Οι Ζακ Μπράουν και Αντρέα Στέλλα της McLaren αναλύουν την εσφαλμένη στρατηγική απόφαση που στέρησε από τον Όσκαρ Πιάστρι τη νίκη και από τον Λάντο Νόρις μια θέση στο βάθρο στο GP του Κατάρ.
Η McLaren ανέλαβε την πλήρη ευθύνη για το τεράστιο σφάλμα της στο γκραν πρι του Κατάρ, το οποίο κόστισε στον Όσκαρ Πιάστρι μια πιθανή νίκη. Ο Αυστραλός οδηγός έκανε μια τέλεια εκκίνηση από την πολ ποζίσιον και ηγήθηκε στους πρώτους γύρους, μέχρι που το αυτοκίνητο ασφαλείας στον έβδομο γύρο προκάλεσε χάος.
Με κάθε σετ ελαστικών να επιτρέπεται για μέγιστο αριθμό 25 γύρων, όλοι οι οδηγοί εκτός από τους δύο της McLaren μπήκαν στα pits, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να διασφαλίζει ότι δεν θα χανόταν χρόνος. Η μαζική είσοδος στα pits έπιασε τη McLaren εξαπίνης, με τον επικεφαλής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα, να επιβεβαιώνει ότι η απόφαση να μην μπουν στα pits ήταν μια συνειδητή επιλογή της ομάδας.
17:52 - 01.12.2025
Η Red Bull απολογείται για τα σχόλια κατά του Αντονέλι
Η Red Bull με ανακοίνωσή της απολογήθηκε για τα σχόλια εναντίον του Κίμι Αντονέλι.
Τελικά, το λάθος αυτό επέτρεψε στον Μαξ Φερστάπεν να κατακτήσει τη νίκη μπροστά από τον Πιάστρι που τερμάτισε δεύτερος, με τον Λάντο Νόρις να ολοκληρώνει τον αγώνα στην τέταρτη θέση. Ως αποτέλεσμα, ο Φερστάπεν βρίσκεται μόλις 12 βαθμούς πίσω από τον Νόρις ενόψει του τελευταίου αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, ενώ ο Πιάστρι είναι 16 βαθμούς πίσω από τον ομόσταυλό του.
Στέλλα: «Δεν περιμέναμε ότι θα έμπαιναν όλοι»
Ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, μιλώντας στο Sky Sports, εξήγησε το σκεπτικό πίσω από την απόφαση. «Δεν περιμέναμε ότι όλοι οι υπόλοιποι θα έμπαιναν στα pits. Αν όλοι πίσω σου μπαίνουν, τότε είναι ξεκάθαρο ότι κι εσύ πρέπει να μπεις», δήλωσε αρχικά.
«Όταν προηγείσαι, δεν ξέρεις τι θα κάνουν οι άλλοι. Υπήρχε και ο κίνδυνος να χάσει χρόνο ο Λάντο λόγω διπλού pit-stop. Αλλά η κύρια αιτία ήταν ότι απλώς δεν περιμέναμε πως θα έμπαιναν όλοι. Εκ του αποτελέσματος, ήταν μια λανθασμένη απόφαση», παραδέχθηκε ο Ιταλός.
Ο Στέλλα πρόσθεσε ότι η υψηλή φθορά των ελαστικών εμπόδισε την ομάδα να εκμεταλλευτεί τον ανώτερο ρυθμό της. «Πιστεύαμε πως ο ρυθμός μας θα μας επέτρεπε να ανοίξουμε τη διαφορά, αλλά η φθορά ήταν πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι περιμέναμε. Οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο ασφαλείας θα μας έβαζε σε πολύ δυνατή θέση, αλλά η στρατηγική όσων μπήκαν στον 7ο γύρο λειτούργησε πολύ καλά για εκείνους.
Είναι ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα. Ήμασταν σε θέση να κερδίσουμε με τον Όσκαρ, το άξιζε. Ήταν ο ταχύτερος στις κατατακτήριες και στο Σπριντ, ενώ και ο Λάντο θα μπορούσε να ανέβει στο βάθρο. Χάσαμε τη νίκη και το βάθρο. Πρέπει να επανεξετάσουμε την απόφασή μας και να επιστρέψουμε πιο δυνατοί», κατέληξε.
Μπράουν: «Κάναμε ένα τεράστιο λάθος»
Ακόμη πιο κατηγορηματικός ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Ζακ Μπράουν, ο οποίος μιλώντας στο Sky Γερμανίας, δεν έκρυψε την απογοήτευσή του. «Κάναμε ξεκάθαρα ένα τεράστιο λάθος. Ο Όσκαρ ήταν άψογος όλο το αγωνιστικό τριήμερο. Του χαρίσαμε τη νίκη, αυτή είναι η πραγματικότητα», τόνισε.
«Χαρίσαμε και το βάθρο του Λάντο. Είναι πολύ απογοητευτικό. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μάθουμε από αυτό. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο τριήμερο με μεγάλα μαθήματα. Πρέπει να παλέψουμε δυνατά στο Άμπου Ντάμπι. Δεν πρέπει να επαναλάβουμε τέτοια λάθη», συμπλήρωσε ο Αμερικανός.
Ερωτηθείς για το αν η απόφαση επηρεάστηκε από την προσπάθεια διατήρησης ισορροπίας μεταξύ των οδηγών, ο Μπράουν ήταν κάθετος: «Όχι, το χειριστήκαμε λάθος και το πληρώσαμε. Ήταν επώδυνο να το βλέπω. Αλλά κερδίζουμε μαζί, χάνουμε μαζί. Θα επιστρέψουμε δυνατοί στο Άμπου Ντάμπι. Θέλω να ζητήσω μια μεγάλη συγγνώμη από τα παιδιά (Πιάστρι και Νόρις)».
Ο Μπράουν δεν παρέλειψε να συγχαρεί τον Φερστάπεν για τη νίκη του στο Κατάρ, λέγοντας: «Οδήγησε έναν εξαιρετικό αγώνα. Η Red Bull πήρε τη σωστή απόφαση - εμείς του χαρίσαμε ουσιαστικά τον αγώνα, όχι βέβαια ότι δεν έκανε και σπουδαία δουλειά. Ο Όσκαρ ήταν σε άλλο επίπεδο όλο το τριήμερο. Είχε μια μικρή ζημιά μετά από μια έξοδο στο μέσον του αγώνα, αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό άλλαξε το αποτέλεσμα», κατέληξε.