Τέλος η πιο μαλακή γόμα της Pirelli από το 2026

Ελαστικά της Pirelli

i

©Imago

Τέλος η πιο μαλακή γόμα της Pirelli από το 2026

Άγγελος Φραγκισκάτος 20:46 - 26.11.2025 / Ανανεώθηκε: 20:46 - 26.11.2025

Η Pirelli αποφάσισε την κατάργηση της πιο μαλακής γόμας της, της C6, με τη γκάμα των ελαστικών για τη Formula 1 του 2026 να επιστρέφει σε πέντε διαθέσιμες επιλογές.

Έπειτα από τα πολυάριθμα παράπονα των οδηγών της Formula 1, η Pirelli έλαβε την απόφαση να καταργήσει την πιο μαλακή γόμα της γκάμας της, την C6, μετά από μόλις ένα έτος χρήσης.

Η γόμα C6 δημιουργήθηκε με σκοπό να χρησιμοποιείται σε πίστες δρόμου, ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία στις στρατηγικές. Στην πράξη, ωστόσο, αυτό το μοντέλο ελαστικών αποδείχθηκε εξαιρετικά αντιδημοφιλές μεταξύ όλων των οδηγών, οι οποίοι το επέκριναν στα τέσσερα αγωνιστικά τριήμερα που χρησιμοποιήθηκε: στην Εμίλια-Ρομάνια, το Μονακό, τον Καναδά και το Αζερμπαϊτζάν. Κατά τη διάρκεια αυτών των αγώνων, η μεσαία γόμα (C5) συχνά απέδιδε καλύτερα από την C6, όχι μόνο στους αγώνες, κάτι που είναι αναμενόμενο, αλλά και στις κατατακτήριες δοκιμές.

Την επόμενη χρονιά, όμως, η C6 δεν θα προκαλεί πλέον προβλήματα στους οδηγούς, καθώς η Pirelli αποφάσισε να την αποσύρει. Ο λόγος που επικαλείται η ιταλική εταιρεία είναι ότι κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η διαφορά στον ρυθμό μεταξύ της C5 και της C6 ήταν εξαιρετικά μικρή. Για τον λόγο αυτό, η Pirelli προτίμησε να παρέχει μόνο πέντε διαφορετικούς τύπους ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα (C1-C2-C3-C4-C5) στις ομάδες και τους οδηγούς για την επόμενη σεζόν.

Η τελική έγκριση των ελαστικών για τη σεζόν του 2026 θα πραγματοποιηθεί στις 15 Δεκεμβρίου. Πριν από αυτό, οι ομάδες του παγκοσμίου πρωταθλήματος θα έχουν την ευκαιρία να τις δοκιμάσουν κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης μονοήμερης δοκιμής που θα διεξαχθεί στο Άμπου Ντάμπι δύο ημέρες μετά το τέλος της σεζόν του 2025.

«Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη διαφορά απόδοσης μεταξύ των ελαστικών σε χρόνο γύρου, ώστε να εξασφαλιστεί μια ευρεία και σταθερή απόκλιση που θα προσφέρει περισσότερες στρατηγικές επιλογές. Η απόφαση να μην επικυρωθεί η έκτη και πιο μαλακή γόμα ελήφθη επειδή ήταν αδύνατο να εξασφαλιστεί αυτή η απαίτηση. Οι πιο πρόσφατες δοκιμές έδειξαν ότι η διαφορά στους χρόνους μεταξύ των πρωτοτύπων C5 και C6 ήταν πολύ μικρή, χωρίς να προσφέρει κανένα σημαντικό πλεονέκτημα απόδοσης», ανέφερε η Pirelli.

Tags: