H Honda είναι κοντά στο να χάσει την ελευθερία εξέλιξής της στο MotoGP.
Η Honda χρειάζεται μόλις 19 βαθμούς στους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν 2025 στο MotoGP για να χάσει ένα σημαντικό μέρος της ελευθερίας εξέλιξης που απολαμβάνει από τις αρχές του 2024.
Όπως είναι γνωστό, οι κανονισμοί του MotoGP προβλέπουν ότι οι κατασκευαστές με χαμηλότερες επιδόσεις λαμβάνουν μεγαλύτερη ελευθερία εξέλιξης, βάσει των αποτελεσμάτων τους. Επί του παρόντος, η Honda και η Yamaha βρίσκονται στην κατώτερη κατηγορία, η οποία προσφέρει και τη μεγαλύτερη ελευθερία εξέλιξης.
18:31 - 07.11.2025
Ο Άλεξ Μάρκεθ στην κορυφή των χρονομετρημένων δοκιμών της Πορτογαλίας
Ο Άλεξ Μάρκεθ επιβεβαίωσε την ταχύτητά του και στην απογευματινή περίοδο των χρονομετρημένων δοκιμών στο Πορτιμάο, εξασφαλίζοντας την πρώτη θέση. Πολύ κοντά του βρέθηκε ο Πέκο Μπανάια, δείχνοντας σημάδια ανάκαμψης.
Ωστόσο, τη σεζόν 2025 η Honda έχει επιδείξει σημαντική πρόοδο, η οποία οδηγεί σε ολοένα και καλύτερες κατατάξεις στους στεγνούς αγώνες. Σε δύο από τους τέσσερις τελευταίους αγώνες, ο Ζοάν Μιρ ανέβηκε στο βάθρο, τερματίζοντας τρίτος στην Ιαπωνία και τη Μαλαισία, ενώ προηγουμένως ο δορυφορικός αναβάτης της LCR Honda, Ζοάν Ζαρκό, κέρδισε το εντός έδρας GP της Γαλλίας σε βρεγμένο οδόστρωμα και τερμάτισε δεύτερος στον αγώνα του Σίλβερστον.
Όλα αυτά τα αποτελέσματα αύξησαν τόσο πολύ τη βαθμολογία της Honda στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, που οι Ιάπωνες βρίσκονται κοντά στο να ανέβουν σε ανώτερη κατηγορία και να χάσουν μέρος της ελευθερίας εξέλιξής τους. Αυτό θα συμβεί εάν η ιαπωνική ομάδα ολοκληρώσει το πρωτάθλημα με τουλάχιστον 285 βαθμούς ή με 19 περισσότερους από την τρέχουσα βαθμολογία της Honda, που είναι 266 βαθμοί.
Με μια τέτοια εξέλιξη, η Honda δεν θα μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τους βασικούς της αναβάτες σε ιδιωτικές δοκιμές, δεν θα μπορεί να αλλάζει τις προδιαγραφές του κινητήρα της κατά τη διάρκεια της σεζόν, οι αναβάτες της ομάδας θα έχουν λιγότερους κινητήρες ανά σεζόν, και ο αριθμός των προδιαγραφών του φέρινγκ θα μειωθεί περαιτέρω. Φυσικά, για τους κατασκευαστές είναι στην πραγματικότητα καλό να έχουν λιγότερη ελευθερία εξέλιξης, γιατί αυτό σημαίνει ότι η απόδοσή τους στην πίστα είναι στην πραγματικότητα ισχυρότερη.
Με την τρέχουσα εξέλιξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών, στο οποίο κάθε κατασκευαστής κερδίζει βαθμούς μόνο με τον καλύτερο αναβάτη του, ανεξάρτητα από το αν είναι εργοστασιακός ή όχι, η Ducati θα παραμείνει στην κατηγορία Α, η Aprilia και η KTM στην κατηγορία C, η Yamaha στην κατηγορία D, και η Honda θεωρητικά θα ανέβει από την κατηγορία D στην Κατηγορία C. Η κατανομή ανά κατηγορίες καθορίζεται βάσει του ποσοστού των κερδισμένων βαθμών από κάθε ομάδα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.