ανανεώθηκε: 22:10 - 05.04.2024

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο τριήμερο του GP της Ιαπωνίας θα έχει στο κράνος του τα χρώματα του Ζιλ Μπιανκί, ο οποίος έχασε τη ζωή του μετά το σοβαρό τραυματισμό στη Σουζούκα πριν από δέκα χρόνια.

Ο Σαρλ Λεκλέρ θα αγωνιστεί στο γκραν πρι της Ιαπωνίας με τον αριθμό 17 στο κράνος του. Ο Μονεγάσκος της Ferrari με αυτή τη κίνηση αποτίει φόρο τιμής στον Ζιλ Μπιανκί, ο οποίος είχε τραυματιστεί σοβαρά στην θρυλική πίστα της Σουζούκα πριν από περίπου 10 χρόνια, στις 5 Οκτωβρίου 2014.

Ο οδηγός της Marussia έχασε στον 43ο γύρο τον έλεγχο του μονοθέσιου στη στροφή Dunlop, μια αριστερή παρατεταμένη στροφή. Έπεσε με τέρμα το γκάζι πάνω στον γερανό που υπήρχε στην πίστα για να καθαρίσει τα συντρίμμια από το ατύχημα του Αντριάν Σούτιλ και έχασε τις αισθήσεις του.

Ο Μπιανκί προσέκρουσε στον γερανό με ταχύτητα 212 χλμ/ώρα. Η ράβδος κυλίνδρων αποκόπηκε εντελώς από το αυτοκίνητο, ενώ οι μηχανές και τα συστήματα εξάτμισης διασκορπίστηκαν.

Την ημέρα του αγώνα έβρεχε ασταμάτητα. Μετά το ατύχημα όταν οι διοργανωτές αντιλήφθηκαν τη σοβαρότητα της κατάστασης, ο αγώνας διακόπηκε. O Γάλλος πιλότος μεταφέρθηκε αμέσως με ασθενοφόρο στο περιφερειακό ιατρικό κέντρο. Γρήγορα ωστόσο διαπιστώθηκε ότι ο Μπιανκί θα έπρεπε να εισαχθεί στην εντατική.

Γι΄ αυτό μεταφέρθηκε σε άλλο νοσοκομείο 16 χιλιόμετρα από αυτό όπου αρχικά διακομίσθηκε. Για τη μεταφορά του επιλέχθηκε ασθενοφόρο και όχι ελικόπτερο, καθώς η πτήση δεν θεωρήθηκε ασφαλής εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Στο νοσοκομείο διαγνώστηκε με σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι.

Ο Μπιανκί έμεινε σε κώμα για εννιά μήνες. Ο πατέρας του δήλωνε ότι όλους αυτούς τους μήνες δεν υπήρξε καμία σοβαρή πρόοδος στην υγεία του. Έτσι στις 17 Ιουλίου του 2015 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία μόλις 25 χρόνων. Ήταν ο πρώτος θάνατος οδηγού της Formula 1 μετά από 21 χρόνια και τον θάνατο του Άιρτον Σένα την Πρωτομαγιά του 1994 στην πίστα της Ίμολα.

«Ένα ιδιαίτερο κράνος, στην μνήμη ενός πολύ σημαντικού ανθρώπου για εμένα. Φέτος συμπληρώνονται 10 χρόνια από τότε που χάσαμε εδώ στην Ιαπωνία τον Ζιλ. Τόσες πολλές κοινές αναμνήσεις που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Μου λείπεις και θα κάνω τα πάντα για να φέρω αυτό το κράνος στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου την Κυριακή», έγραψε ο Λεκλέρ σε ανάρτησή του στο Twitter.

Παράλληλα, οι Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί της Alpine, μίλησαν με εξίσου θερμά λόγια για τον αδικοχαμένο συμπατριώτη τους, λέγοντας: «Ήταν μια τραγική μέρα, ό,τι συνέβη στον Ζιλ προκαλεί θλίψη σε όλους μας», είπε ο Οκόν.

Ο Ζιλ ήταν για όλους μας η ελπίδα του γαλλικού μότορσπορ. Ήταν ο νέος οδηγός που ερχόταν, και σίγουρα θα πετύχαινε, ίσως γινόταν και πρωταθλητής μια μέρα. Έτσι τον βλέπαμε. Οδηγούσα στην [πίστα καρτ της] Brignoles αρκετά και τον έβλεπα να αγωνίζεται, όπως και τον Σαρλ όταν ήταν μικρότερο, και είναι πολύ λυπηρό να ερχόμαστε εδώ».

Από τη πλευρά του ο Γκασλί δήλωσε: «Πάντα θα θυμόμαστε τον Ζιλ για τον άνθρωπο που ήταν. Και σαν έναν οδηγό, αλλά και σαν μια πολύ ευγενική ύπαρξη. Ήταν το παράδειγμα για πολλούς οδηγούς, αλλά ειδικά στη Γαλλία.

Όταν ήμασταν μικροί πάντοτε τον βλέπαμε ως τον επόμενο μεγάλο οδηγό, διότι όλοι πιστεύω ότι ήξεραν ότι θα κατάφερνε να φτάσει στη Ferraari. Είναι πολύ, πολύ λυπηρή η ανάμνηση όσων συνέβησαν. Αναμφίβολα άφησε το σημάδι του στη F1, και αναμφίβολα θα τον θυμάμαι για πάντα», κατέληξε.