Η FIA βρίσκεται αντιμέτωπη με έντονη κριτική για τις αποφάσεις των αγωνοδικών στο GP του Μεξικό, με δύο περιστατικά να προκαλούν αντιδράσεις.
Η FIA ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας για δύο ξεχωριστά συμβάντα που προκάλεσαν ερωτηματικά σχετικά με τη διαχείριση της ασφάλειας στο GP του Μεξικό.
Το πρώτο αφορά ένα επικίνδυνο περιστατικό με τον Λίαμ Λόσον και δύο κριτές, ενώ το δεύτερο σχετίζεται με την απόφαση για την ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) προς το τέλος του αγώνα.
01:05 - 27.10.2025
Νόρις: «Έκανα τον αγώνα που ήθελα, ήταν όλα τέλεια»
Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Λάντο Νόρις, μετά την επικράτησή του στο GP του Μεξικό.
Παρολίγον τραγωδία με τον Λόσον και τους κριτές
Μόλις στον τρίτο γύρο του αγώνα, ο Λίαμ Λόσον της Racing Bulls βρέθηκε αντιμέτωπος με μια σοκαριστική στιγμή. Επιστρέφοντας στην πίστα μετά από μια απρογραμμάτιστη αλλαγή εμπρός πτέρυγας, παραλίγο να συγκρουστεί με δύο κριτές που βρίσκονταν πάνω στην αγωνιστική γραμμή στη στροφή 3.
Οι κριτές είχαν λάβει εντολή να εισέλθουν στην πίστα για να καθαρίσουν την περιοχή από θραύσματα που προέκυψαν από τα συμβάντα της εκκίνησης, αφού όλα τα μονοθέσια είχαν περάσει από το σημείο. Ωστόσο, η απρόσμενη είσοδος του Λόσον στα pit άλλαξε τα δεδομένα, με αποτέλεσμα ο Νεοζηλανδός να βγει από τα pit νωρίτερα από το αναμενόμενο και να βρεθεί μπροστά στους ανυποψίαστους κριτές.
Ο οδηγός της Racing Bulls ακούστηκε εξοργισμένος στην ενδοεπικοινωνία, φωνάζοντας χαρακτηριστικά: «Θα μπορούσα να τους είχα σκοτώσει». Η FIA επιβεβαίωσε ότι διεξάγει έρευνα για τις συνθήκες που οδήγησαν στην παρουσία των κριτών εντός της πίστας.
«Μετά το περιστατικό στη Στροφή 1, η αγωνιστική διεύθυνση του αγώνα ενημερώθηκε ότι υπήρχαν θραύσματα στην κορυφή της στροφής. Στον τρίτο γύρο, οι κριτές ειδοποιήθηκαν και τέθηκαν σε ετοιμότητα για να μπουν στην πίστα και να τα απομακρύνουν, μόλις περνούσαν όλα τα μονοθέσια από τη Στροφή 1. Μόλις έγινε σαφές ότι ο Λόσον είχε μπει στα πιτς, η εντολή ανακλήθηκε και στην περιοχή επιδείχθηκε διπλή κίτρινη σημαία. Εξετάζουμε ακόμη τι συνέβη στη συνέχεια.
Θέλουμε να υπογραμμίσουμε τον σεβασμό και την εκτίμησή μας προς την τοπική ομοσπονδία OMDAI, το Autodromo Hermanos Rodriguez και τους κριτές του αγώνα, που είναι εθελοντές και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφαλή και επιτυχημένη διεξαγωγή του σπορ. Ο επαγγελματισμός και η αφοσίωσή τους είναι ανεκτίμητα σε κάθε διοργάνωση», ανέφερε η ανακοίνωση της FIA.
Η εξήγηση για το VSC στο φινάλε
Η απόφαση για την ενεργοποίηση του VSC προς το τέλος του αγώνα, προκειμένου να απομακρυνθεί η ακινητοποιημένη Williams του Κάρλος Σάινθ, προκάλεσε έντονες συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα. Η FIA, ωστόσο, τόνισε ότι ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία.
Το VSC εμφανίστηκε σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν πίεζε τον Σαρλ Λεκλέρ για τη δεύτερη θέση. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στον τελευταίο γύρο, χωρίς να αφήσει περιθώριο για προσπεράσματα.
Εκπρόσωπος της FIA δήλωσε: «Ο Σάινθ σταμάτησε σε εκτεθειμένη θέση στη στροφή 14. Το μονοθέσιο άρχισε να βγάζει καπνό και η διεύθυνση του αγώνα έλαβε ειδοποιήσεις για φωτιά, κάτι που κατέστησε αναγκαία την επέμβαση των κριτών. Όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, ο αγώνας ουδετεροποιείται. Ενεργοποιήθηκε το VSC μέχρι το αυτοκίνητο να μετακινηθεί πίσω από τις μπαριέρες και ο αγώνας ολοκληρώθηκε κανονικά».
Ο ίδιος ο Λεκλέρ παραδέχτηκε μετά τον αγώνα πως «το VSC πιθανότατα μου έσωσε τη δεύτερη θέση». Από την πλευρά του, ο Φερστάπεν σχολίασε με ψυχραιμία την εξέλιξη: «Άλλες φορές η τύχη είναι με το μέρος μου, άλλες όχι. Έτσι είναι οι αγώνες».