Ο Χόρχε Μάρτιν αναμένεται πως θα παραμείνει στην Aprilia και το 2026 και το Sportal σας παρουσιάζει όλο το παρασκήνιο της παραμονής του στην ιταλική ομάδα.
Την Παρασκευή (11/07), η ισπανική εφημερίδα AS ανέφερε ότι, παρά την επιθυμία του, ο Χόρχε Μάρτιν, δεν θα αποχωρήσει από την Aprilia στο τέλος της χρονιάς και θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την ιταλική ομάδα και την σεζόν του 2026 στο MotoGP. Πώς όμως έφτασε σε αυτή την ανατροπή η κατάσταση, η οποία μονοπώλησε τα πρωτοσέλιδα στην κορυφαία κατηγορία τους τελευταίους δύο μήνες;
Για να κατανοήσουμε τι συνέβη, πρέπει να γυρίσουμε πίσω στον Ιούνιο του 2024 και συγκεκριμένα στο αγωνιστικό τριήμερο του γκραν πρι της Ιταλίας. Πριν την έναρξή του, ιταλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η Ducati είχε επιλέξει τον Μάρτιν ως νέο teammate του Πέκο Μπανάια, αλλά κατά τη διάρκεια του τριημέρου στο Μουτζέλο υπήρξε ανατροπή και τελικά η δεύτερη θέση στην Ducati δόθηκε στον Μαρκ Μάρκεθ.
)
15:00 - 13.07.2025
Έκπληκτος ο Κουαρταραρό με το βάθρο στο Σπριντ του Σάχσενρινγκ
Ο Φάμπιο Κουαρταραρό ήταν έκπληκτος με την κατάκτηση της τρίτης θέσης στο Σπριντ του GP της Γερμανίας στο Σάχσενρινγκ.
Αυτή η απογοήτευση οδήγησε τον μάνατζερ του Ισπανού, Άλμπερτ Βαλέρα, να επικοινωνήσει με εκπροσώπους της Honda και να τους προτείνει τις υπηρεσίες του πελάτη του. Παράλληλα, ο στενός φίλος του Μάρτιν, Αλέις Εσπαργκαρό, ο οποίος είχε ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή του από την κορυφαία κατηγορία, μπήκε στο «παιχνίδι» και συνέστησε στον επικεφαλής της Aprilia, Μάσιμο Ρίβολα, να δράσει γρήγορα.
Η Aprilia ετοίμασε γρήγορα το συμβόλαιο, το οποίο υπεγράφη την επόμενη μέρα του αγώνα στην Ιταλία, παρόλο που η προσφορά της Honda περιελάμβανε πολύ υψηλότερες απολαβές. Τότε, όμως, ο ίδιος ο Μάρτιν προτίμησε την Aprilia, καθώς εκείνη την περίοδο η RS-GP ήταν πολύ καλύτερη μοτοσικλέτα από την RC213V. Ωστόσο, ο Ισπανός άφησε ένα «παραθυράκι» στο συμβόλαιο, που θα του επέτρεπε να μετακινηθεί στην Honda το 2026.
Η ενεργοποίηση αυτού του όρου φαινόταν απλή: εάν ο Martín δεν ήταν στην πρώτη πεντάδα της γενικής κατάταξης μετά τους πρώτους έξι γύρους της σεζόν του 2025, θα είχε το δικαίωμα να φύγει από την Aprilia, αλλά μόνο για την Honda. Όμως, μία εβδομάδα πριν από αυτή την προθεσμία, η Aprilia ενημέρωσε τον Μάρτιν ότι θεωρούσε τον όρο άκυρο λόγω της παρατεταμένης απουσίας του παγκόσμιου πρωταθλητή, ο οποίος συμμετείχε μόνο σε έναν από τους πρώτους 11 γύρους της χρονιάς λόγω τραυματισμών.
Παρόλα αυτά, ο Μάρτιν και η ομάδα του προσπάθησαν να ενεργοποιήσουν αυτόν τον όρο και ακολούθησε ανταλλαγή δηλώσεων μέσω των ΜΜΕ μεταξύ των δύο πλευρών. Τελικά, η παρέμβαση του CEO του MotoGP, Καρμέλο Εσπελέτα, ήταν καθοριστική για την επίλυση της διαμάχης.
Από την αρχή, ο Ισπανός είχε πει στον Μάρτιν ότι δεν θα ενέκρινε τη μεταγραφή του στην Honda, εάν δεν έλυνε τη διαφωνία του με την Aprilia. Στο Άσεν, πριν από δύο εβδομάδες, μία μέρα αφότου ο Βαλέρα δήλωσε ότι ο Ισπανός ήταν ελεύθερος, ο Εσπελέτα είπε ότι ήταν έτοιμος να μην επιτρέψει στον παγκόσμιο πρωταθλητή να συμμετάσχει στο MotoGP το 2026.
Αυτό αποδείχθηκε και το κλειδί για την επίλυση του ζητήματος, το οποίο από την πλευρά του Μάρτιν ήθελαν να εξεταστεί απευθείας από το Διεθνές Αθλητικό Δικαστήριο στη Λωζάνη (CAS), αλλά η Aprilia προτιμούσε να γίνει στο δικαστήριο του Μιλάνου. Έτσι, μετά από σχεδόν δύο μήνες, η «σαπουνόπερα» με το μέλλον του Μάρτιν έλαβε τέλος και θα εκπληρώσει το συμβόλαιό του με την Aprilia, αλλά πιθανότατα θα αποχωρήσει από το Noale στο τέλος του 2026 για να μετακομίσει στην Honda.