Με την έναρξη της καλοκαιρινής διακοπής στο MotoGP, ήρθε η ώρα για την επαναξιολόγηση της κατάταξης των κατασκευαστών με βάση την απόδοσή τους τους τελευταίους 12 μήνες.
Με την έναρξη της καλοκαιρινής παύσης στο MotoGP, ήρθε η ώρα να επανεξεταστεί η κατάταξη των κατασκευαστών με βάση την απόδοσή τους τους τελευταίους 12 μήνες.
Αυτή η κατάταξη χρησιμοποιείται για να καθοριστεί ποια ομάδα θα έχει ποια όρια στην ανάπτυξή της τους επόμενους έξι μήνες. Στην προκειμένη περίπτωση, για να διαμορφωθεί η κατάταξη, ελήφθησαν υπόψη όλες οι εκκινήσεις από την αρχή της σεζόν του 2025, καθώς και αυτές μετά την καλοκαιρινή παύση του 2024.
)
22:19 - 25.07.2025
Το Μοτέγκι θα φιλοξενεί το MotoGP για τουλάχιστον πέντε ακόμη χρόνια
Η πίστα του Μοτέγκι θα παραμείνει στο καλεντάρι του MotoGP τουλάχιστον μέχρι το 2028, μετά από συμφωνία για επέκταση του συμβολαίου της για πέντε χρόνια, όπως ανακοίνωσε η Dorna.
Αυτή η κατάταξη δείχνει ότι σε αυτό το στάδιο δεν θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με τους τελευταίους 18 μήνες και, κατά συνέπεια, η Ducati παραμένει στην Κατηγορία Α, όπου οι περιορισμοί είναι οι πιο αυστηροί. Η Aprilia και η KTM είναι στην Κατηγορία C, ενώ οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές, Honda και Yamaha, είναι στην Κατηγορία D, όπου υπάρχει η μεγαλύτερη ελευθερία.
Η κατανομή στις κατηγορίες καθορίζεται με βάση το ποσοστό των βαθμών που κερδίζει κάθε κατασκευαστής στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Σε αυτό το πρωτάθλημα, οι ομάδες κερδίζουν πόντους μόνο από τον αναβάτη τους με την καλύτερη κατάταξη σε κάθε αγώνα, ανεξάρτητα από το αν ανήκει στην εργοστασιακή ομάδα ή όχι.
Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των κατηγοριών περιορισμών ανάπτυξης;
Στην Κατηγορία Α (>85%): Οι κατασκευαστές έχουν 170 ελαστικά για δοκιμές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο τους δοκιμαστικούς οδηγούς τους στις ιδιωτικές δοκιμές, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο σε τρεις διαφορετικές πίστες. Επιπλέον, αυτές οι ομάδες δεν έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν αναβάτες με wild card κατά τη διάρκεια της σεζόν, και οι οδηγοί τους έχουν οκτώ κινητήρες ανά σεζόν, των οποίων οι προδιαγραφές είναι «παγωμένες». Ο αριθμός των αεροδυναμικών είναι επίσης περιορισμένος σε δύο ανά σεζόν.
Στην Κατηγορία Β (60-85%): Οι κατασκευαστές έχουν 190 ελαστικά για δοκιμές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο τους δοκιμαστικούς οδηγούς τους στις ιδιωτικές δοκιμές, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο σε τρεις διαφορετικές πίστες. Επιπλέον, αυτές οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν οδηγούς με wild card τρεις φορές κατά τη διάρκεια της σεζόν, και οι αναβάτες τους έχουν οκτώ κινητήρες ανά σεζόν, των οποίων οι προδιαγραφές είναι «παγωμένες». Ο αριθμός των αεροδυναμικών είναι επίσης περιορισμένος σε δύο ανά σεζόν.
Στην Κατηγορία C (35-60%): Οι κατασκευαστές έχουν 220 ελαστικά για δοκιμές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο τους δοκιμαστικούς οδηγούς τους στις ιδιωτικές δοκιμές, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο σε τρεις διαφορετικές πίστες. Επιπλέον, αυτές οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν οδηγούς με wild card σε έξι αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν, και οι αναβάτες τους έχουν οκτώ κινητήρες ανά σεζόν, των οποίων οι προδιαγραφές είναι «παγωμένες». Ο αριθμός των αεροδυναμικών είναι επίσης περιορισμένος σε δύο ανά σεζόν.
Στην Κατηγορία D (<35%): Οι κατασκευαστές έχουν 260 ελαστικά για δοκιμές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους βασικούς οδηγούς τους στις ιδιωτικές δοκιμές, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν σε απεριόριστο αριθμό διαφορετικών πιστών. Επιπλέον, αυτές οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν αναβάτες με wild card σε έξι αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν, και οι οδηγοί τους έχουν δέκα κινητήρες ανά σεζόν, των οποίων οι προδιαγραφές δεν είναι «παγωμένες». Ο αριθμός των αεροδυναμικών είναι περιορισμένος σε τρία ανά σεζόν.