Η McLaren αποκάλυψε τον λόγο του διπλού αποκλεισμού στο Λας Βέγκας

Αντρέα Στέλλα

i

©Imago

Η McLaren αποκάλυψε τον λόγο του διπλού αποκλεισμού στο Λας Βέγκας

Ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, εξήγησε τον λόγο της υπερβολικής φθοράς στο πάτωμα των μονοθεσίων των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, που οδήγησε στον αποκλεισμό τους από το GP του Λας Βέγκας.

Ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, αποκάλυψε τον λόγο της υπερβολικής φθοράς στο πάτωμα των μονοθεσίων των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, η οποία οδήγησε στον αποκλεισμό τους από το GP του Λας Βέγκας την περασμένη εβδομάδα.

Οι δύο οδηγοί της βρετανικής ομάδας τερμάτισαν δεύτερος και τέταρτος αντίστοιχα στην «Πόλη της Αμαρτίας», αλλά περίπου δύο ώρες μετά τον τερματισμό, προέκυψαν πληροφορίες ότι τα μονοθέσιά τους δεν είχαν περάσει τους τεχνικούς ελέγχους της FIA. Αυτό οδήγησε σε μια έρευνα που διήρκεσε περισσότερο από το αναμενόμενο, αλλά τελικά ελήφθη η αναμενόμενη απόφαση και τα δύο μονοθέσια της McLaren αποκλείστηκαν.

Από το Γουόκινγκ, φυσικά, ανακοίνωσαν ότι θα αναλύσουν τι συνέβη στο Λας Βέγκας για να αποφευχθεί η επανάληψη του περιστατικού στο μέλλον. Και τώρα, λίγες μέρες αργότερα, ο Στέλλα έδωσε επιτέλους μια πιο λεπτομερή εξήγηση για τον λόγο του διπλού αποκλεισμού.

«Η συγκεκριμένη αιτία που οδήγησε σε αυτή την κατάσταση ήταν η απροσδόκητη εμφάνιση του “porpoising” και η μεγάλη κάθετη κίνηση του μονοθεσίου. Το επίπεδο του ''porpoising” ενισχύθηκε περαιτέρω από τις συνθήκες στις οποίες λειτουργούσε το μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Δεν ήταν αναμενόμενο με βάση αυτά που είδαμε στις δοκιμές και με βάση το αναμενόμενο λειτουργικό παράθυρο στον αγώνα. Με βάση τα δεδομένα που είχαμε συλλέξει στις δοκιμές, δεν πιστεύουμε ότι είχαμε αναλάβει υπερβολικό ρίσκο με τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων και είχαμε προβλέψει ένα περιθώριο για τις κατατακτήριες και τον αγώνα στην ρύθμιση του ύψους των μονοθεσίων.

Ωστόσο, αυτό το περιθώριο μηδενίστηκε από την απροσδόκητη κάθετη κίνηση, η οποία προκαλούσε στα μονοθέσια να ακουμπούν την άσφαλτο. Ήταν δύσκολο να αντιμετωπίσουμε το “porpoising” που εκδηλώθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα, ακόμη και με τη μείωση της ταχύτητας, η οποία, τουλάχιστον θεωρητικά, θα έπρεπε να ανεβάσει λίγο τα μονοθέσια. Ωστόσο, αυτή ήταν μια αποτελεσματική μέθοδος μόνο σε ορισμένα σημεία της πίστας, αλλά σε άλλα ήταν στην πραγματικότητα αντιπαραγωγική.

Ήδη από τους πρώτους γύρους του αγώνα καταλάβαμε ότι το “porpoising” θα ήταν πρόβλημα για εμάς. Ήταν πιο εύκολο να παρακολουθούμε τι συνέβαινε με το μονοθέσιο του Λάντο, γιατί στον Όσκαρ χάσαμε έναν αισθητήρα. Σχετικά γρήγορα καταλάβαμε ότι αυτό το “porpoising” θα επηρέαζε τη φθορά της σανίδας και γι' αυτό ζητήσαμε από τους οδηγούς να οδηγούν με συγκεκριμένο τρόπο σε ορισμένα σημεία της πίστας. Δυστυχώς, λόγω του λειτουργικού παραθύρου του μονοθεσίου και των χαρακτηριστικών της πίστας, είδαμε ότι αυτές οι μέθοδοι δεν ήταν αρκετά αποτελεσματικές.

Οι συνθήκες που οδήγησαν σε αυτή την απροσδόκητη εκδήλωση του φαινομένου του “porpoising” είναι πολύ συγκεκριμένες για το Λας Βέγκας. Έχουμε έναν καλά θεμελιωμένο και εδραιωμένο τρόπο ρύθμισης των μονοθεσίων και είμαστε βέβαιοι ότι θα μας επιτρέψει να βρούμε τις βέλτιστες ρυθμίσεις για τους επόμενους αγώνες, ξεκινώντας από αυτόν στο Λουσέιλ αυτή την εβδομάδα. Αλλά συνεχίζουμε να μαθαίνουμε από κάθε μάθημα και αυτό από το Λας Βέγκας μας έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για το λειτουργικό παράθυρο του μονοθεσίου μας και το “porpoising”», εξήγησε ο Στέλλα.