Ο επικεφαλής της Trackhouse Aprilia, Νταβίντε Μπρίβιο, έθεσε εκ νέου επί τάπητος το ζήτημα της δομής του αγωνιστικού τριημέρου στο MotoGP.
Ο Νταβίντε Μπρίβιο, ένας από τους πιο έμπειρους επικεφαλής ομάδων στο MotoGP, έχοντας ηγηθεί πρότζεκτ για τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές, τόσο σε εργοστασιακό όσο και σε ανεξάρτητο επίπεδο, και με μια τριετή θητεία στη Formula 1, μοιράστηκε τις απόψεις του για το μέλλον του πρωταθλήματος.
Σε συνέντευξή του στο Crash.net, ο επικεφαλής της Trackhouse Aprilia ρωτήθηκε για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει το MotoGP. «Πιστεύω ότι από αθλητικής άποψης, ο ανταγωνισμός στο MotoGP είναι καλός. Φυσικά, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης… Ίσως, θα βελτίωνα το format. Προσωπικά, θα χώριζα τις κατατακτήριες δοκιμές. Μία για τον Αγώνα Σπριντ και μία για το γκραν πρι», δήλωσε χαρακτηριστικά.
13:05 - 26.12.2025
Η ανασκόπηση του MotoGP για το 2025: Ο «Βασιλιάς» Μαρκ Μάρκεθ, ο δευτεροαθλητής Άλεξ Μάρκεθ και ο εντυπωσιακός Μπετζέκι
Η σεζόν του MotoGP για το 2025 έχει περάσει πλέον στα βιβλία της ιστορίας. Στην ανασκόπηση που σας παρουσιάζει το Sportal θα δούμε πως ο Μαρκ Μάρκεθ στέφθηκε για έβδομη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής, τον δευτεροαθλητή Άλεξ Μάρκεθ, αλλά και την εντυπωσιακή εξέλιξη του Μάρκο Μπετζέκι με την Aprilia.
Αυτή τη στιγμή, το MotoGP χρησιμοποιεί μία ενιαία κατάταξη από τις δοκιμές για να διαμορφώσει τη σχάρα εκκίνησης τόσο για το Σπριντ όσο και για τον «κυρίως» αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι μία κακή εμφάνιση στις κατατακτήριες τιμωρείται διπλά, ενώ αντίστοιχα μια δυνατή επίδοση επιβραβεύεται διπλά, αυξάνοντας κατακόρυφα την πίεση.
Η πίεση αυτή ξεκινά από το απόγευμα της Παρασκευής, όπου οι δέκα ταχύτεροι αναβάτες εξασφαλίζουν απευθείας πρόσβαση στο Q2, με μόλις δύο επιπλέον θέσεις να είναι διαθέσιμες από το Q1 του Σαββάτου. Οι κίτρινες σημαίες, που οδηγούν αυτόματα στην ακύρωση των χρόνων σε εκείνο το σημείο της πίστας, αποτελούν ένα παράδειγμα του πώς οι κατατακτήριες μπορούν να καταστραφούν από παράγοντες εκτός του ελέγχου ενός αναβάτη.
«Είναι κρίμα να καταστρέφεις ολόκληρο το αγωνιστικό τριήμερο εξαιτίας μιας πτώσης ή μιας κίτρινης σημαίας», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Λούκα Μαρίνι, με τον αναβάτη της Honda να προτείνει τέσσερις αναβάτες να προκρίνονται από το Q1 αντί για δύο.
Παράλληλα, ο Μπρίβιο τόνισε ότι οι τεχνικοί κανονισμοί πρέπει «πάντα» να είναι εναρμονισμένοι με το θέαμα, ειδικά καθώς το MotoGP ετοιμάζεται για τη μεγάλη αλλαγή στους κινητήρες 850cc το 2027. «Δεν είμαι μηχανικός, αλλά θα το εξέταζα περισσότερο… Πρόκειται να αντιμετωπίσουμε μια μεγάλη αλλαγή κανονισμών, αλλά πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε το θέαμα», πρόσθεσε.
Ο Μπρίβιο, ο οποίος κατέκτησε παγκόσμια πρωταθλήματα με τη Yamaha (Βαλεντίνο Ρόσι) και τη Suzuki (Ζοάν Μιρ), πανηγύρισε φέτος την πρώτη νίκη της Trackhouse στο MotoGP με τον Ραούλ Φερνάντεθ στην Αυστραλία.