Πιο μικρά και πιο γρήγορα: Οι εντυπωσιακές αλλαγές που έρχονται στα μονοθέσια του 2026
i

Πατ Σίμοντς / © Photo by Eric Alonso/Getty Images/Ideal Images

Πιο μικρά και πιο γρήγορα: Οι εντυπωσιακές αλλαγές που έρχονται στα μονοθέσια του 2026

Δημήτρης Μπαλής 13:28 - 10.02.2023 / Ανανεώθηκε: 13:28 - 10.02.2023

Αποκαλυπτικός ο Σίμοντς ενόψει των μεγάλων αλλαγών και καινοτομιών της Formula 1.

Με μια ματιά στο μέλλον, το οποίο είναι ήδη προσχεδιασμένο, ο Πατ Σίμοντς, επικεφαλής τεχνικών θεμάτων και πρώην στέλεχος της αγωνιστικής ομάδας της BMW στη Formula 1, έδωσε αρκετές πληροφορίες, μιλώντας στο Total-Motorsport.com, για το πώς θα είναι τα μονοθέσια του 2026.

Σε μια προσπάθεια να γίνει το σπορ ακόμα πιο συναρπαστικό, η FIA προχώρησε σε μια σειρά αλλαγών το 2022. Αυτές περιελάμβαναν κυρίως αλλαγές στο αεροδυναμικό πακέτο των αυτοκινήτων, κάτι που είχε ως συνέπεια τη χρήση πτερύγων με περισσότερες καμπύλες. 

Ξεχάσαμε δηλαδή την ίσιες πτέρυγες, ιδιαίτερα τις πίσω, ενώ εγκαινιάστηκαν και οι νέοι τροχοί των 18 ιντσών, αντί των 13. Ναι μεν, εμφανίστηκε το φαινόμενο porpoising ή αναπηδήσεων, αλλά σιγά σιγά οι ομάδες κατάφεραν να εγκλιματιστούν και τουλάχιστον οι περισσότερες, να το εξαλείψουν.

Με στόχο τη βιωσιμότητα, και την ουδετερότητα όσον αφορά στους ρύπους, το σπορ σκοπεύει να ακολουθήσει τις επιταγές της σύγχρονης εποχής και το 2030 θα είναι ουδέτερο κλιματικά. 

Πριν φτάσουμε στο 2030, όμως, τέσσερα χρόνια πριν και τρία από σήμερα, το 2026 δηλαδή, θα γίνουν και άλλες αλλαγές, που προφανώς έχουν να κάνουν με την εισαγωγή νέων ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων, που σαφώς θα το κάνουν ακόμα πιο θεαματικό.

«Ήδη δουλεύουμε για το 2026 και εδώ και περίπου δύο χρόνια έχουμε επικεντρωθεί στην αεροδυναμική. Βέβαια, όποτε ολοκληρώνεις ένα εγχείρημα, ποτέ δεν είσαι ικανοποιημένος, γιατί γνωρίζεις ότι μπορείς να τα πας καλύτερα. Καθώς οριστικοποιούσαμε τους κανονισμούς του 2022, διαπιστώσαμε ότι μπορούσαμε να είχαμε κάτι καλύτερο στα χέρια μας. Αυτό, μεταφέρεται στα μονοθέσια του 2026», είπε.

Ο Σίμοντς αναφερόμενος στα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα που θα φέρουν τα μελλοντικά αυτοκίνητα, συμπλήρωσε ότι ο χαρακτήρας και η εμφάνισή τους θα εξακολουθούν να παραπέμπουν σε αγωνιστικά της Formula 1. 

«Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε στις διαστάσεις. Ελπίζω να είναι πιο μικρά, καθώς αυτή τη στιγμή είναι πολύ μεγάλα. Θα έχουν ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα. Έτσι, θα δείτε κινούμενες πτέρυγες, αλλά θα αναγνωρίζονται ως αυτοκίνητα της Formula 1, θα έχουν επάνω τους την κληρονομιά».

Αυτά που δεν θα επιστρέψουν το 2026, όσο και αν οι φίλοι του σπορ θέλουν, θα είναι η ενεργή ανάρτηση και το traction control, καθώς ο Σίμοντς θεωρεί ότι η τεχνολογία δεν θα βελτίωνε απαραίτητα το θέαμα, έστω και αν ο ίδιος είδε τους οδηγούς να τα χρησιμοποιούν, όταν θήτευε στη Benetton. 

«Αμφιταλαντεύομαι σε αυτό. Το απόλαυσα πολύ όταν είχαμε αυτά τα αυτοκίνητα, και ως μηχανικός ήταν η πιο ενδιαφέρουσα στιγμή να σχεδιάζω μονοθέσια της Formula 1. Η ενεργή ανάρτηση δεν θα βοηθούσε στον τομέα των αναπηδήσεων. Η συχνότητά τους είναι υψηλή και ένα ενεργό σύστημα δε θα μπορούσε να τις αντιμετωπίσει. Ίσως μερικοί να τα κατάφερναν, πάντως, καθώς είναι εξαιρετικά έξυπνοι. Αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να προσφέρουμε θέαμα στους φιλάθλους. Αυτό έχει σημασία και όχι η τεχνολογία που αυτή τη στιγμή είναι κρυμμένη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

var disqus_config = function () { this.callbacks.onNewComment = [function(comment) { trackCommentGA4(comment); }]; }; (function() { var d = document, s = d.createElement('script'); s.src = 'https://www-sportal-gr.disqus.com/embed.js'; s.setAttribute('data-timestamp', +new Date()); (d.head || d.body).appendChild(s); })(); function trackCommentGA4(comment) { window.dataLayer = window.dataLayer || []; window.dataLayer.push({ event: 'submit_comment', form_state: 'success', method: 'cms' }); }