Οι αγωνοδίκες του GP της Ολλανδίας αναίρεσαν την απόφασή τους να επιβάλουν ποινή στον Κάρλος Σάινθ για τη σύγκρουσή του με τον Λίαμ Λόσον κατά τη διάρκεια του αγώνα πριν από δύο εβδομάδες.
Η FIA ακύρωσε τους δύο βαθμούς ποινής που είχε λάβει ο Κάρλος Σάινθ για τη σύγκρουσή του με τον Λίαμ Λόσον κατά τη διάρκεια του GP της Ολλανδίας πριν από δύο εβδομάδες.
Ο Σάινθ και ο Λόσον μάχονταν για την έβδομη θέση αμέσως μετά την πρώτη επανεκκίνηση του αγώνα, όταν ο οδηγός της Williams αποφάσισε να επιτεθεί από την εξωτερική πλευρά της πρώτης στροφής. Τότε, όμως, υπήρξε επαφή μεταξύ των δύο, με αποτέλεσμα το πίσω αριστερό ελαστικό του Λόσον να βγει, ενώ ο Σάινθ έχασε την μπροστινή του πτέρυγα και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα pits.
)
11:30 - 14.09.2025
Ο Χούλκενμπεργκ παρομοίασε τον Μπορτολέτο με εκτυπωτή
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έκανε ένα παράξενο κομπλιμέντο στον ομόσταυλό του στη Sauber, Γκάμπριελ Μπορτολέτο, παρομοιάζοντάς τον με «έναν εκτυπωτή που δεν ξεμένει ποτέ από μελάνι».
Στη συνέχεια, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ο Σάινθ ήταν υπαίτιος για το συμβάν και του επιβλήθηκε ποινή δέκα δευτερολέπτων, καθώς και δύο βαθμοί ποινής στην άδειά του. Ο ίδιος ο οδηγός και η Williams δεν έμειναν ικανοποιημένοι από αυτή την ποινή και ανακοίνωσαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου στη Μόντσα ότι ζήτησαν επανεξέταση της κατάστασης, παρόλο που γνώριζαν ότι η ποινή των δέκα δευτερολέπτων δεν μπορούσε να ανακληθεί, καθώς είχε ήδη εκτιθεί από τον Ισπανό.
Για να γίνει επανεξέταση, η Williams έπρεπε να προσκομίσει «νέα και σημαντικά» στοιχεία, τα οποία δεν ήταν διαθέσιμα στους αγωνοδίκες κατά τη λήψη της αρχικής τους απόφασης. Η βρετανική ομάδα το έκανε αυτό, παρέχοντας καταγραφές από την κάμερα 360 μοιρών του μονοθεσίου του Σάινθ, την κάμερα του μονοθεσίου του Λόσον που έβλεπε προς τα πίσω, καθώς και μαρτυρίες από τον Ισπανό οδηγό.
Η επιτροπή δέχτηκε αυτά τα στοιχεία, καθώς τα πλάνα δεν είχαν μεταδοθεί από την FOM και, ως εκ τούτου, δεν ήταν διαθέσιμα σε αυτούς κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είχαν αποθηκευτεί σε κάρτες μνήμης και είχαν ληφθεί μόνο μετά το τέλος του αγώνα.
Μετά την επανεξέταση της υπόθεσης, κρίθηκε ότι το συμβάν ήταν πράγματι αγωνιστικό, χωρίς κανένας από τους δύο οδηγούς να φέρει μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Τονίζεται ότι μια στιγμιαία απώλεια ελέγχου από τον Λόσον ήταν μία από τις αιτίες του συμβάντος, αλλά λαμβάνεται επίσης υπόψη το γεγονός ότι με την επίθεσή του από την εξωτερική πλευρά της κλειστής στροφής, ο Σάινθ ανέλαβε μεγαλύτερο ρίσκο. Σύμφωνα με τους αγωνοδίκες, αν δεν υπήρχε επαφή μεταξύ των δύο εκείνη τη στιγμή, τότε θα υπήρχε στην έξοδο της στροφής και σε αυτή την περίπτωση ο Ισπανός θα ήταν πιο υπαίτιος.
Βάσει αυτού του συμπεράσματος, η επιτροπή που επανεξέτασε την υπόθεση έκρινε ότι τουλάχιστον μέρος της ποινής του Σάινθ, συγκεκριμένα οι δύο βαθμοί ποινής, μπορούσε να ακυρωθεί και, ως εκ τούτου, αυτή η απόφαση ελήφθη. Μετά από αυτήν, στην άδεια του Ισπανού παραμένουν δύο βαθμοί ποινής, οι οποίοι του είχαν δοθεί κατά τη διάρκεια του GP του Μπαχρέιν, όπου «έσπρωξε» τον Κίμι Αντονέλι εκτός πίστας.