Επίσημο: Με V4 κινητήρα η Yamaha από το 2026

Αουγκούστο Φερνάντεθ

i

©Imago

Επίσημο: Με V4 κινητήρα η Yamaha από το 2026

Άγγελος Φραγκισκάτος 16:40 - 16.11.2025 / Ανανεώθηκε: 16:43 - 16.11.2025

Η Yamaha επιβεβαίωσε και επίσημα ότι θα αγωνίζεται στο MotoGP με κινητήρα V4 από την έναρξη της σεζόν του 2026.

Η Yamaha ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα αποσύρει τον ιστορικό της τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα στο MotoGP, για να αγωνιστεί με έναν V4 από τη σεζόν του 2026.

Η ιαπωνική ομάδα είχε γνωστοποιήσει πέρυσι ότι εξελίσσει μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα V4 για πρώτη φορά στη σύγχρονη τετράχρονη εποχή του MotoGP, καθώς χρησιμοποιούσε τετρακύλινδρο σε σειρά από το 2002. Μετά την αποχώρηση της Suzuki στο τέλος της σεζόν του 2022, η Yamaha παρέμεινε η μοναδική κατασκευάστρια στο grid που δεν χρησιμοποιούσε κινητήρα V4.

Καθώς τα αποτελέσματά της «έπεφταν» κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2022, χρονιά που σήμανε και την τελευταία της νίκη σε γκραν πρι, η Yamaha δεχόταν αυξανόμενες πιέσεις να ακολουθήσει την τάση των υπολοίπων ομάδων όσον αφορά την εξέλιξη του κινητήρα.

Η ανάπτυξη ενός V4 θεωρείται ως μια ύστατη προσπάθεια να πειστεί ο Φάμπιο Κουαρταραρό να ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Yamaha και μετά το 2026. Η V4 μοτοσυκλέτα της Yamaha έκανε το ντεμπούτο της στο MotoGP στο GP του Σαν Μαρίνο με wildcard με τον Αουγκούστο Φερνάντεθ, και έκτοτε έχει πραγματοποιήσει άλλες δύο εμφανίσεις, στη Μαλαισία και τώρα στη Βαλένθια.

Η μοτοσυκλέτα δοκιμάστηκε επίσης από τους εργοστασιακούς αναβάτες της Yamaha στο Μιζάνο, αν και ο Κουαρταραρό δεν έμεινε εντυπωσιασμένος από την απόδοσή της. Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας της Yamaha κατέκτησε οκτώ τίτλους αναβατών με τους Βαλεντίνο Ρόσι, Χόρχε Λορένθο και Κουαρταραρό, και σημείωσε 125 νίκες σε αγώνες.