Οι οδηγοί της Formula 1 εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για την πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών του GP του Λας Βέγκας, καθώς οι προβλέψεις κάνουν λόγο για έντονη βροχόπτωση.
Το Λας Βέγκας, όπως και η ευρύτερη περιοχή της κομητείας Κλαρκ, αντιμετωπίζει έντονες βροχοπτώσεις τις τελευταίες ημέρες, με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία να εκδίδει προειδοποίηση για πλημμύρες.
Η σφοδρή νεροποντή της Τρίτης (18/11) πλημμύρισε ορισμένους δρόμους γύρω από την πόλη της Νεβάδα, χωρίς ωστόσο να προκαλέσει προβλήματα στην ίδια την πίστα δρόμου, μήκους 6,2 χιλιομέτρων. Παρόλο που οι αναφορές περί κινδύνου για τη διεξαγωγή του αγωνιστικού τριημέρου είναι υπερβολικές, η προοπτική περισσότερης βροχής δεν είναι κάτι που χαροποιεί τους οδηγούς της Formula 1.
01:08 - 21.11.2025
Προχωρά σε δίκη η αγωγή του Μάσα για το πρωτάθλημα του 2008
Μια πρώτη δικαστική νίκη κατέγραψε ο Φελίπε Μάσα, καθώς το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου αποφάσισε ότι η αγωγή του για το χαμένο πρωτάθλημα της Formula 1 του 2008 θα εκδικαστεί κανονικά.
Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών (FP2) του Λας Βέγκας, με την επίσημη μετεωρολογική υπηρεσία της FIA, Meteo France, να προβλέπει 40% πιθανότητα βροχόπτωσης. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με το 20% που ισχύει για το FP1, καθώς και για το FP3 και τις κατατακτήριες, ενώ ο αγώνας της Κυριακής αναμένεται να διεξαχθεί σε στεγνό οδόστρωμα.
Η πίστα της πόλης είναι γνωστή για την ολισθηρότητά της ακόμα και στις καλύτερες συνθήκες. Η προσθήκη της βροχής, κάτι που θα συνέβαινε για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα, δεν είναι μια προοπτική που ενθουσιάζει κανέναν οδηγό, όπως φάνηκε από τις δηλώσεις στην media day ενόψει του τριημέρου του Λας Βέγκας.
«Σίγουρα θα είναι μια πολύ πικάντικη περίοδος. Κανένας οδηγός δεν έχει οδηγήσει εδώ (σε βρεγμένο), οπότε νομίζω ότι θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιος θα προσαρμοστεί γρήγορα σε αυτές τις συνθήκες. Επίσης, σε αυτές τις πολύ κρύες συνθήκες με τα ενδιάμεσα ελαστικά, οι κουβέρτες δεν είναι τόσο ζεστές όσο παλιά, οπότε πιστεύω ότι θα είναι πολύ δύσκολο ακόμα και να ανεβάσουμε θερμοκρασία», δήλωσε ο Γιούκι Τσουνόντα.
Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Λάντο Νόρις, του οποίου το μονοθέσιο της McLaren τείνει να αποδίδει καλά με τα ενδιάμεσα ελαστικά, είπε ότι οι δοκιμές της Παρασκευής (21/11) θα μπορούσαν να γίνουν «άσχημες» και να αποτελέσουν «μια τρελή πρόκληση» στο βρεγμένο.
«Νομίζω ότι θα είναι μια απίστευτα δύσκολη πίστα στη βροχή - ναι, αρκετά άσχημη, πιστεύω. Θα είναι μια τεράστια πρόκληση. Προφανώς δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για λάθη - είναι αρκετά δύσκολη και γρήγορη για πίστα δρόμου. Έχεις τις λευκές γραμμές, όλη τη βαφή, που μερικές φορές είναι φρικτή όταν είσαι στο μονοθέσιο. Θα είναι μια τρελή πρόκληση αν παραμείνει βρεγμένη - ειδικά αν δεν στεγνώνει γρήγορα λόγω της θερμοκρασίας. Είμαι ενθουσιασμένος και για τα δύο, αλλά προτιμώ να είναι στεγνά», ανέφερε ο Βρετανός.
Η πίστα του Λας Βέγκας, η οποία ενσωματώνει ένα μεγάλο τμήμα του διάσημου Strip, συνδυάζει μεγάλες ευθείες και αργές στροφές 90 μοιρών, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο για τους οδηγούς να ανεβάσουν αρκετή θερμοκρασία στα ελαστικά της Pirelli.
Επιπλέον, οι θερμοκρασίες προβλέπεται να φτάσουν τους 10 βαθμούς Κελσίου, τιμή που είναι «μερικούς βαθμούς κάτω από τον μέσο όρο» για την εποχή. Αυτό σημαίνει ότι όποιος καταφέρει να φέρει και να διατηρήσει τα ελαστικά της Pirelli στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, όπως έκανε η Mercedes το 2024, θα ξεκινήσει το τριήμερο με πλεονέκτημα. Αυτό ισχύει τόσο για τις κατατακτήριες, όπου η αύξηση της θερμοκρασίας των ελαστικών αποτελεί μεγάλη πρόκληση, όσο και για τον αγώνα, όπου η παραμόρφωση (graining) των ελαστικών θα μπορούσε να γίνει ένα καταστροφικό ζήτημα.
«Αυτή είναι πιθανότατα η πιο ολισθηρή πίστα στην οποία πηγαίνουμε. Όσον αφορά την πρόσφυση που είχαμε τα τελευταία δύο χρόνια, το να κάνουμε τα ελαστικά να δουλέψουν εδώ ήταν πολύ, πολύ δύσκολο σε αυτές τις ψυχρές συνθήκες. Προφανώς, αυτά τα ελαστικά έχουν ένα πολύ στενό παράθυρο λειτουργίας και αυτό θα είναι ακόμα χειρότερο όταν πρόκειται για τα ενδιάμεσα ή τα ελαστικά για ακραία βροχή. Αλλά είμαι έτοιμος για την πρόκληση αν την αντιμετωπίσουμε», είπε από την πλευρά του ο Λιούις Χάμιλτον.